Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Renault Express, Kangoo a Trafic v novém vydání

Do Prahy zavítalo pět kamionů s patnácti novými užitkovými modely Renault v rámci dvoudenní novinářské prezentace. A jak je už u Renaultu ČR zvykem, jednalo se opět o další vydařenou akci spojenou s testovacími jízdami.

Zatímco Renault Expres Van a Renault Kangoo Van jsou absolutní novinky, přicházející na trh, tak Renault Trafic se už u prodejců objevil. Dnes představíme nové modely jen ve stručnosti, postupně se k nim vrátíme.

Historie užitkových dodávek sahá až do roku 1952 s modelem Dauphinoise, pokračovala Renaultem 4 v roce 1961 (jeden jsme potkali dokonce při testovací jízdě), v roce 1985 přišel Express, který v roce 1997 doplnilo Kangoo.


Renault Express Van

Renault Express Van charakterizuje kompaktní nabídka s co největší užitnou hodnotou. Boční dveře jsou široké 716 mm, s pevnou přepážkou lze dovnitř naložit 3,3 m³ nákladu a předměty dlouhé 1,91 m. Pokud je přepážka variabilní, potom pojme prostor 3,7 m³ a po sklopení sedadla spolujezdce převezeme například tyč dlouhou 2,36 metru.
Výbornou vychytávkou, kterou jsme ocenili při testovací jízdě je asistent permanentního výhledu Rear View Assist, kdy se na displej, nahrazující vnitřní zpětné zrcátko promítá obraz ze zadní kamery a sleduje provoz za vozem. Zrcátko ve stínítku spolujezdce eliminuje mrtvý úhel na pravé straně.



Pro horší povrch je k dispozici tlačítko Extended Grip a nechybí ani stabilizace při jízdě s přívěsem. Přední kola pohání buď zážehový TCe100 nebo vznětový Blue dCi 75 a 95, k dispozici jsou dvě výbavy a ceny se pohybují od 290 000 Kč do 350 000 Kč bez DPH.



Rozměry: 4393 x 1775 x 1811 mm
Rozvor kol: 2812 mm





Renault Kangoo Van

O stupeň větší je Kangoo van, postavené na nové platformě, stejné jako u osobních automobilů. Po technologické a výbavové stránce uspokojí náročnější zákazníky. Přináší nová praktická řečení, jako jsou zadní asymetrické křídlové dveře nebo boční dveře na pravé straně bez středového sloupku B a také dveře otevírající se pod úhlem devadesáti stupňů. Vznikne tak otvor široký 864 mm, ulehčující nakládání dlouhých předmětů z boku. Délka vnitřního prostoru dosahuje tři a půl metru a naložíme 3,3 až 3,9 m³. Obrazovka zpětné kamery je větší než v případě modelu Express.


K dispozici je i verze se středovým sloupkem, která má naopak vnitřní střešní nosič pro extra dlouhé předměty do délky až 2088 mm. Tudíž nepřekážejí na podlaze. V roce 2022 přijde ještě prodloužená verze L2, jejíž délka bude o 420 mm větší a boční dveře se rozšíří z 670 mm na 830 mm.


Na výběr jsou zážehové motory TCe 100 a TCe 130 a vznětové Blue dCi 75 a Bleu dCi 95. Ceny s jedinou výbavou Cool se pohybují od 476 000 do 497 000 Kč bez DPH.



Rozměry: 4486 x 1860 x 1893 mm
Rozvor kol: 2716 mm



Renault Trafic

Poslední novinkou, která se už před několika dny v dealerské síti objevila je třetí generace modelu Trafic v provedení Combi (9 osob ve třech řadách), Combi Van (max 6 osob, bez třetí řady) a SpaceClass (6 osob o točnými sedaly druhé řady). Jedná se o facelift druhé fáze se zážehovými motory Blue dCi 110/150/170 a s manuální nebo samočinnou převodovkou EDC.


Trafic Combi L1
Rozměry: 5080 x 1956 x 1973 mm
Rozvory: 3098 mm
Ceny: 800 000 – 915 000 Kč


Trafic Combi L2
Rozměry: 5480 x 1956 x 1973 mm
Rozvor: 3498 mm
Ceny 840 000 – 955 000 Kč


Trafic Combi Van
Rozměry L1 a L2 stejné
Ceny L1: 780 000 – 895 000 Kč
Ceny L2: 820 000 – 935 000 Kč


Reanult SpaceClass
Rozměry stejné
Ceny L1: 1 070 000 – 1 245 000 Kč
Ceny L2: 1 110 000 – 1 285 000 Kč




JL 2.7.2021

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar