Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Renault Espace - elegantnější a pokrokovější

Renault Espace svým stylem crossover odpovídá kritériím špičkové estetiky. Jeho design se tak stal jedním z hlavních důvodů nákupu. Estetické linie posilují jeho osobnost a dodávají mu na impozantnosti. Nový Espace INITIALE PARIS přináší všechny tyto změny.

Espace má zepředu novou tvář, novou spodní mřížku chladiče a příčnou chromovanou lištu podtrhující charakteristický výraz. Přepracovaná záď zahrnuje nárazník zdůrazňující jeho charakter crossoveru a dva sportovnější oválné výfuky.


Design interiéru

Vytříbené materiály, ergonomické tvary a nové technologie v kabině Nového Espace nabízejí řidiči i cestujícím prvotřídní interiér verze INITIALE PARIS.

Značka INITIALE PARIS nabízí výběr mezi dvojím exkluzivním čalouněním kůži Nappa : Noir Titane /titanová čerň/ a Gris Sable clair /písková světle šedá/, což jsou i barvy výplně dveří. Toto čalounění je kromě nejkvalitnějších materiálů pečlivě zhotoveno a zvýrazněno dvojitým prošíváním, které zvýrazňuje i hloubku a ergonomický tvar sedadel. Sedadla řidiče i cestujících jsou masivní, vyhřívaná a odvětraná. Jsou elektricky nastavitelná v 10 směrech a vybavena opěrkami hlavy Relax pro lepší komfort. Vrstvená skla bočních oken poskytují lepší akustické pohodlí na nejvyšší úrovni.

Středová konzole je elegantnější i praktičtější, neboť obsahuje nový uzavíratelný odkládací prostor s držákem nápojů, dvojicí USB portů a vstupem pro jack napravo od řadicí páky. Tato páka s elektrickým ovládáním « e-shifter » (bez fyzické vazby s převodovkou) umožňuje uvolnit prostor pod konzolí a vytvořit prostor pro odložení smartphonu s funkcí indukčního nabíjení.

Konzole obsahuje veškeré hlavní ovladače na dosah ruky : otočné kolečko pro přístup k multimediálnímu systému Renault EASY LINK, tlačítko nastavení MULTI-SENSE, elektrickou parkovací brzdu a nový ovládací tlačítko Auto-Hold. Tato funkce udržuje vozidlo v klidu v případě, že parkovací brzda není zatažena.

Nový Espace využívá ekosystém Renault EASY CONNECT, který zahrnuje množství aplikací, například MY Renault, nový multimediální systém Renault EASY LINK, a propojených služeb, například automatické aktualizace a dálkové ovládání vozidla, což umožňuje využít nových zkušeností s propojenou mobilitou.

Multimediální systém využívá nové plynulé a individuálně přizpůsobitelné rozhraní, obdobně jako rozhraní smartphonu. Jeho displej 9,3 palců, orientovaný na výšku a lehce natočený k řidiči, zvětšuje palubní desku a dodává kabině modernější vzhled. Renault EASY LINK zahrnuje rádio, multimédia, telefonní spojení kompatibilní s Android Auto a Apple CarPlay, jakož i navigaci s vyhledáváním adres Google, cenami pohonných hmot a dopravními informacemi v reálném čase.

U verzí Intens a INITIALE PARIS nabízí 100% digitální zobrazování přístrojové desky s displejem 10,2 palce zejména možnost trojrozměrné navigace. Lze jej přizpůsobit individuálním požadavkům podle vybraného režimu MULTI-SENSE.

Tento přístrojový štít Driver Display je doplněn Head-up displejem. Promítá tak nejdůležitější informace k řízení do přímého zorného pole řidiče pro větší komfort a bezpečnost.


Komfort

Nový Espace v 5pěti- i sedmimístné verzi poskytuje komfort business class, aby všichni na palubě cestovali na nejvyšší úrovni. Přední sedadla si zachovávají hloubku a ergonomický tvar, kdežto tři oddělená sedadla ve druhé řadě mají jednotný tvar. Všechna tři individuální sedadla stejné velikosti ve druhé řadě zajišťují cestujícím stejné pohodlí. Sedadla ve třetí řadě pro další dva cestující jsou sklopná do podlahy a mohou tak uvolnit prostor pro náklad. Objem nákladového prostoru tak může dosáhnout až 2101 litrů.

Nový Espace je stále stejně praktický a přívětivý. V modularitě One Touch jsou sedadla ve druhé a třetí řadě na přání sklopná, jednotlivě nebo společně. Tento úkon je snadno proveditelný, buď z místa řidiče pomocí systému Renault EASY LINK nebo ze zavazadlového prostoru.

Elektricky ovládané dveře zavazadlového prostoru se aktivují pohybem nohy pod zadním nárazníkem nebo dálkově kartou.

Pro jízdu s maximem světla v kabině jsou všechny verze vybavena prosklenou střechou s plochou skla 2,8 m², na přání může být otevírací a zvětšit až k zadním sedadlům.


Inovace
Nový Espace převzal v premiéře technologii LED MATRIX VISION. Toto inteligentní adaptivní osvětlení zvyšuje bezpečnost, je výkonnější než tradiční LED reflektory a zvyšuje pohodu řízení při zapnutých dálkových světlech, která neoslňují ostatní řidiče díky neustálému přizpůsobování světelných kuželů provozu a ostatním účastníkům.

V každém optickém bloku se vertikální segmenty LED automaticky a nezávisle rozsvěcují a zhasínají podle vzniklých situací. Čelní kamera zjistí vozidla v protisměru na vzdálenost 550 m a vozidla jedoucí vpředu stejným směrem na 350 m. Systém podle jejich pozice řídí každý segment LED tak, aby vytvořil zóny stínu a zmenšil intenzitu osvětlení, aby neoslňoval posádku vozidla vpředu nebo v protisměru, nebo zamezil odrazům dopravních značek. Světla se rovněž přizpůsobí při předjíždění, současně maximálně osvětlí zbytek silnice, aby poskytla optimální viditelnost.

Světlomety jsou propojené se systémem MULTI-SENSE, přizpůsobí se maximální viditelnosti při dynamickém řízení, jede-li vozidlo v režimu Sport přechodovým režimem zvaným « stínící efekt » při 30 km/h v režimu Sport a při 40 km/h v ostatních režimech.
Světlomety LED MATRIX VISION jsou rovněž bezpečnější a výkonnější než tradiční LED reflektory: svítivost o 20 % vyšší a viditelnost prodloužená na 220 m oproti dřívějším 175 m.


Asistenty řízení nejnovější generace

Nový Espace obohatil svou technologickou úroveň o vyspělé asistenty řízení (ADAS) nejnovější generace, sahající až k autonomnímu řízení 2. stupně.

Asistent pro jízdu po dálnicích a v dopravních kolonách kombinuje adaptivní tempomat (s funkcí automatického zastavení a opětného rozjezdu Stop & Go) s asistentem udržení jízdy ve středu jízdního pruhu, který funguje i při zatáčení. Toto zařízení reguluje rychlost od 0 do 160 km/h a udržuje bezpečnou vzdálenost od vpředu jedoucích vozidel. Umožňuje automatické zastavení a opětovný rozjezd v čase 3 vteřin bez zásahu řidiče. Tento systém (autonomní řízení 2. stupně) významně zvyšuje komfort řízení, zejména při dlouhých trasách po dálnici se současným držením rukou na volantu a sledováním vozovky.

Advanced Park Assist umožňuje automatizované parkování: řidič pouze zařadí rychlost, dá první impuls a dále již nemusí ani točit volantem ani zrychlovat či brzdit. Tato technologie funguje při parkování souběžně, kolmo i šikmo.

Aktivní detekce vzadu jedoucího vozidla upozorňuje řidiče při výjezdu z parkování na vozidla jedoucí v jeho dráze. Účinné radary s rozsahem 180° zachytí vozidla a spustí zvukové varování kombinované s obrazem couvací kamery.

Aktivní nouzové brzdění AEBS je nyní spojeno se systémem detekce chodců.

Výstraha při překročení postranní čáry spustí vibraci volantu, aby upozornil řidiče, a to spolu s asistentem udržení v jízdním pruhu, který koriguje směr, aby vrátil vozidlo do jízdního pruhu.

Výstraha při únavě zaregistruje únavu řidiče prostřednictvím pohybů volantu a vyšle zvukový i optický signál, aby vyzval řidiče k pauze v řízení.
Detekce mrtvých úhlů nyní využívá dva radary umístěné na zadních rozích vozidla. Tato technologie, účinnější než ultrazvukové senzory, umožňuje přesnější zaměření blízkých vozidel, a to bez ohledu na počasí.

Nastavení MULTI SENSE, snadno přístupného na displeji multimediálního systému Renault EASY LINK nebo tlačítkem na středové konzoli, umožňuje měnit chování podle požadavku řidiče. Systém nabízí tři přednastavené režimy (Eco, Comfort, Sport) a jeden režim podle individuálních požadavků (My Sense), které umožňují změny:

▪v dynamice vozidla: reakce motoru, pravidla řazení převodovky EDC, parametry systému 4CONTROL, nastavení tlumičů, nastavení posilovače volantu a adaptivní světlomety LED MATRIX VISION.

▪v prostředí kabiny: vnitřní osvětlení (8 barev), zobrazování informací na digitální přístrojové desce« Driver Display », zvuk motoru, intenzita a frekvence masáží poskytovaných předními sedadly.



4CONTROL

Nepřetržitě aktivní systém aktivního řízení čtyř kol 4CONTROL automaticky ovládá obousměrný rejd zadních kol:

do 50 km/h se zadní kola otáčejí v protisměru předních kol, aby se zkrátil průměr rejdu (11,1 metru) na úroveň městského vozidla a zvýšila se hbitost.

Nad 50 km/h se zadní kola otáčejí ve směru předních kol, aby se zvýšila stabilita a zlepšila bezpečnost.

Tento podvozek zlepšuje přesnost řízení, jedinečnou u vozidla těchto rozměrů, amožňuje snadnou jízdu po městě. Je spojen s řízeným tlumiči, které zajišťuje stabilitu a optimální komfort za všech okolností. Až stokrát za vteřinu přizpůsobuje reakci tlumičů podle několika parametrů: stav vozovky, dynamické podmínky, činnost při řízení, zvolený režim řízení atd. Tento systém byl optimalizován za účelem zlepšení účinnosti a chování vozidla při překonávání překážek.


Pohon

Nový Espace využívá poslední generace benzínových a dieselových motorů sortimentu Renault, odpovídajících již normám WLTP. Zvyšují výkonnost a zpříjemňují řízení, ale díky využitým nejnovějším technologiím též snižují emise.

TCe 225 EDC GPF je čtyřválcový zážehový 1.8 turbo s přímým vstřikováním, vyvinutý inženýry Renault a Renault Sport, a použitý též u Alpine A110. Je spojen s automatickou sedmistupňovou převodovkou s dvojitou spojkou EDC. Je vybaven turbodmýchadlem TwinScroll (s dvojitým vstupem) a systémem 3polohového časování rozvodu, podává výkon 225 k a vysoký točivý moment v každém režimu, zvyšující výkon a potěšení z řízení.

Nový Espace nabízí špičkový motor 2.0 Blue dCi, vyrobený ve Francii v závodě Renault v Cléonu (Normandie). Je spojený s šestistupňovou automatickou převodovkou s dvojitou spojkou EDC. Blue dCi 200 je vysoce výkonný motor s točivým momentem 400 Nm již od 1750 min., zajišťující razantní zrychlení a výraznou reakci na plyn v každém režimu.

Motor Blue dCi je vybaven emisní technologií SCR (Selektivní katalytická redukce) se systémem vstřikování AdBlue® ke snížení emisí NOx. Využívá rovněž četné inovace za účelem optimalizace účinnosti a vykazování nízkých emisí CO2.

TypTCe225BluedCi 200
Objem (cm³)17981997
Výkon kW(k)/min166(225)/5600147(200)/3500
Toč.moment (Nm/min)300/2000400/1750
Rychlost (km/h)224215
Zrychení 0-100 km/h (s)7,99,1
Spotřeba město/mimo město(kombin (l/100 km)7,6/9,9/6,35,3/6,2/4,7
Rozměry4857 x 1888 x 1677 mm
Rozvor2884 mm





Cena obou verzí Initiale Paris 1 229 900 Kč.

Renault 18.6.2020

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar