Renault Grand Modus míří na český trh
Francouzská značka Renault, průkopník v řadě zvané monospace, rozšiřuje svoji zkušenost o model Grand Modus. Svými liniemi zůstává věrný Modusu první generace, přidání zadního bočního okna zvětšuje celkovou prosklenou plochu vozidla.
Grand Modus spojuje kompaktnost a ovladatelnost městského vozidla a šikovným pojetím prostoru. Ve srovnání s předchozí verzí se zvětšila délka na 4034 mm a rozvor na 2575 mm, což je o 93 mm více.
Grand Modus disponuje jedním z největších zavazadlových prostorů ve své kategorii, od 305 do 410 l podle polohy zadní lavice, což představuje nárůst téměř 50 % oproti první generaci (+ 136 l). Při složené lavici se objem zvětší až na 1454 l (+171 l) a maximální délka nákladu na 1278 mm. Tohoto výsledku se dosáhlo prodloužením zadního převisu (+ 118 mm), úpravou zavazadlového prostoru a kompaktním motorkem zadního stěrače. Nízko uložená podlaha (605 mm) a kryt zavazadlového prostoru usnadňují naložení těžkých předmětů.
Řidič a cestující využívají příjemné a vstřícné prostředí tak jako u předchozí generace, každá úroveň výbavy má přitom svůj charakter. Vytříbená přístrojová deska je přehledná, středová konzola sdružuje všechny technické prvky. Poloha řidiče spojuje pohodlí sedanu s panoramatickým výhledem jednoprostorového vozu. Výškovým nastavením sedadla a volantu si každý najde vhodnou polohu při řízení. Výše umístěná sedadla, spojující v sobě tuhost s měkkostí, usnadňují nastupování a vystupování.
Výška střechy 1031 mm vpředu a 900 mm vzadu umožňuje jízdu cestujícím všech velikostí postavy. Zadní lavice s třemi plnohodnotnými místy lze posouvat až o 150 mm na úkor zavazadlového prostoru nebo pohodlí cestujících.
Grand Modus je výjimečně prosvětlený díky velikosti prosklené plochy 4812 m², která se blíží monospacům vyššího segmentu. (včetně panoramatického střešního okna 1878 m²).
Četné úložné přihrádky a odkládací prostory inspirované prostředím letadla jsou v nabídce pro všechny cestující. Například dvě přihrádky jsou vpředu v podlaze, jedna na přístrojové desce nebo odkládací plocha pod středovým sloupkem. Nabídku doplňuje ještě řada prvků příslušenství – středová loketní opěrka s úložným prostorem, síťka rozdělená na tři části a zajišťující vertikální polohu předmětů v zavazadlovém prostoru, vana na podlaze zavazadlového prostoru, chránící čalounění před znečištěním.
Grand Modus je v sérii vybaven elektrickým variabilním posilovačem řízení, nastaveným pro přesné řízení a manévrovací schopnosti. Podvozek převzatý z první generace spojuje v sobě tuhost řízení a schopnost absorbovat vibrace a akustický hluk. Byla pouze pozměněna charakteristika odpružení. Přední náprava je McPherson se spodním obdélníkovým ramenem, zadní náprava je tvořena pružnou nápravou s řízeným odpružením pomocí šroubovitých pružin. Tlumiče jsou přizpůsobeny rozdílu hmotnosti a zachování optimálního poměru mezi pohodlím a jízdními vlastnostmi.
Majitelé Grand Modusu ocení mj. nízké provozní náklady. Kontroly probíhají v pravidelných intervalech, u benzinových motorů každých 30 000 km (kromě 1.2 TCE 100 k - 20 000 km díky systému „Oil Control System“).
U dieselu je nutno provádět kontroly po 20 000 km, zapalovací svíčky se mění po 120 000 km, vzduchový filtr každých 60 000 km a palivový filtr 40 000 km.
V roce 2004 získal Modus ve své kategorii nejvyšší ocenění pěti hvězdiček v testech Euro NCAP. Grand Modus, vyvinutý na stejné platformě, využívá veškeré know-how značky Renault z hlediska bezpečnosti. Vozidlo je vybaveno systémem ochrany Renault třetí generace (SRP3), šesti airbagy (dva čelní, dva boční v předních sedadlech, dva okenní), systémem kontroly tlaku v pneumatikách, světlomety poskytující lepší výhled do zatáčky či omezovačem rychlosti.
Dostatečně dimenzovaný brzdový systém dobře a účinně reaguje také v případě opakovaného použití. Přední kotoučové brzdy mají průměr 260 mm, zadní bubnové 203 mm, systém ABS Bosch 8.0 s elektronickým rozdělovačem brzdného účinku EBV a brzdovým asistentem.
Prvky pasivní bezpečnosti jsou převzaty z první generace, jejich struktura byla přezkoumána z pohledu reaktivity v případě nárazu, což znamená pohlcení energie a zachování takového prostoru pro cestující, aby jim umožnil přežití a ochranu proti průniku mechanických částí. Jednotlivé prvky v motorovém prostoru (motor, převodová skříň, akumulátor a příslušenství) jsou navrženy tak, aby se v případě nárazu vsunuli pod vozidlo a nedocházelo k proniknutí do prostoru cestujících. Sloupek řízení je zasouvatelný, deformace brzdového pedálu omezuje riziko zranění dolních končetin. Grand Modus má tuhý středový sloupek s řízenou deformací, omezující následky bočního nárazu.
Po třech letech a takřka 400 000 prodaných vozů od zahájení výroby dostává Modus první generace nový vzhled. Investice 50 miliónů euro umožnila vývoj nové modelové řady. Náklady mohly být sníženy díky masivnímu použití již existujících součástek a prvků výbavy (carry-over). Více než 60 % dílů modelu předchozího Modusu jsou kompatibilní s Grand Modusem.
V ČR tento model bude uveden 1. února 2008. Verzi 1.2/75 k Authentique pořídíte za 289 900 Kč, s turbodieselem 1.5 dCi/70 k za 335 900 Kč, oboje včetně cenového bonusu 25 000 Kč.
Benzinové motory
Vznětové motory
Pozn. Objem – cm³, výkon – kW(k)/min, toč.moment – Nm/min, rychlost – km/h, zrychlení 0-100 km/h (s), spotřeba (město/mimo město/kombin.)-l/100 km
JL, 31.1.2008
Grand Modus disponuje jedním z největších zavazadlových prostorů ve své kategorii, od 305 do 410 l podle polohy zadní lavice, což představuje nárůst téměř 50 % oproti první generaci (+ 136 l). Při složené lavici se objem zvětší až na 1454 l (+171 l) a maximální délka nákladu na 1278 mm. Tohoto výsledku se dosáhlo prodloužením zadního převisu (+ 118 mm), úpravou zavazadlového prostoru a kompaktním motorkem zadního stěrače. Nízko uložená podlaha (605 mm) a kryt zavazadlového prostoru usnadňují naložení těžkých předmětů.
Řidič a cestující využívají příjemné a vstřícné prostředí tak jako u předchozí generace, každá úroveň výbavy má přitom svůj charakter. Vytříbená přístrojová deska je přehledná, středová konzola sdružuje všechny technické prvky. Poloha řidiče spojuje pohodlí sedanu s panoramatickým výhledem jednoprostorového vozu. Výškovým nastavením sedadla a volantu si každý najde vhodnou polohu při řízení. Výše umístěná sedadla, spojující v sobě tuhost s měkkostí, usnadňují nastupování a vystupování.
Výška střechy 1031 mm vpředu a 900 mm vzadu umožňuje jízdu cestujícím všech velikostí postavy. Zadní lavice s třemi plnohodnotnými místy lze posouvat až o 150 mm na úkor zavazadlového prostoru nebo pohodlí cestujících.
Grand Modus je výjimečně prosvětlený díky velikosti prosklené plochy 4812 m², která se blíží monospacům vyššího segmentu. (včetně panoramatického střešního okna 1878 m²).
Četné úložné přihrádky a odkládací prostory inspirované prostředím letadla jsou v nabídce pro všechny cestující. Například dvě přihrádky jsou vpředu v podlaze, jedna na přístrojové desce nebo odkládací plocha pod středovým sloupkem. Nabídku doplňuje ještě řada prvků příslušenství – středová loketní opěrka s úložným prostorem, síťka rozdělená na tři části a zajišťující vertikální polohu předmětů v zavazadlovém prostoru, vana na podlaze zavazadlového prostoru, chránící čalounění před znečištěním.
Grand Modus je v sérii vybaven elektrickým variabilním posilovačem řízení, nastaveným pro přesné řízení a manévrovací schopnosti. Podvozek převzatý z první generace spojuje v sobě tuhost řízení a schopnost absorbovat vibrace a akustický hluk. Byla pouze pozměněna charakteristika odpružení. Přední náprava je McPherson se spodním obdélníkovým ramenem, zadní náprava je tvořena pružnou nápravou s řízeným odpružením pomocí šroubovitých pružin. Tlumiče jsou přizpůsobeny rozdílu hmotnosti a zachování optimálního poměru mezi pohodlím a jízdními vlastnostmi.
Majitelé Grand Modusu ocení mj. nízké provozní náklady. Kontroly probíhají v pravidelných intervalech, u benzinových motorů každých 30 000 km (kromě 1.2 TCE 100 k - 20 000 km díky systému „Oil Control System“).
U dieselu je nutno provádět kontroly po 20 000 km, zapalovací svíčky se mění po 120 000 km, vzduchový filtr každých 60 000 km a palivový filtr 40 000 km.
V roce 2004 získal Modus ve své kategorii nejvyšší ocenění pěti hvězdiček v testech Euro NCAP. Grand Modus, vyvinutý na stejné platformě, využívá veškeré know-how značky Renault z hlediska bezpečnosti. Vozidlo je vybaveno systémem ochrany Renault třetí generace (SRP3), šesti airbagy (dva čelní, dva boční v předních sedadlech, dva okenní), systémem kontroly tlaku v pneumatikách, světlomety poskytující lepší výhled do zatáčky či omezovačem rychlosti.
Dostatečně dimenzovaný brzdový systém dobře a účinně reaguje také v případě opakovaného použití. Přední kotoučové brzdy mají průměr 260 mm, zadní bubnové 203 mm, systém ABS Bosch 8.0 s elektronickým rozdělovačem brzdného účinku EBV a brzdovým asistentem.
Prvky pasivní bezpečnosti jsou převzaty z první generace, jejich struktura byla přezkoumána z pohledu reaktivity v případě nárazu, což znamená pohlcení energie a zachování takového prostoru pro cestující, aby jim umožnil přežití a ochranu proti průniku mechanických částí. Jednotlivé prvky v motorovém prostoru (motor, převodová skříň, akumulátor a příslušenství) jsou navrženy tak, aby se v případě nárazu vsunuli pod vozidlo a nedocházelo k proniknutí do prostoru cestujících. Sloupek řízení je zasouvatelný, deformace brzdového pedálu omezuje riziko zranění dolních končetin. Grand Modus má tuhý středový sloupek s řízenou deformací, omezující následky bočního nárazu.
Po třech letech a takřka 400 000 prodaných vozů od zahájení výroby dostává Modus první generace nový vzhled. Investice 50 miliónů euro umožnila vývoj nové modelové řady. Náklady mohly být sníženy díky masivnímu použití již existujících součástek a prvků výbavy (carry-over). Více než 60 % dílů modelu předchozího Modusu jsou kompatibilní s Grand Modusem.
V ČR tento model bude uveden 1. února 2008. Verzi 1.2/75 k Authentique pořídíte za 289 900 Kč, s turbodieselem 1.5 dCi/70 k za 335 900 Kč, oboje včetně cenového bonusu 25 000 Kč.
Benzinové motory
Typ | 1.2/75 k | 1.2 TCE/100 k |
Objem | 1149 | 1149 |
Výkon | 55(75)/5500 | 74 (100)/3750 |
Toč.moment | 105/4250 | 145/3000 |
Rychlost | 163 | 182 |
Zrychlení | 13,7 | 11,4 |
Spotřeba | 7,6/4,9/5,9 | 7,6/5,0/5,9 |
Vznětové motory
Typ | 1.5dCI/70 | 1.5 DCI/85 |
Objem | 1461 | 1461 |
Výkon | 50(70(/4000 | 63(85)/3750 |
Toč.moment | 160/1700 | 200/1900 |
Rychlost | 158 | 171 |
Zrychlení | 15,7 | 13,4 |
Spotřeba | 5,6/4,2/4,7 | 5,2/4,1/4,5 |
Pozn. Objem – cm³, výkon – kW(k)/min, toč.moment – Nm/min, rychlost – km/h, zrychlení 0-100 km/h (s), spotřeba (město/mimo město/kombin.)-l/100 km
JL, 31.1.2008
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout