Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Renault Kangoo - nyní větší a praktičtější

Ve vší tichosti a velice nenápadně představil Renault na frankfurtském autosalonu nový model Kangoo, jehož předchůdce se od uvedení na trh prodalo přes 2,2 milionu. Přebírá vlastnosti předchozího modelu a zdokonaluje je po stránce kvality, komfortu a praktičnosti.

Nové Kangoo má krátkou kapotu s robustní přední částí, posílenou masivním nárazníkem. Velké, předsazené čelní sklo, zapuštěné a vypouklé podobně jako další prosklené plochy, zaplavují interiér světlem. Vychází z platformy Scénicu, což představuje dobrý základ z hlediska dynamiky a komfortu. V porovnání s minulou generací byl rozchod vpředu i vzadu rozšířen na 1522 (+122 mm) resp. na 1536 mm (+121 mm). Nové Kangoo o délce 4213 mm spočívá na prodlouženém rozvoru o hodnotě 2697 mm (dříve 2595 mm) s krátkým přesahem karosérie. Tyto rozměry prospěly velikosti vnitřního prostoru. Z boku je vybaveno dvojicí širších posuvných dveří, které působí robustnějším a bezpečným dojmem.
Velká prosklená plocha pátých dveří je orámována z každé strany řadou světel složených z geometrických tvarů sdružujících většinu funkcí.
Na trh se bude dodávat ve třech úrovních výbavy (Authentique, Expression a Privilège), kterým jsou přiřazeny různé pohonné jednotky. Výbava Authentique zahrnuje mj. zasouvací zadní lavicí (40/60), výškové nastavení volantu a předních bezpečnostních pásů a doprovodnou funkcí předních světlometů Follow me Home, ABS, čelní airbagy. Pro lepší účinnost je vybaveno čtyřmi kotoučovými brzdami a 15“ koly. Úroveň Expression má druhé boční posuvné dveře, výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce, otáčkoměr, elektricky ovládaná přední okna. Výbava Privilège nabízí mj. klimatizaci, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka a zadní nárazníky v barvě karosérie, samostatný displej autorádia a CD přehrávače
Kangoo může být osazeno skleněnou střechou, která se pootevírá na 2 přední části ve stylu Pop up a pevnou prosklenou střechou nad zadními sedadly. Interiér překvapí prosvětleným a velkým prostorem, které poskytne pohodlí pěti dospělým osobám, k čemuž přispívá o 180 mm větší délka.
Ergonomii místa řidiče byla věnována zvláštní péče s cílem zajistit řidiči optimální jízdní komfort. Řadicí páka na středové konzole padne dobře do ruky a moderní sedadla umožňují lepší sezení. Zadní část sedáku je vybavena sklopnými plochami (podle výbavy) a vzhledem připomínajícím letecké prostředí přebírá parkovací brzda design z modelu Mégane. Tím se uvolnil široký prostor odkládacím prostorům mezi sedadly. Pro jednodušší přístup k zadním sedadlům se boční posuvné dveře otevírají v šířce 635 mm.
Kangoo nabízí tepelný a akustický komfort na úrovni jednoprostorového vozu, včetně regulované klimatizace, jejíž účinnost je pozoruhodná. Po pěti minutách dokáže při vnější teplotě –18 °C zahřát vnitřek vozu na 20 °C. Naopak při vnější teplotě 45 °C je dosaženo poklesu vnitřní teploty na 26 °C do 5 minut. Předmětem vývoje byl také podvozek s ohledem na dosažení nejnižší úrovně akustického hluku. Přítomnost nafukovacích prvků odstraňuje přenos hluku z pohonného ústrojí a exteriéru. Materiál složený z absorbční plsti
o tloušťce 15 mm, instalovaný v podbězích kol, na podlaze a pod kobercem v zavazadlovém prostoru, omezuje šíření hluku.
Naložení nákladu je jednodušší díky modulárnímu systému, zadní sedadlo dělené v poměru 40/60 se sklápí jedním pohybem díky páčce upevněné na horní části lavice a vytváří plochou podlahu. Jediným pohybem se změní objem zavazadlového prostoru ze 660 l pod krytem zavazadlového prostoru na 1521 l v dvoumístné konfiguraci až po horní část předních sedadel a na 2866 l při naložení ke stropu. Přístup usnadňuje nízká nakládací hrana 587 mm.
Kangoo s inovovaným systémem střešních tyčí „dva v jednom“ rozvíjí koncept mnohostranného a zábavného vozidla. Podélné střešní tyče lze bez nářadí změnit na galérii o nosnosti až 80 kg nákladu. Vizuální a akustické kontrolky indikují správné zajištění nosičů pro zajištění vyšší bezpečnosti.
Nové Kangoo je vybaveno kompletní řadou různých pohonných jednotek –dva benzinové a jeden dieselový motor ve třech výkonových verzích. Verze 1.5 dCi 105 k (78 kW) je vybavena filtrem palivových částic. Další dvě verze 1.5 dCi (70 k - 50 kW a 85 k - 63 kW) reagují na závazek Renaultu eco2 ve smyslu emisí CO2 nižších než 140 g/km.


Zážehové motory
Typ1.6 8V 1.6 16V
Výkon 66(90)/550078(105)/5750
Toč.moment128/3000148/3750
Prům.spotřeba 7,97,7


Vznětové motory
Typ1.5dCi/70 k1.5 dCi/851.5 dCI/105
Výkon58 (70)/400063 (85)/375078(105)/4000
Toč.moment185/1750200/1900240/2000
Komb.spotřeba5,25,3-



Pozn: Výkon – kW(k)/min, toč.moment – N.m/min, spotřeba – l/100 km

Od druhé poloviny roku 2008 bude k dispozici verze 1.6 16V poháněná biolihem E85 ve verzi na biodiesel B30 s motorem 1.5 dCi 85 k. Pohodlné a přesné jízdní vlastnosti zaručují 15 » kola, brzdy jsou kotoučové chlazené (280 mm vpředu, 274 mm vzadu). Byly navrženy tak, aby vozidlo zastavily na vzdálenost 39 m během deseti opakovaných brzdných cyklů ze 100 na 0 km/h.
K zajištění ochrany cestujících, zdědilo Kangoo konstrukční prvky a bezpečnostní výbavu na velmi vysoké úrovni. Karosérie je složena z ocelových prvků a z materiálů, které nejlépe absorbují a rozptylují energii. Podle úrovně výbavy nabízí až šest airbagů a na předních sedadlech opěrky hlavy absorbující energii nárazu zezadu. Vzadu je sedadlo vybaveno třemi opěrkami hlavy, které se pro lepší výhled zasouvají. Zadní lavice je zesílena, aby odolala pohybu zavazadel v případě nárazu.
Prvky aktivní a pasivní bezpečnosti jsou na úrovni rodinného sedanu. Vůz je vybaven systémem ABS poslední generace, asistencí při brzdění v kritických situacích (AFU) a může být doplněno systémem ESP spojeným se systémem kontroly nedotáčivosti (CSV), protiprokluzovým systémem (ASR) a regulací točivého momentu motoru při zpětném chodu (MSR).
Pro bezpečnost cestujících využívá moderních systémů pocházejících většinou z vyššího segmentu (tempomat a omezovač rychlosti, automatické rozsvícení světlometů, dešťový senzor), které nebyly k dispozici na modelech předchozí generace.

JL, 24.9.2007




Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar