Renault Kangoo - praktičtější a pohodlnější
Při uvedení na trh v roce 1997 způsobilo Kangoo sympatickým a výrazným designem rozruch mezi malými dodávkami. Díky velkoryse pojatému užitnému prostoru a víceúčelovosti se jej prodalo přes 2 300 000 kusů. V těchto dnech bylo na náš trh uvedeno New Kangoo.
Nový model charakterizuje krátká kapota s robustním přídí, zesílené masivním nárazníkem, moderní vzhled podtrhují křišťálové světlomety ve tvaru vodní kapky. Velkoryse pojaté prodloužené a vypouklé čelní sklo a velké prosklené plochy zvyšují prosvětlení kabiny.
Od svého uvedení na trh bude k dispozici ve dvou variantách interiéru (Authentique a Expression), nabízených s různou úrovní vybavení a s pěti motory. U všech typů je horní část palubní desky v odstínu tmavé karbonové černi a dolní část v odstínu tropické střední šedi.
Verze Authentique má zadní sklopnou lavicí (40/60), výškově nastavitelný volant a doplňkové vnější osvětlením s funkcí „Follow me Home“. Tato varianta nabízí tmavé čalounění sedaček s víceúčelovým použitím, dveřní panely provedené ve střední tropické šedi a koberec v zavazadlovém prostoru.
V interiéru Expression se výrazně uplatnilo komfortní vybavení, do něhož patří mj. druhé boční posuvné dveře, sedadlo řidiče výškově nastavitelné, elektrická ovládaná přední okna, manuální klimatizace, vnější zpětná zrcátka s elektrickým ovládáním a vyhříváním, nárazníky v odstínu karosérie, mlhovky, rádio s přehrávačem CD a odkládací modul mezi předními sedadly. .
Nejvíc nás překvapí prostornost kabiny, která těží z celkové délky 4,21 m (+ 18 cm) a rozvoru 2,70 m. V inovovaném rodinném modelu Kangoo se pohodlně usadí pět dospělých osob. Šířka na úrovni loktů cestujících se v porovnání s předchůdcem zvýšila o 118 mm, čímž nabízí vzadu tři místa.
Díky výškově nastavitelnému sedadlu má řidič k dispozici vysoce ergonomické pracoviště doplněné opěrkou pro nohy, což je u tohoto modelu novinka. Sedadla s novou koncepcí i designem zajišťují co nejstabilnější polohu. Oboje boční posuvné dveře lze otevřít na šířku 635 mm.
Zadní lavici lze snadno složit jediným pohybem páčkou na horní straně sedačky, přičemž složené opěradla spočine na sedáku. Kangoo tak přichází s modulárním provedením, nabízející šest možných kombinací.
Při pětimístné konfiguraci m zavazadlový prostor objem od 660 l pod odkládacím panelem až do 1300 litrů pod střechu. Sklopením zadní lavice objem zvětší na 2600 l. Pokud se sklopí i sedadlo spolujezdce, dosáhneme úložného objemu až 2800 l (naložení až po střechu se zádržnou sítí nákladu). Přístup do zavazadlového prostoru usnadňuje práh o výšce 573 do 615 mm v závislosti na provedení.
Zavazadlový prostor je vybavený odkládacím panelem s nosností 50 kg, který lze podle potřeby nastavit do dvou výšek.
Podélné střešní tyče lze bez použití nástroje přestavět na střešní nosič s nosností až 80 kg. Pro vyšší bezpečnost je jejich zablokování hlášeno světlenými kontrolkami a zvukovou signalizací.
Nové Kangoo nabízí kompletní řadu motorů, uzpůsobenou potřebám každého uživatele.
Benzinové motory
Vznětové motory
Pozn. Objem – cm³, výkon – kW(k)/min, točivý moment – Nm/min, rychlost – km/h, zrychlení 0 – 100 km/h (s), spotřeba (město/mimo město/kombin.) – l/100 km
Nové Kangoo je od nyní také vybaveno nejvyšší verzí motoru 1.5 dCi, se kterou se můžeme setkat pod kapotou Clia, Modusu, Méganu, Scéniku a Nové Laguny. Tento motor splňuje očekávání automobilistů, kteří navíc hledají v řízení potěšení. Se vstřikováním se společnou vstřikovací rampou druhé generace a turbokompresorem s proměnlivou geometrií zaručuje tato verze výborné výkony.
Všechny motory jsou kombinovány s pětistupňovou mechanickou převodovkou, verze 1.6 16V také se čtyřstupňovou automatickou proaktivní, s níž vzroste točivý moment na 152 Nm při 4000/min.
Podmínky označení „Renault eco 2¨“ splňují verze s motorem 1.5 dCi – 70 k a 85 k. Známka eco2 je potvrzením opatření, které Renault podniká v rámci životního prostředí, a označuje vozy, které současně splňují ekologická i ekonomická kritéria: vozy jsou vyráběné v závodě certifikovaném podle norem ISO 14001, emise CO2 jsou nižší než 140 g/km.
Platforma odvozená ze Scéniku, je pojmem v oblasti monospace ve smyslu dynamických jízdních vlastností a uživatelského pohodlí. V porovnání s předchozí generaci jsou rozchod předních i zadních kol rozšířil na 1,52 m (+121 mm), resp. na 1,53 m (+118 mm).
Přední náprava McPherson je pro zajištění jízdní stability vozu a vysoké filtrace akustického hluku spojená se spodním pravoúhlým ramenem. Kalibrace předních a zadních tlumičů je upravená pro zajištění kompromisu mezi pohodlím a jízdními vlastnostmi vozu v závislosti na převáženém nákladu. Zadní pružná náprava s aktivním programovaným řízením spojená s vinutými pružinami je vybavená stabilizační tyčí o průměru 15,1 mm.
Rozměry čtyř ventilovaných brzdových kotoučů (280 mm/274 mm) zajišťují účinné brzdění. Na základě deseti po sobě jdoucích zabrzdění z rychlosti 100 km/h na 0 km/h byl brzdový systém dimenzovaný na brzdnou vzdálenost 39 m.
Všechny verze jsou vybaveny systémem ABS Bosch 8.0 s rozdělovačem brzdné síly (EBV) a se systémem asistence při prudkém brzdění (AFU) s automatickým rozsvícením nouzových světel.
Pro bezpečnost je vůz vybaven systémy, většinou převzatými z vyššího segmentu. Podle výbavy je nabízen s tempomatem a omezovačem rychlosti, automatickým rozsvěcením světlometů a stírači s automatickou detekcí deště nebo parkovacím asistentem.
Pro zajištění bezpečnosti cestujících převzalo Kangoo bezpečnostní strukturu a výbavu na vysoké úrovni Kromě čelních airbagů jsou sedáky sedadel vybaveny výstupkem proti podklouznutí, aby se zabránilo poranění pánve při čelním nárazu.
Také ostatní prvky, např. vyztužení deformovatelného volantu, vyrobeného z hořčíku, nebo plech zabudovaný do skořepiny pod volantem, snižující rizika poranění dolních končetin, zasahují v případě čelního nárazu. V zájmu zajištění větší bezpečnosti a pohodlí mají cestující na předních sedadlech dispozici sedačky a hlavové opěrky, které v případě zadního nárazu absorbují kinetickou energii.
Nové Kangoo je praktičtější a pohodlnější, a představuje zdařilou kombinaci požitku z jízdy a úrovně provedení osobního vozu řady Renault se spolehlivostí první evropské dodávky Kangoo Express.
Za neslabší model 1.5 dCi byla stanovena cena 424 900 Kč, za benzinové provedení 1.6 16V pak 469 900 Kč, ovšem pro začátek existují zaváděcí ceny o 50 000 Kč nižší.
Rozměry
JL, 17.3.2008
Od svého uvedení na trh bude k dispozici ve dvou variantách interiéru (Authentique a Expression), nabízených s různou úrovní vybavení a s pěti motory. U všech typů je horní část palubní desky v odstínu tmavé karbonové černi a dolní část v odstínu tropické střední šedi.
Verze Authentique má zadní sklopnou lavicí (40/60), výškově nastavitelný volant a doplňkové vnější osvětlením s funkcí „Follow me Home“. Tato varianta nabízí tmavé čalounění sedaček s víceúčelovým použitím, dveřní panely provedené ve střední tropické šedi a koberec v zavazadlovém prostoru.
V interiéru Expression se výrazně uplatnilo komfortní vybavení, do něhož patří mj. druhé boční posuvné dveře, sedadlo řidiče výškově nastavitelné, elektrická ovládaná přední okna, manuální klimatizace, vnější zpětná zrcátka s elektrickým ovládáním a vyhříváním, nárazníky v odstínu karosérie, mlhovky, rádio s přehrávačem CD a odkládací modul mezi předními sedadly. .
Nejvíc nás překvapí prostornost kabiny, která těží z celkové délky 4,21 m (+ 18 cm) a rozvoru 2,70 m. V inovovaném rodinném modelu Kangoo se pohodlně usadí pět dospělých osob. Šířka na úrovni loktů cestujících se v porovnání s předchůdcem zvýšila o 118 mm, čímž nabízí vzadu tři místa.
Díky výškově nastavitelnému sedadlu má řidič k dispozici vysoce ergonomické pracoviště doplněné opěrkou pro nohy, což je u tohoto modelu novinka. Sedadla s novou koncepcí i designem zajišťují co nejstabilnější polohu. Oboje boční posuvné dveře lze otevřít na šířku 635 mm.
Zadní lavici lze snadno složit jediným pohybem páčkou na horní straně sedačky, přičemž složené opěradla spočine na sedáku. Kangoo tak přichází s modulárním provedením, nabízející šest možných kombinací.
Při pětimístné konfiguraci m zavazadlový prostor objem od 660 l pod odkládacím panelem až do 1300 litrů pod střechu. Sklopením zadní lavice objem zvětší na 2600 l. Pokud se sklopí i sedadlo spolujezdce, dosáhneme úložného objemu až 2800 l (naložení až po střechu se zádržnou sítí nákladu). Přístup do zavazadlového prostoru usnadňuje práh o výšce 573 do 615 mm v závislosti na provedení.
Zavazadlový prostor je vybavený odkládacím panelem s nosností 50 kg, který lze podle potřeby nastavit do dvou výšek.
Podélné střešní tyče lze bez použití nástroje přestavět na střešní nosič s nosností až 80 kg. Pro vyšší bezpečnost je jejich zablokování hlášeno světlenými kontrolkami a zvukovou signalizací.
Nové Kangoo nabízí kompletní řadu motorů, uzpůsobenou potřebám každého uživatele.
Benzinové motory
Typ | 1.6 16v | 1.6 8V |
Objem | 1598 | 1598 |
Výkon | 78(105)/5750 | 66(90)/5500 |
Toč.moment | 148/3750 | 128/3000-4500 |
Rychlost | 170 | - |
Spotřeba | 10,6/6,3/7,9 | - |
Vznětové motory
Typ | 1.5 dCi/70 | 1.5 dCi/85 | 1.5 dCi/105 |
Objem | 1461 | 1461 | 1461 |
Výkon | 50(70)/4 000 | 63(85)/3750 | 77(105)/4000 |
Točivý moment | 185 Nm/1750 | 200/1900 | 240/2000 |
Rychlost | 147 | 158 | 170 |
Zrychlení | 19,6 | 16,0 | 13,0 |
Spotřeba | 5,8/4,9/5,2 | 5,9/5,0/5,3 | 6,4/5,05,5 |
Pozn. Objem – cm³, výkon – kW(k)/min, točivý moment – Nm/min, rychlost – km/h, zrychlení 0 – 100 km/h (s), spotřeba (město/mimo město/kombin.) – l/100 km
Nové Kangoo je od nyní také vybaveno nejvyšší verzí motoru 1.5 dCi, se kterou se můžeme setkat pod kapotou Clia, Modusu, Méganu, Scéniku a Nové Laguny. Tento motor splňuje očekávání automobilistů, kteří navíc hledají v řízení potěšení. Se vstřikováním se společnou vstřikovací rampou druhé generace a turbokompresorem s proměnlivou geometrií zaručuje tato verze výborné výkony.
Všechny motory jsou kombinovány s pětistupňovou mechanickou převodovkou, verze 1.6 16V také se čtyřstupňovou automatickou proaktivní, s níž vzroste točivý moment na 152 Nm při 4000/min.
Podmínky označení „Renault eco 2¨“ splňují verze s motorem 1.5 dCi – 70 k a 85 k. Známka eco2 je potvrzením opatření, které Renault podniká v rámci životního prostředí, a označuje vozy, které současně splňují ekologická i ekonomická kritéria: vozy jsou vyráběné v závodě certifikovaném podle norem ISO 14001, emise CO2 jsou nižší než 140 g/km.
Platforma odvozená ze Scéniku, je pojmem v oblasti monospace ve smyslu dynamických jízdních vlastností a uživatelského pohodlí. V porovnání s předchozí generaci jsou rozchod předních i zadních kol rozšířil na 1,52 m (+121 mm), resp. na 1,53 m (+118 mm).
Přední náprava McPherson je pro zajištění jízdní stability vozu a vysoké filtrace akustického hluku spojená se spodním pravoúhlým ramenem. Kalibrace předních a zadních tlumičů je upravená pro zajištění kompromisu mezi pohodlím a jízdními vlastnostmi vozu v závislosti na převáženém nákladu. Zadní pružná náprava s aktivním programovaným řízením spojená s vinutými pružinami je vybavená stabilizační tyčí o průměru 15,1 mm.
Rozměry čtyř ventilovaných brzdových kotoučů (280 mm/274 mm) zajišťují účinné brzdění. Na základě deseti po sobě jdoucích zabrzdění z rychlosti 100 km/h na 0 km/h byl brzdový systém dimenzovaný na brzdnou vzdálenost 39 m.
Všechny verze jsou vybaveny systémem ABS Bosch 8.0 s rozdělovačem brzdné síly (EBV) a se systémem asistence při prudkém brzdění (AFU) s automatickým rozsvícením nouzových světel.
Pro bezpečnost je vůz vybaven systémy, většinou převzatými z vyššího segmentu. Podle výbavy je nabízen s tempomatem a omezovačem rychlosti, automatickým rozsvěcením světlometů a stírači s automatickou detekcí deště nebo parkovacím asistentem.
Pro zajištění bezpečnosti cestujících převzalo Kangoo bezpečnostní strukturu a výbavu na vysoké úrovni Kromě čelních airbagů jsou sedáky sedadel vybaveny výstupkem proti podklouznutí, aby se zabránilo poranění pánve při čelním nárazu.
Také ostatní prvky, např. vyztužení deformovatelného volantu, vyrobeného z hořčíku, nebo plech zabudovaný do skořepiny pod volantem, snižující rizika poranění dolních končetin, zasahují v případě čelního nárazu. V zájmu zajištění větší bezpečnosti a pohodlí mají cestující na předních sedadlech dispozici sedačky a hlavové opěrky, které v případě zadního nárazu absorbují kinetickou energii.
Nové Kangoo je praktičtější a pohodlnější, a představuje zdařilou kombinaci požitku z jízdy a úrovně provedení osobního vozu řady Renault se spolehlivostí první evropské dodávky Kangoo Express.
Za neslabší model 1.5 dCi byla stanovena cena 424 900 Kč, za benzinové provedení 1.6 16V pak 469 900 Kč, ovšem pro začátek existují zaváděcí ceny o 50 000 Kč nižší.
Rozměry
Délka | 4213 mm |
Šířka | 1829 mm |
Výška | 1799-1839 mm |
Rozvor | 2697 mm |
Rozchod kol | 1521/1533 mm |
Světlá výška | 183/151 mm |
JL, 17.3.2008
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout