Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Renault Clio v novém vydání

Renault Clio, kterého se prodalo 13 milionů kusů během čtyř generací, je vozem ze všech pohledů pozoruhodným: historicky nejprodávanější francouzský vůz, první vůz, který dvakrát získal prestižní titul „Evropské Auto roku.

Za 25 posledních let byl 18krát nejprodávanějším vozem ve Francii, ve svém segmentu dosáhl v roce 2014 a 2015 na celoevropském trhu vedoucí postavení (osobní + lehké užitkové vozy). Od samého počátku představovalo Clio malý automobil s vlastnostmi a kulturou velkého vozu.

Nové CLIO od konkurence odlišují přední světla s technologií Full LED typická pro nejnovější modely značky Renault. Vpředu jsou světlomety „LED Pure Vision“, které slouží jako potkávací i dálková světla zároveň. Tato technologie vylepšuje estetický vzhled a bezpečnost díky světlu, které je o 20 % silnější než halogenové a je méně oslňující. U vyšších verzí zahrnují bloky světel také LED světla pro denní svícení ve tvaru písmene „C“, které jsou charakteristickým rysem nového světelného podpisu modelové řady. V souladu s tím jsou zadní trvale rozsvícená LED světla rovněž ve tvaru písmene „C“ (dostupná podle jednotlivých verzí a pouze u provedení karoserie hatchback). Základní a střední verze jsou vybaveny LED světlomety pro denní svícení a chromovanými prvky na spodní části masky chladiče.

Na přídi vozu se modernizace dotkla přepracování mřížky a rozšíření spodní části masky chladiče. Na zádi byl upraven vzhled stylizovaného difuzoru, aby působila robustněji. Stávající nabídku barev oživí nové odstíny – tmavě červený Intense, šedý Titanium a modrý Iron, přibudou také nové disky kol z lehkých slitin.

U nového vozu byly použity stejné materiály jako u vyššího segmentu vozů Renault. Textura plastových materiálů je příjemnější na pohled i na dotyk. Chromované prvky jsou jemnější a matnější a použité barvy jsou střídmější.

Přepracovaný volant upustil od plastových dekorů a více tak odpovídá prémiovému pocitu. U vyšších verzí je potažený kůží. Přepracovaná řadicí páka má modernější vzhled a lepší kvalitu. Modernizované dveřní panely: loketní opěrky, které jsou nyní celistvé, vypadají kvalitněji a dostaly nová ovládací tlačítka, přičemž mimořádná pozornost byla věnována povrchové úpravě. Modernizovány byly i středové výdechy ventilace. Ve stropním světle jsou zabudovány individuální lampičky a LED osvětlení, které rozptyluje příjemné světlo. Všechny verze mají kvalitnější potahy sedadel. Vyšší verze mají nový tvar sedadel, který přináší lepší boční vedení pro větší komfort.


Díky novému programu personalizace exteriéru nabízí CLIO přes 30 možných kombinací. Zákazník může využít:


•pět střešních polepů (jednobarevné nebo s postupným přechodem) a lakovaných zpětných zrcátek pro dosažení dvoubarevného efektu,

•čtyř balíčků pro personalizaci exteriéru: lišty v čelní masce lišty v bočních ochranných panelech na spodní části dveří.


Interiér je nabízen ve třech barevných provedeních: vedle černého provedení je to červená barva Floride a šedá barva Fumé. Odstíny vybrané pro palubní desku mohou být jiné než potahy sedadel, což zákazníkovi umožňuje více možností kombinací. Navíc je možná individualizace barvy obložení výdechů ventilace a rámečku okolo řadicí páky. Na výběr jsou tři barvy: červená Floride, šedá Fumé a slonová kost, a to vždy v jednobarevném provedení a v provedení s postupným přechodem.


Media Nav

Ve středních výbavových stupních nabízí Nové CLIO multimediální systém Media Nav Evolution, který nabízí na 7“ dotykovém displeji integrovaném do palubní desky zejména navigaci s dopravními informacemi, funkci Bluetooth pro telefonování nebo poslech hudby formou audiostreamingu ze smartphonu, zobrazení zadní parkovací kamery a funkci Driving Eco2, která poskytuje řidiči informace o stylu jeho jízdy a doporučení pro optimalizaci spotřeby paliva.


Renault R-LINK

Systém R-LINK Evolution s on-line připojením představuje komplexní multimediální řešení. Je uznávaný pro své kvalitní grafické provedení a ergonomii, využívá integrovaného systému se 7“ kapacitním displejem, který podporuje gesta jako u smartphonu.

R-LINK Evolution zahrnuje mj. navigaci TomTom® doplněnou o dopravní informace v reálném čase (Služby TomTom® Live) a jeden rok připojení zdarma (podle jednotlivých zemí), funkci Bluetooth a připojení 3G, hlasové ovládán atd.

CLIO je vybaveno řadou senzorů, které usnadňují manévrování, a to i v nejnáročnějších jízdních a parkovacích situacích. Kromě zadních senzorů nabízí vůz také přední a boční parkovací senzory a couvací kameru, což usnadňuje řízení a brání menším nárazům a škrábancům, které jsou součástí každodenní jízdy v městském prostředí.

Systém „Easy Park Assist“usnadňuje řidiči parkovací manévry. Řidič určí požadovaný typ parkování: podélné, kolmé nebo šikmé. Při rychlosti vozu menší než 30 km/h systém rozpozná každé volné místo s odpovídajícími rozměry pro Nové CLIO. Po rozpoznání místa systém vypočte dráhu a provede zaparkování: řidič pustí volant a ovládá jen pedál plynu, brzdy a řazení.

Řada dieselových motorů se rozšíří o motor Energy dCi 110 spojený se šestistupňovou manuální převodovkou, který nabídne větší výkon a větší potěšení z jízdy.
Motor Energy dCi 110 se systémem Stop & Start se chlubí se spotřebou 3,5 l/100 km v kombinovaném cyklu dle NEDC při výkonu 110 k a 4 000/min a točivém momentem 260 Nm při 1 750/min. Díky nové konstrukci turbodmychadla se motor vyznačuje rychlou odezvou při nízkých otáčkách.

CLIO rovněž nabízí motor Energy TCe 120 spojený s šestistupňovou manuální převodovkou. Tato manuální převodovka doplňující dvouspojkovou automatickou převodovku EDC zaujme zákazníky vnímavější k cenám, kteří chtějí mít dokonalou kontrolu nad řízením vozu. Motor používající přímé vstřikování, přeplňování turbodmychadlem a systém Stop & Start vykazuje točivý moment 205 Nm od 2 000 otáček a spotřebu 5,3 l/100 km v kombinovaném cyklu.

Nové CLIO doplňuje dieselovou nabídku motorů vyšší kategorie a nabízí jednu z nejširších nabídek dieselových motorů na trhu: 75, 90 a 110 k s manuální nebo dvouspojkovou automatickou převodovkou (EDC).

Nabídka benzinových motorů je rovněž velmi široká: 75, 90 a 120 k s manuální nebo dvouspojkovou automatickou převodovkou (EDC).


Renault 16.9.2016

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar