Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Renault Kadjar má šanci na úspěch

V těchto dnech přichází Renault na trh s další novinkou – modelem s trochu nezvyklým názvem Kadjar. Po prvních kilometrech strávené za volantem v rámci tiskové konference strávené za volantem jsme přesvědčeni, že tímto modelem by se Francouzi mohli trefit do noty případným zájemcům.

Už dlouho jsme při prezentaci nezažili tak zajímavě vybranou trasu, na které jsme si Kadjara opravdu užili. Osmdesát kilometrů vedlo vesměs po klikatých silničkách Povltavím a Posázavím. K dispozici jsme měli nejsilnější vznětovou verzi 1.5 dCi o výkonu 130 k s šestistupňovou přímo řazenou převodovkou a pohonem všech kol. K dispozici ale budou i verze s dvoustupňovou převodovkou a pohonem pouze přední kol.

Systém 4WD je stejný jako u Nissanu Qashqai, to znamená, že si požadovaný režim navolíte otočným ovladačem na středovém panelu od 2WD přes 4WD Auto až po Lock. S Kadjarem se můžete vydat i mimo zpevněné cesty díky světlé výšce 200 mm. To jsme zatím nezkoušeli, ale po zkušenostech s Nissanem o schopnostech nepochybujeme. Jinak jízdní vlastnosti po místy dost rozbitých silnicích jsou hodně dobré, stejně jako řazení i řízení.
Myslíme si, že o Renault Kadjar bude zájem, už jen proto, že Qashqai se velice dobře prodává, a také i pro svůj atraktivní design. Ale zatím nepředbíhejme


Renault Kadjar podrobně

Renault Kadjar je crossover segmentu C, který kombinuje to nejlepší ze světů vozidel SUV, kombi a z vyšších segmentů. Jeho vnější rozměr (4,45 m délka a 1,84 m šířka) spolu s výškou 1,60 m podtrhují dynamičnost vozidla. Čelní maska vozidla se vyznačuje značnou robustností. Horizontální chromovaná lišta, prodloužená až do předních světlometů, umocňuje šířku vozidla a přispívá k vyjádření jeho síly. Disky kol z lehkých slitin o rozměrech 17 a 19“ s výrazným designem zdůrazňují jeho robustní charakter.
Horizontální linie přístrojové desky zdůrazňují šířku kabiny. Přístrojová deska a výdechy vzduchu jsou lemovány jemnou a elegantní chromovou linkou. osobnost. Madla umístěná na obou předních dveřích a na pravé straně středové konzoly dodávají interiéru vozu povahu crossoveru.

TFT displej přístrojové desky nabízí 4 režimy zobrazení a 5 barev pro individualizaci a přizpůsobení prostředí interiéru dle vašeho přání.


V režimech zobrazení lze vybrat:

— klasický tachometr s ručičkovým otáčkoměrem a s údajem rychlosti uprostřed,

— sportovní tachometr s údajem rychlosti uprostřed a se zjednodušeným otáčkoměrem,

— ecotachometr s grafem Eco, na kterém je zobrazena zóna optimální spotřeby a rychlost uprostřed,

— přesný tachometr se stupnicí rychlosti bez otáčkoměru.

Sedadla jsou luxusní a pohodlná s výrazným bočním vedením, ale přitom netrpí ani cestující ve druhé řadě. Mírně nakloněná přední část sedáku poskytuje větší podporu stehen a přispívá k jízdnímu komfortu. Sedadla vyplněná pěnou s dvojnásobnou hustotou poskytují příjemný komfort i pevné držení.

Modularita interiéru je snadná a intuitivní. Díky madlům umístěným v zavazadlovém prostoru umožňuje systém Easy Break odblokování a automatické sklopení opěradel zadních sedadel dělených v poměru 1/3-2/3. Navíc lze opěradlo sedadla spolujezdce umístit pomocí páčky pod sedadlem do vodorovné polohy, což umožňuje přepravu předmětů přesahujících délku 2,5 metru.

Lze zvolit mezi dvěma polohami podlahy zavazadlového prostoru – vysokou polohou s rovným dnem pro usnadnění přeprav velkých předmětů nebo nízkou polohou pro maximální objem nákladového prostoru 472 dm3 dle VDA (527 litrů).

Renault KADJAR může být vybaven, v rámci programu příslušenství, tažným zařízením snadno vysouvatelným pomocí ovladače v zavazadlovém prostoru.
KADJAR je vybaven novým multimediálním a navigačním systémem R-Link 2 s online připojením, nabízejícím intuitivní a individualizovatelnou konektivitu, který byl poprvé představen na novém Espace.


Podle výbavy nebo za příplatek můžete mít mj.

Aktivní nouzový brzdový asistent (AEBS) v rozsahu 30 až 140 km/h
Systém varování před opuštěním jízdního pruhu (aktivní nad 70 km/h)
Systém sledování mrtvého úhlu
Easy Park Assist
systém nejprve pomůže řidiči najít parkovací místo s použitím snímačů měřicích dostupný prostor a poté při parkovacím manévru zcela přebere řízení. Systém zajišťuje 3 způsoby parkování: podélné, šikmé a kolmé.
Přední, zadní a boční parkovací asistent
Asistent rozjezdu do kopce (pokud je detekován sklon svahu vyšší než 5 %)
Systém rozpoznávání dopravních značek s varováním o překročení povolené rychlosti


KADJAR je ve verzi 4x4 v kombinaci s motorem Energy dCi 130 vybaven elektronickou kontrolou trakce pocházející z aliance Renault-Nissan (ETC). Tento systém řídí v reálném čase mezinápravovou spojku, která zajišťuje přenos točivého momentu na zadní nápravu, v závislosti na rychlosti a podmínkách přilnavosti.

Renault KADJAR převzal svou robustnost ze světa vozidel 4x4 V kombinaci s pohonem všech 4 kol nabízí lepší trakci v podmínkách se zhoršenou přilnavostí. Tři režimy nastavení (2WD, 4WD Auto, 4WD Lock) umožňují výběr optimálního nastavení pohonu. Velká světlá výška 200 mm spolu s nájezdovými úhly 18° vpředu a 28° vzadu zaručují schopnost zvládnout jakýkoli terén. Přední a zadní outdoorové spoilery chrání spodní část vozidla.

KADJAR je vybaven řadou motorů Energy, jejichž konstrukce je založena na principu downsizingu. Všechny disponují systémem Stop & Start s rekuperací energie při brzdění. Zahrnují nejmodernější technologie v oblasti snížení tření (olejové čerpadlo s proměnlivým zdvihovým objemem a s tepelným managementem, povrchová úprava). Vstřikovací systémy poslední generace spolu s turbokompresory s nízkou setrvačností umožňují dosáhnout úrovně efektivity a spotřeby patřící k nejlepším na trhu.

KADJAR je postaven na technické platformě, která se osvědčila již u jiných vozů aliance Renault-Nissan.Platforma CMF C/D, která byla použita a vyzkoušena na třech vozidlech společností Renault a Nissan (Nový Renault Espace, Nissan Qashqai a Nissan X-Trail), svědčí o odborných zkušenostech Aliance v segmentu crossoverů.


TypTCedCi/110dCi/130dCi 130 4WD
Objem1197146114611461
Výkon96(130)/550081(110)/400096(130)/400096(130)/4000
Toč.moment205/2000260/1750320/1750320/1750
Rychlost192182190190
Zrychlení10,111,99,910,5
Spotřeba6,8/4,9/5,64,1/3,6/3,85,0/3,9/4,35,4/4,4/4,8
Rozměry4449 x 2058 mm (vč.zrcátek) x 1607 mm
Rozvor2646 mm



Pozn. Objem - cm³, výkon – kW(k)/min, točivý moment – Nm/min, rychlost – km/h, zrychlení 0-100 km/h (s), spotřeba (město/mimo město/kombin.) – l/100 km




Příklady cen
MotorLIFEZENINTENSBOSE
TCe/1309/2015489 900554 900-
Dci/110-544 900609 900-
dCi/130-584 900649 900-
dCi/130 4WD-634 900699 900749 900






Jaroslav Chlost 26.6.2015




















Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar