Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

 

Renault Grand Scénic také pětimístný

Francouzská automobilka Renault by si ráda udržela vedoucí postavení v segmentu kompaktních jednoprostorových vozů a proto v rámci mnodernizace ´modelu Scénic přichází kromě tradiční pětmístné verze a sedmimístného Grand Scénicu ještě s pětimístným modelem Grand Scénic.

 

Nový Scénic se vyznačuje modernějším designem včetně eliptického tvaru světlometů s halogenovými nebo xenonovými výbojkami, koncových svítilen LED i nových  ráfků o rozměru 15" až 17". Vpředu zaujme maska chladiče ve tvaru písmene V, větším otvorem sání po stranách a mlhovkami umístěnými blíže k okrajům vozu.

Vývoj interiéru spočíval v modernizaci a rozšíření čtyř stupňů výbavy s ohledem na zvýšení trvanlivosti vnitřních prvků a zlepšení kvality.

Inženýři spojili přednosti Scénicu a sedmimístného Grand Scénicu, čímž zareagovali na požadavky rodinné klientely a výsledkem je pětimístný Grand Scénic s velkým zavazadlovým prostorem o objemu 533 litrů.

Nový Scénic přebral mnoho prvků výbavy, které do řízení vnášejí potěšení - automatická parkovací brzda, dešťový a světelný senzor, omezovač rychlosti a tempomat a navigační systém GPS. Aby si zachoval náskok před ostatními, přináší ještě mj. navigační systém Carminat včetně navigace GPS, audiosystém s měničem 6 CD MP3, handsfree s technologií Bluetooth a obrazovkou (16,5 cm). Navigaci a telefon může řidič ovládat multimediálním ovladačem nebo hlasově.

K zadnímu parkovacímu asistentu, může být připojen také přední, jehož čidla registrují předměty „jen" do 60 cm, kvůli minimalizaci jejich spouštění v dopravních zácpách. Při parkování jsou funkční čidla vpředu i vzadu. Při jízdě vpřed ohlašují prostřední čidla pípáním překážky ve vzdálenosti 100 cm a prostřední čidla ve vzdálenosti 60 cm. Při couvání ohlašují překážky do 150 cm a prostřední čidla do 60 cm.


Pro řadu Scénic je k dispozici kompletní nabídka pohonných jednotek - čtyři vznětové motory s technologií common rail a čtyři zážehové motory, ve spojení s pěti- nebo šestistupňovou manuální, nebo čtyř- nebo šestistupňovou převodovkou Proactive.

 

1.4 16 v - 100 k (72 kW) při 6000/min, 127 Nm při 3750/min 

1.6 16 V - 110 k (82 kW) při 6000/min, 152 Nm při 4250/min.

2.0 16V  - 135 k (98,5 kW) při 6000/min, 191 Nm při 3750/min

2.0 16V turbo - 165 k (120 kW) při 5500/min, 270 Nm při 3250/min

 

1.9 dCi - 130 k při 4000/min,  300 Nm při 2000/min

1.5 dCi  -  105 k (78 kW) při 4000/min, 240 Nm při 2000/min

1,5 dCi - 85 k (63 kW) při 4000/min, 200 N.m při 1900/min

2.0 dCi - 150 k (110 kW) při 4000/min, 640 N.m od 2000/min

 

S novou šestistupňovou automatickou převodovkou Proactive AJO s impulzním řízením je nabízen model 2.0 dCi s novými svíčkami, snižující dobu předehřívání na minimum. Řidící jednotka shromažďuje a analyzuje různé parametry a vybírá nejvýhodnější rychlostní stupeň. Neustále komunikuje s počítačem motoru, aby byl během řazení rychlostních stupňů zachován optimální točivý moment.V automatickém režimu počítač zvolí ideální rychlostní stupeň na základě údajů, které vycházejí ze  stylu řízení, profilu silnice a reakcí řidiče. Počítač je naprogramován tak, aby došlo k okamžitému podřazení, když řidič sešlápne k zemi pedál akcelerátoru (funkce „kick down"), čímž se zvýší výkon během předjíždění.V manuálním režimu může řidič prosadit svůj styl řazení  páčkou impulzního řízení.  Ve srovnání se čtyř- nebo pětistupňovou automatickou převodovkou přináší Proacrive dvě výhody: kratší jednička zlepšuje rozjezd a delší šestka snižuje spotřebu a hluk.

Všechny verze jsou vybaveny systémem ABS s brzdovým asistentem (EBV) a asistentem pro nouzové brzdění (AFU) s automatickým rozsvícením výstražných světel. Nechybí ani kontrola stability ESP ve spojení se systémem kontroly nedotáčivosti (CSV), protiskluzová funkce (ASR) a regulace točivého momentu motoru při podřazování (MSR), zajišťující rozjezd za obtížných adhezních podmínek. Systém bezpečnosti Renault 3. generace (SRPIII), jenž je výsledkem mnohaletého výzkumu chrání cestující v podobě dvou čelních, dvou bočních a dvou hlavových airbagů. Souhrn bezpečnostních prvků doplňují například vycpávky ve dveřích.

Nejlevnější Scénic lze dnes pořídit za 511 900 Kč (1.4), cena pětimístné verze Grand se pohybuje od 556 900 Kč (1.6), přičemž za třetí řadu řadu sedadel je nutné připlatit 20 000 Kč.

 

Rozměry

Scénic: 4263 x 1805 x 1620 mm

Zav. Prostor: 406/1840 l

 

Grand Scénic: 4496 x 1810 x 1636 mm

Zav. prostor (5 míst): 533/1960 l

Zav.prostor: (7míst):200/1920 l

 

Jindřich Lasík, 27.10.2006

 


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2019 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar