Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Renault Espace - z MPV je dnes další SUV

V roce 1983 představil Renault první velkoprostorový automobil MPV nezaměnitelného designu. Jednalo se o průkopnický Espace, často napodobovaný a nikdy nepřekonaný vůz, který si během pěti generací získal status ikony. Renault nyní představuje nový Espace, ale bohužel se už odklání od MPV a jde o další SUV.

Prostornost je jednou z hlavních předností nového Espace – vejde se do něj až sedm osob. Je postaven na modulární alianční platformě CMF-CD, dodává se s prodlouženými verzemi. Celkově je dlouhý 4,72 m – o 14 cm méně než předchozí generace – a prostor pro cestující je ještě delší (2,48 m po třetí řadu).

Cestující ve druhé řadě si mohou vychutnat prostor pro kolena až 321 mm. Jejich sedadla se navíc naklápějí až do úhlu 31 stupňů, takže úroveň pohodlí je nepřekonatelná.
Cestující ve třetí řadě (bez příplatku) ocení také dostatečný prostor pro kolena (128 mm) a funkce Easy Access, které jim umožňují posunout sedadla druhé řady o 260 mm směrem dopředu a sklopit opěradla dopředu.

Volitelné střešní okno nemá příčný nosník, takže poskytuje více než metr čtverečný světla (délka 1,33 m, šířka 0,84 m). Vysoce inovativní sklo má na svém vnitřním povrchu nízkoemisní vrstvu.


Bohaté vybavení a špičkový vzhled

Základní výbava Techno zahrnuje 24“ obrazovku OpenR, elektricky ovládané páté dveře, bezdrátovou nabíječku telefonu, 19“ kola, systémy Isofix na levém a pravém sedadle ve druhé řadě a bezpečnostní paket včetně systému varování před mrtvým úhlem.

Výbava Esprit Alpine dodává interiéru kategoricky sportovní nádech. Opěrky hlavy jsou opatřeny logem A se šípem, Alcantara na palubní desce má modré prošívání a Alcantara na sedadlech příjemně a elegantně splývá se syntetickou kůží a látkou Latis Bright.


Výbava Iconic povyšuje interiér na novou úroveň díky pravému jasanovému dřevu na palubní desce a světle pískově šedé polstrované kožené čalounění v kombinaci s obložením v mokka hnědé barvě. Sedadla lze elektricky nastavovat (dopředu, dozadu, nahoru a dolů a jejich sklon) a jsou vyhřívaná (stejně jako volant).


Modulární vnitřek

Sedačky ve druhé řadě lze posouvat o 220 mm dopředu a dozadu a jsou rozděleny v poměru 60–40. Při posunutí zcela dozadu budou mít cestující prostor pro kolena až 321 mm); při posunutí dopředu pojme zavazadlový prostor v pětimístné verzi 777 litrů (VDA).
Další chytrá modulární funkce: třetí řada sedadel se sklápí do podlahy, takže je můžete kdykoli vyklopit a usadit 7 osob nebo je sklopit. Zavazadlový prostor dosahuje 1 818 litrů v pětimístné verzi se sklopenou druhou řadou sedadel, 777 litrů v pětimístné verzi s druhou řadou posunutou zcela dopředu nebo 159 litrů v sedmimístném uspořádání se třetí řadou sedadel na místě.


Díky platformě CMF-CD, kterou sdílí s Renaultem Austral, je Espace o 32 mm nižší a o 215 kg lehčí než předchůdce. Více než poloviny snížení hmotnosti bylo dosaženo díky omezení rozměrům, a to i přes zachovanou prostornost, zbytek je především zásluhou plně hybridního motoru E-Tech full hybrid, lehčího podvozku a sedadel.


Kromě těchto technických vymožeností byla optimalizována aerodynamika nového modelu Espace, a to zjednodušením tvaru nových zrcátek a klesající linií střechy zakončenou spoilerem a průduchy v zadním nárazníku, které rozptylují odpor vzduchu.


Pohonná jednotka

Hybridní zážehový motor E-Tech full hybrid o výkonu 200 k je řízen automatickou multimódovou převodovkou a jeho jízdní výkony přinášejí nespoutané potěšení z jízdy – tím spíše ve verzích, které jsou vybaveny systémy MULTI-SENSE a 4CONTROL Advanced. Zahrnuje tříválcový přeplňovaný benzinový motor o objemu 1,2 litru s výkonem 130 k (96 kW) a točivým momentem 205 Nm a dva elektromotory:

hlavní (50 kW, 70 k, 205 Nm) poháněný lithium-iontovým akumulátorem 2 kWh/400 V pro elektrický pohon,

sekundární vysokonapěťový startérgenerátor (25 k, 50 Nm) ke spuštění spalovacího motoru a řazení rychlostních stupňů.


Díky plně elektrickému zapalování a rekuperačnímu systému, který se automaticky zapne, jakmile zpomalíte nebo zabrzdíte, můžete s touto plně hybridní pohonnou jednotkou E-Tech full hybrid jezdit ve městech z 80 % v elektrickém režimu a snížit spotřebu paliva až o 40 %. . Jeho srovnávaná nízká spotřeba paliva (4,7 l na 100 km) mu zajišťuje dojezd až 1 100 km a baterie nepotřebují žádné nabíjení.

Díky systému automatické správy nabíjí motor a pohony baterii podle pokynů inteligentní převodovky. Řidič může rovněž přispívat podle své vůle a pomocí pádel na volantu nebo nastavení systému MULTI-SENSE zvolit některý ze čtyř režimů rekuperačního brzdění.
Digitální přístrojový panel zobrazuje toky energie v hybridní pohonné jednotce pomocí specifických animací. Ukazatel stavu akumulátoru informuje o množství dostupné elektrické energie v reálném čase. Toky rekuperace energie se rozsvítí, jakmile řidič uvolní tlak na plynový pedál nebo sešlápne brzdu.



Multimódový hybrid

Automatická vícerežimová převodovka kombinuje dva převodové stupně u elektromotoru a čtyři u spalovacího motoru.
Inteligentní multimódová automatická převodovka vybírá pro plně hybridní pohonnou jednotku E-Tech full hybrid nejlepší z následujících možností:

•elektrický pohon (funkční elektromotor),

•dynamický hybrid (funkční spalovací motor a elektromotor),

•e-drive (elektromotor otáčí koly, spalovací motor nabíjí baterii),

•spalovací motor (aktivní spalovací motor, který otáčí koly a/nebo dobíjí baterii),

•rekuperace (kola pohánějí elektromotor, který nabíjí baterii).


Systém 4CONTROL Advanced

Vzhledem k tomu, že nový Espace je nejdelším vozem v modelové řadě Renault, je systém 4CONTROL Advanced nezbytný pro zvýšení manévrovatelnosti, agility a dynamiky. Tato funkce je součástí standardní výbavy verzí Iconic a Esprit Alpine. Systém 4CONTROL optimalizuje polohu kol na nerovných a členitých silnicích a jiných površích. Aby byla zajištěna nebývalá stabilita a jedinečná agilita ve městě, při vysokých rychlostech nebo při zatáčení rychlostí vyšší než 50 km/h, aktuátor velmi mírně natáčí zadní kola ve stejném směru jako přední kola (pouze do 1 stupně). Při nižších rychlostech natáčí zadní kola až o 5 stupňů v opačném směru.


Zážitek z jízdy na míru díky systému MULTI-SENSE

V Espace lze pomocí nastavení systému MULTI-SENSE vyladit jízdní vlastnosti (sílu řízení, odezvu motoru a pohonu, agilitu podvozku), barvu ambientního osvětlení v kokpitu a displej na přístrojové desce, a to ve čtyřech režimech: Eco, Sport, Comfort a Perso.


Asistence řidiče pro bezstarostné cesty

Špičková pasivní a aktivní bezpečnost má 32 pokročilých asistenčních systémů řidiče (ADAS) ve třech kategoriích: bezpečnost, řízení a parkování.
Systém Active Driver Assist
V úpravě Iconic a Esprit Alpine je zabudován systém Active Driver Assist. Asistent pro jízdu na dálnici a dopravu nyní zohledňuje okolí vozu a funguje i mimo rychlostní silnice.. Tento systém autonomního řízení úrovně 2 kombinuje adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go, asistenta pro řízení v jízdním pruhu Lane Centering Assist, geolokační údaje a specifické mapy, které umožňují vozidlu přizpůsobit se konfiguraci vozovky.


Inteligentní přizpůsobení rychlosti

Rozpoznávání dopravních značek a prevence překročení rychlosti (TSR/OSP) jsou součástí systému Active Driver Assist, ale lze je používat i samostatně. Tento systém zobrazuje rychlostní limit na přístrojové desce a na obrazovce navigace. Pokud vozidlo jede nad rychlostní limit zobrazí se vizuální upozornění. Řidič pak může stisknutím tlačítka na volantu zapnout omezovač rychlosti nebo tempomat či adaptivní tempomat a automaticky přizpůsobit rychlost vozidla limitu nebo vozidlu jedoucímu před ním.


Head-up displej nové generace

Nový Espace je na přání vybaven velkým (9,3“) head-up displejem. Rychlost vozidla, aktivní asistenční systémy, varování před překročením rychlosti a navigační pokyny se promítají přímo na čelní sklo a viditelnost informací je optimalizována za všech okolností.


Ultra-vysokoúčinné modelované vidění

360° kamera pro sledování okolí (AVM) je propojena se čtyřmi kamerami a zobrazuje počítačem modelované 3D záběry v okolí. Díky panoramatickému pohledu nebo pohledu z ptačí perspektivy může řidič s jistotou manévrovat a zároveň bez námahy zpozorovat všechny překážky v okruhu 360 stupňů.

Nejnovější generace asistenta pro řízení v jízdním pruhu (ELKA) může nyní zahrnovat „realistický“ pohled na přístrojovou desku. Tento pohled je počítačem generovaný model jízdního pruhu, ve kterém se vůz nachází, a polohy zcela nového modelu Espace vůči ostatním objektům v reálném čase.


Nový Espace je vybaven také následujícími systémy ADAS:

Systém nouzového brzdění
Systém varování před slepým úhlem
Systém pro udržení v jízdním pruhu
Systémy varování při opuštění jízdního pruhu
Varování o změně pruhu
Monitorování pozornosti řidiče
Asistent stability přívěsu Trailer Stability Assist (TSA),
Adaptivní tempomat (ACC) s funkcí Stop & Go
upozornění na vzdálenost (DW)
asistent rozjezdu do kopce (HSA),

Parkování: Asistenční systémy pro přední, boční a zadní parkování, upozornění na pohyb za vozem (RCTA) a bezpečný výstup pro cestující (OSE).


Moderní vybavení

V závislosti na příslušné zemi může jeho přístrojová deska obsahovat obrazovku OpenR ve tvaru písmene L, která se skládá ze dvou sousedících displejů: horizontální 12,3“ TFT displej o ploše 321 cm2 na přístrojové desce (1 920 x 720 pixelů, formát na šířku) a vertikální 12“ dotykový displej o ploše 453 cm2 uprostřed konzoly (1 250 x 1 562 pixelů, formát na výšku).


Včetně 9,3“ head-up displeje zobrazuje nový Espace informace na ploše téměř 1000 cm2, což odpovídá zhruba třem dotykovým panelům. Tyto funkce patří ke špičce na trhu a dávají vám k dispozici veškerý výkon multimediálního systému OpenR Link.


Renault 3.4.2023








Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar