Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Renault Espace na českém trhu

Před 30 lety způsobil Renault Espace převrat v oblasti automobilů. Dnes představuje nový Espace znovuzrození v podobě rysů elegantního crossoveru. Mohli bychom říct, že je kombinací MPV, sedanu/kombi a SUV. Z každého segmentu přebírá to nejlepší.

Nový Renault Espace byl v předpremiéře představen českým novinářům, ale fyzicky se na trhu objeví v květnu. Ale už dnes si jej mohou zákazníci objednávat. Vybírat mohou ze tří motorů, tří převodovek a tří výbav.

Nový Renault Espace upustil od klasického stylu jednoprostorového vozidla a přijal dynamický styl crossoveru. Ve skutečnosti jde o dvouprostorový vůz, ale tento pojen není dnes už rozšířený, a tak Francouzi používají jednoprostorový. S délkou 4,85 m jak v případě pěti- tak i sedmimístného provedení a šířkou 1,87 m je nový Espace velkorysým vozidlem. Jeho vnitřní výška 1,68 m (o 63 mm méně než u současného Espace) a vysoká obvodová linie karoserie mu propůjčují štíhlý vzhled. Velkorysý rozvor 2,88 m (o 16 mm více než Grand Espace) byl využit ve prospěch vnitřního prostoru.
Nový Espace také odhaluje rozpoznatelný světelný podpis DRL (Daytime Running Light), který vykresluje v každém předním světlometu zřetelný asymetrický tvar „C“ . Standardní součástí optických bloků s technologií osvětlení full LED jsou dva LED moduly Pure Vision pro dálkové i potkávací světlomety. Tato technologie poskytuje kompaktní i výkonné osvětlení.


Interiér

Zavěšená středová konzola představující středový prvek inovované kabiny tvoří decentní součást kabiny. Sdružuje otočný multifunkční ovladač, rychlý přístup k systému Multi-Sense®, tlačítko parkovací brzdy s asistentem a přepínač mezi regulátorem a omezovačem rychlosti. Volicí páka, která řídí převodovku EDC, aktivuje elektrický ovladač shift by wire, jehož kompaktnost umožnila vytvořit zavěšenou konzolu.
Rekonfigurovatelný TFT displej s vysokým rozlišením nahrazuje tradiční ciferníky. Tento systém umožňuje výběr a režim zobrazení požadovaných informací. Barevný průhledový displej zvyšuje bezpečnost jízdy. Toto zařízení podobně jako u přístrojového vybavení promítá v zorném poli řidiče obraz (do virtuální vzdálenosti 2 m). Za stálého očního kontaktu s vozovkou má řidič k dispozici tyto údaje: okamžitou rychlost, navigační pokyny, varování při překročení rychlosti, asistenční systémy řízení…Podle zvoleného režimu jízdy může být interiér laděn do zelené, modré, žluté, červené nebo fialové barvy.

Úložný prostor pod krytem zavazadlového prostoru je 660 l (pětimístná verze), což je na crossover úctyhodné. Otevírání a zavírání zadních výklopných dveří s pohonem se aktivuje pohybem nohy pod nárazníkem.

Přední velmi komfortní sedadla mají rozšířené hlavové opěrky, které ještě zintenzivňují pocit komfortu. Vysoká část opěradla kopíruje tvar těla každého cestujícího a jejich provedení připomíná ochranný límec kabátu. Verze Initiale Paris je vybavena nastaveními v „10 směrech pohybu“ (z nichž 8 je elektricky).
Ve druhé řadě jsou tři stejná samostatná sedadla a sedadla třetí řady pojmou ještě dvě další osoby. Všechna zadní sedadla lze nyní zasunout do podlahy, čímž se vytvoří rovný ložný prostor o objemu 2 040 l.


TECHNOLOGIE

Stále bezvadná „automobilová“ ergonomie: R-Link 2® se od ostatních systémů odlišuje svou bezprostřední ergonomií, která je navržena pro používání ve vozidle. Spolu s ním je součástí nového vozidla Espace atraktivní a snadno použivatelný domácí dotykový tablet.
R-Link 2® je v kombinaci s velkým 8,7“ vertikálně uspořádaným displejem, který umožňuje intuitivní zvětšování dvěma prsty a posouvání lehkým dotykem. Jako doplněk fyzických ovladačů řídí displej R-Link 2® intuitivně technologie určené pro potěšení řidiče a spolucestujících: Systém 4Control, řízené zavěšení, asistenční systémy řízení, osvětlení a zvuk a dokonce nastavení předních sedadel (včetně nastavení masáží) a individuální sklopení zadních sedadel.

Espace je vybaven systémem Multi-Sense®, který umožňuje naprogramovat si vozidlo na svůj styl. Navzájem koordinuje systém 4Control®, řízené tlumení, řízení, motor, převodovku EDC, přístrojovou desku, zvuk motoru a osvětlení. Všechna technická zařízení naladí podle tužeb řidiče a v okamžiku dokáže změnit třeba i hluk motoru pronikající do kabiny nebo vnitřního olsvětlení. Ruku na srdce – kdo to ale potřebuje?


Systému Multi-Sense® využívá čtyři přednastavené režimy: Eco, Komfort, Neutrální, Sport a nebo libovolně nastavitelný režim Perso. Každý režim vytváří specifický zážitek z jízdy, a to vhodným definováním a vhodnou koordinací:

- odezvy motoru
- principu řazení rychlostí převodovky EDC
- parametrů systému 4Control®
- nastavení zavěšení
- změny ovládací síly řízení


Prostředí na palubě je navíc sladěno s těmito výběry s využitím:

- tónu osvětlení interiéru: zelený, modrý, bílý, červený a fialový
- stylu, zobrazených informací a barvy nástrojů
- zvuku motoru
- intenzity a četnosti masáží poskytovaných sedadly
- provozního režimu klimatizace


Součástí sériové výbavy je podvozek 4Control®, který podle potřeby umožňuje natáčení zadních kol. V případě rychle projížděných zatáček zvyšuje stabilitu, při pomalé, například při parkování, eliminuje rozměry vozidla a nabízí menší průměr otáčení než třeba Clio. S tímto systémem jsme se setkali už u Laguny.
V nabídce je rovněž široká nabídka asistenčních a bezpečnostních systémů řízení: adaptivní tempomat a aktivní nouzový brzdový asistent, výstraha při opuštění jízdního pruhu, varování při nedodržení bezpečné vzdálenosti, varování při překročení rychlosti s rozpoznáváním výstražných značek a upozornění na mrtvý úhel, přední, zadní a postranní parkovací asistent, kamera pro couvání, automatické přepínání dálkových a tlumených světel, zobrazení informací na průhledovém displeji, parkovací brzda s asistentem, asistent rozjezdu do kopce a hands-free přístup s funkcí otevírání zadních výklopných dveří s pohonem.

Nový Renault Espace může díky systému Easy Park Assist zaparkovat téměř sám, a to v podélném, šikmém a kolmém řazení. Ve všech případech řidič při parkovacím manévru ovládá brzdy a plyn.


VÝKONNÉ POHONNÉ JEDNOTKY

Hmotnost nového vozidla Espace byla ve srovnání s dlouhým Espacem výrazně snížena až o 250 kg. Toto 13% snížení je rovnoměrně rozloženo mezi: karoserii, platformu, kinematický řetězec a výbavu (sedačky).
Nový Espace má k dispozici tři turbomotory 1,6 l: jeden benzinový a dva dieselové.Technologie Twin Turbo u motoru Energy dCi 160: malé turbodmychadlo s nízkou setrvačností je určeno pro výkony při nízkých otáčkách, zatímco druhé turbodmychadlo se přidá při nejvyšších otáčkách.
Espace zavádí dvě nové převodovky s nejvyšší technologickou úrovní. 6stupňová nebo 7stupňová automatická převodovka EDC, kterou jsou vybaveny dva ze tří motorů.. Systém Multi-Sense® ovlivňuje podle zvoleného režimu jízdy také principy řazení rychlostí EDC.





TypEnergy TCe 200Energy dCi 130Energy dCi 160 Twin Turbo
Objem161815981598
Výkon147(200)/575096(130)/4000118(160)/4000
Toč.moment260/2500320/1750380/1750
Rychlost211191202
Zrychlení8,610,79,9
Spotřeba7,8/5,3/6,25,1/4,2/4,55,1/4,4/4,7
Převodovka7EDC6MT6EDC



Pozn: Objem – cm³, výkon – kW(k)/min, točivý moment – Nm/min, rychlost – km/h, zrychlení 0-100 km/h (s), spotřeba (město/mimo město/kombin.) –l/100 km

Ceny

Energy dCi 130Life769 000 Kč
Energy TCe 200Zen869 900 Kč
Energy dCi 130Zen819 900 Kč
Energy dCi 160 EDCZen919 900 Kč
Energy TCe 200 EDCInitiale Paris1 009 000 Kč
Energy dCi 160 EDCInitiale Paris1 059 900 Kč



Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar