Renault Clio - nová generace s vysokým výkonem
Zcela přepracovaná šestá generace nového Renault Clio se pyšní novým stylem, který odráží moderní přístup značky k designu a technologiím. U nové generace tohoto hatchbacku došlo k posunu všech parametrů a nyní se navíc vyznačuje zvláště propracovanou, smyslnou siluetou a výrazným vzhled
Nový Renault Clio byl vylepšen ve všech ohledech, včetně nabídky pohonných jednotek. Jedná se o nejúčinnější hybridní model v modelové řadě Renault, který dokonale doplňuje plně elektrickou modelovou řadu.
Díky novému plně hybridnímu pohonnému ústrojí E-Tech o výkonu 160 k, které je výkonnější a zároveň co nejúčinnější, se Clio nyní může pochlubit rekordně nízkými emisemi CO2 na kilometr a kombinovanou spotřebou paliva pouhých 3,9 litru/100 km. Ve srovnání s konvenčním benzínovým motorem přináší úsporu paliva až 40 % a při jízdě ve městě vozidlo stráví až 80 % času v plně elektrickém režimu. Nové Clio nezanevře i na tradičnější pohony v podobě čistě benzínové verze a verze s pohonem na LPG.
Uvnitř vozu byl kladen zvláštní důraz na kvalitu interiéru, použití recyklovaných materiálů, dvojitý displej ve tvaru V s multimediálním systémem OpenR Link s integrovanými službami Google. Jedná se o první vůz ve své kategorii, který se může pochlubit takovými funkcemi. Navíc disponuje až 29 pokročilými asistenčními systémy (ADAS), které model Clio posouvají na hranici vyššího segmentu.
Vnější design
Stačí jeden pohled na Clio, abyste ocenili značné úsilí vynaložené v raných fázích vývoje na přepracování proporcí, s delší kapotou, rozvorem prodlouženým na 2,59 m (+8 mm) a vysoce dynamickou linií střechy podobnou ultrakompaktnímu kupé, která posouvá zvyklosti tohoto segmentu. Silueta je podtržena anténou ve tvaru žraločí ploutve a doplněna integrovaným spoilerem. Nová generace modelu Clio je větší než předchozí generace, jeho délka se zvětšila z 4,05 m na 4,12 m (+ 67 mm), delší jsou oba převisy a šířka narostla z 1,73 m na 1,77 m (o 39 mm). Výška je 1,45 m (+ 11 mm).
Černé lemy podběhů kol, které jsou součástí výbavy všech modelů této řady (matný povrch u základní verze a lesklý povrch u vyšších úrovní výbavy), dodávají nové generaci sportovnější vzhled, přičemž 18palcová kola z lehkých slitin (v závislosti na úrovni výbavy) a větší šířka (o 39 mm) přispívají k silnému vizuálnímu dojmu na silnici.
Některé charakteristické prvky modelu Clio zůstávají, včetně elegantně skrytých zadních klik dveří, zatímco kontury oken, které se směrem k zádi zúžují, byly upraveny.
Interiér
Ve svém prostorném interiéru nabízí Clio okamžitě vylepšení oproti předchozím generacím. Počínaje palubní deskou, která přináší nové materiály a nový vzor. Část před spolujezdcem je pokryta textilií (v závislosti na výbavě) s integrovaným ambientním osvětlením, které nabízí výběr z 48 barevných variant, přičemž bílé osvětlení je integrováno také do obložení dveří.
Přístrojová deska je vybavena dvojitým 10,1palcovým displejem ve tvaru písmene V (v závislosti na výbavě), takže centrální displej je orientován směrem k řidiči. Kompaktní volant nejvyšší třídy byl převzat z modelů vyššího segmentu.
Nový Renault Clio i nadále pohodlně pojme pět osob a nyní se může pochlubit novými úložnými plochami, včetně středové konzole s integrovaným uzavřeným prostorem s měkkým kloubovým víkem, podobným krytu obrazovky tabletu (v závislosti na výbavě).
Zavazadlový prostor nabízí kapacitu až 391 litrů (v závislosti na pohonném ústrojí) a velmi přístupnou výšku prahu, která je o 40 mm nižší než u předchozí generace. Tlačítko pro otevření zavazadlového prostoru je integrováno přímo do víka.
Spoiler zavazadlového prostoru podtrhuje jeho dynamický vzhled. Je standardně černý a je snadno připevnitelný pomocí silného lepidla, které je kompatibilní s vysokotlakým mytím. Po stranách vozu se nachází sada spodních bočních ochranných lišt, které nenápadně kombinují styl s funkčností, protože podtrhují sportovní vzhled modelu a zároveň chrání spodní část karoserie před odletujícími předměty a drobnými nárazy.
Čtyři pohonné jednotky
Renault Clio posouvá výkon na novou úroveň díky čtyřem novým pohonným jednotkám. Jejich výkon se pohybuje od 115 do 160 k a jsou navrženy tak, aby co nejlépe využily agilní podvozek a širší rozchod kol. Vůz je postaven na platformě CMF-B a inženýři značky Renault se snažili poskytnout prvotřídní komfort, špičkovou dynamiku – jak naznačuje design – a pečlivě propracovanou zvukovou izolaci
E-Tech 160 k
Plně hybridní pohonná jednotka E-Tech o výkonu 160 k byla vyvinuta společností Horse Powertrain a poskytuje vynikající jízdní zážitek (zejména díky jedinečné multimodální inteligentní převodovce), jeho výkon je špičkový (z 0 na 100 km/h za 8,3 s, tj. o 1 s rychleji než předchozí generace) a jeho účinnost je mimořádná. Kombinovaná spotřeba je pouze 3,9 litru na 100 km – méně než u předchozího pohonu E-Tech full hybird 145 a až o 40 % méně než u konvenčního benzínového motoru.
Nové Clio E-Tech full hybrid 160 může jezdit v elektrickém režimu až 80 % času ve městě a dojezd na plnou nádrž je až 1 000 km. Jeho technologie kombinuje 1,8litrový čtyřválcový spalovací motor s přímým vstřikováním a Atkinsonovým cyklem, dva elektromotory napájené 1,4kWh baterií s novým chladicím systémem a bezspojkovou multimodální inteligentní převodovku s přizpůsobenými převodovými poměry.
Inteligentní převodovka
Převodovka pohonu E-Tech 160 je vybavena technologií Formule 1 a kombinuje dva převodové poměry pro elektromotor a čtyři převodové poměry pro spalovací motor. K dispozici je 15 možných kombinací převodů mezi elektrickým motorem a spalovacím motorem. To optimalizuje jízdní zážitek, spotřebu a/nebo emise CO2.
Systém automaticky volí režim plně hybridního pohonu E-Tech:
Plně elektrický (e-motor pohání kola)
Dynamický hybridní (spalovací motor a e-motor pohánějí kola společně)
E-drive (e-motor pohání kola, spalovací motor nabíjí baterii)
Spalovací (motor pohání kola a/nebo nabíjí baterii)
Regenerace energie (kola pohánějí e-motor, který nabíjí baterii)
Nové Clio je také vybaveno čtyřmi jízdními režimy, které upravují kalibraci pohonu a odpor posilovače řízení.
Nabídka pohonných jednotek
Základní model je vybaven tříválcem TCe 1.2 a výkonu 115 k, což představuje velmi podstatné zvýšení výkonu oproti předchozí generaci. Je k dispozici s manuální převodovkou vysoce účinnou automatickou dvouspojkovou převodovkou EDC s šesti stupni a pádly pod volantem.
Později bude paleta motorů doplněna o verzi verze Eco-G s tříválcovým motorem o výkonu 120 k na LPG ve spojení s automatickou převodovkou EDC a ještě delším dojezdem. Tato motorizace představuje ekologičtější alternativu s obzvláště nízkými provozními náklady.
Komplexní sada asistenčních systémů pro řidiče
Kromě automatické parkovací brzdy, která je standardem u všech verzí, má Renault Clio více systémů ADAS (pokročilých asistenčních systémů řidiče) než kdykoli předtím. K dispozici je až 29 systémů (v závislosti na výbavě), včetně několika, které se v modelu Clio objevují poprvé. Mezi ně patří inteligentní adaptivní tempomat Active Driver Assist (který se v tomto segmentu poprvé objevil v modelu Renault 5), detekce rizik v přední i zadní části vozidla s nouzovou korekcí jízdní dráhy, automatické nouzové brzdění při couvání, systém pro bezpečné opuštění vozidla a funkce nouzového zastavení, která v případě nečinnosti řidiče zpomalí vozidlo až do úplného zastavení. Adaptivní tempomat je součástí všech verzí.
Zpětná kamera a kamerový systém 360° nyní poskytují vysoké rozlišení obrazu, což usnadňuje parkování.
A stejně jako u ostatních modelů značky Renault lze pomocí tlačítka My Safety Switch na palubní desce vlevo od volantu současně zapnout nebo vypnout až pět systémů ADAS.
Bezpečnost v genech
Renault Clio je připraven na nadcházející normu General Safety Regulation 2.3: je vybaven pokročilým systémem monitorování řidiče, který pomocí kamery v interiéru vozu detekuje únavu a nepozornost.
Pro pomoc řidičům a snížení rizika nehod je nový Renault Clio vybaven také funkcemi Safety Score a Safety Coach (které v roce 2024 získaly ocenění za inovace v oblasti bezpečnosti silničního provozu ve Francii).
Funkce Safety Score analyzuje rychlost vozu, trajektorii a údaje o bezpečnostní vzdálenosti, aby vyhodnotila jízdu. Nyní zahrnuje také systém monitorování pozornosti řidiče, který umožňuje komplexnější analýzu.Na konci každé jízdy systém vygeneruje skóre od 0 do 100 a Safety Coach poskytne personalizované rady, které pomohou zlepšit bezpečnost.
Další systém, Safety Monitor, je nyní k dispozici také jako widget na palubní desce a zobrazuje krátké textové zprávy, které lze bezpečně číst během jízdy.
Nový model Clio je také vybaven systémem QRescue, QR kódem, který v případě nouze poskytuje hasičům důležité informace.
Technické údaje
Rozměry: Délka: 4 116 mm, Šířka: 1 768 mm, Výška: 1 451 mm, Rozvor: 2 591 mm
Objem zavazadlového prostoru: 391 litrů
Pohonné jednotky
Full hybrid E-Tech 160
1,8 litrový čtyřválec plně hybridní
systémový výkon 160 k
točivý moment 172 Nm z motoru 1,8 l a 205 Nm z elektromotoru), inteligentní multimódová převodovka
Kombinovaná spotřeba paliva: 3,9 l/100 km
0 až 100 km/h: 8,3 sekundy
TCe 115
1,2litrový tříválcový motor TCe (115 k/190 Nm)
šestistupňová manuální převodovka nebo šestistupňová automatická dvouspojková převodovka EDC,
Kombinovaná spotřeba paliva: 5 l/100 km
0 až 100 km/h: 10,1 s
Eco-G 120
tříválcový motor Eco-G na benzín a LPG (120 k/200 Nm)
automatická převodovka EDC
Kombinovaná spotřeba paliva: 6,9 l/100 km
0 až 100 km/h: 10,1 sekundy
Díky novému plně hybridnímu pohonnému ústrojí E-Tech o výkonu 160 k, které je výkonnější a zároveň co nejúčinnější, se Clio nyní může pochlubit rekordně nízkými emisemi CO2 na kilometr a kombinovanou spotřebou paliva pouhých 3,9 litru/100 km. Ve srovnání s konvenčním benzínovým motorem přináší úsporu paliva až 40 % a při jízdě ve městě vozidlo stráví až 80 % času v plně elektrickém režimu. Nové Clio nezanevře i na tradičnější pohony v podobě čistě benzínové verze a verze s pohonem na LPG.
Uvnitř vozu byl kladen zvláštní důraz na kvalitu interiéru, použití recyklovaných materiálů, dvojitý displej ve tvaru V s multimediálním systémem OpenR Link s integrovanými službami Google. Jedná se o první vůz ve své kategorii, který se může pochlubit takovými funkcemi. Navíc disponuje až 29 pokročilými asistenčními systémy (ADAS), které model Clio posouvají na hranici vyššího segmentu.
Vnější design
Stačí jeden pohled na Clio, abyste ocenili značné úsilí vynaložené v raných fázích vývoje na přepracování proporcí, s delší kapotou, rozvorem prodlouženým na 2,59 m (+8 mm) a vysoce dynamickou linií střechy podobnou ultrakompaktnímu kupé, která posouvá zvyklosti tohoto segmentu. Silueta je podtržena anténou ve tvaru žraločí ploutve a doplněna integrovaným spoilerem. Nová generace modelu Clio je větší než předchozí generace, jeho délka se zvětšila z 4,05 m na 4,12 m (+ 67 mm), delší jsou oba převisy a šířka narostla z 1,73 m na 1,77 m (o 39 mm). Výška je 1,45 m (+ 11 mm).
Černé lemy podběhů kol, které jsou součástí výbavy všech modelů této řady (matný povrch u základní verze a lesklý povrch u vyšších úrovní výbavy), dodávají nové generaci sportovnější vzhled, přičemž 18palcová kola z lehkých slitin (v závislosti na úrovni výbavy) a větší šířka (o 39 mm) přispívají k silnému vizuálnímu dojmu na silnici.
Některé charakteristické prvky modelu Clio zůstávají, včetně elegantně skrytých zadních klik dveří, zatímco kontury oken, které se směrem k zádi zúžují, byly upraveny.
Interiér
Ve svém prostorném interiéru nabízí Clio okamžitě vylepšení oproti předchozím generacím. Počínaje palubní deskou, která přináší nové materiály a nový vzor. Část před spolujezdcem je pokryta textilií (v závislosti na výbavě) s integrovaným ambientním osvětlením, které nabízí výběr z 48 barevných variant, přičemž bílé osvětlení je integrováno také do obložení dveří.
Přístrojová deska je vybavena dvojitým 10,1palcovým displejem ve tvaru písmene V (v závislosti na výbavě), takže centrální displej je orientován směrem k řidiči. Kompaktní volant nejvyšší třídy byl převzat z modelů vyššího segmentu.
Nový Renault Clio i nadále pohodlně pojme pět osob a nyní se může pochlubit novými úložnými plochami, včetně středové konzole s integrovaným uzavřeným prostorem s měkkým kloubovým víkem, podobným krytu obrazovky tabletu (v závislosti na výbavě).
Zavazadlový prostor nabízí kapacitu až 391 litrů (v závislosti na pohonném ústrojí) a velmi přístupnou výšku prahu, která je o 40 mm nižší než u předchozí generace. Tlačítko pro otevření zavazadlového prostoru je integrováno přímo do víka.
Spoiler zavazadlového prostoru podtrhuje jeho dynamický vzhled. Je standardně černý a je snadno připevnitelný pomocí silného lepidla, které je kompatibilní s vysokotlakým mytím. Po stranách vozu se nachází sada spodních bočních ochranných lišt, které nenápadně kombinují styl s funkčností, protože podtrhují sportovní vzhled modelu a zároveň chrání spodní část karoserie před odletujícími předměty a drobnými nárazy.
Čtyři pohonné jednotky
Renault Clio posouvá výkon na novou úroveň díky čtyřem novým pohonným jednotkám. Jejich výkon se pohybuje od 115 do 160 k a jsou navrženy tak, aby co nejlépe využily agilní podvozek a širší rozchod kol. Vůz je postaven na platformě CMF-B a inženýři značky Renault se snažili poskytnout prvotřídní komfort, špičkovou dynamiku – jak naznačuje design – a pečlivě propracovanou zvukovou izolaci
E-Tech 160 k
Plně hybridní pohonná jednotka E-Tech o výkonu 160 k byla vyvinuta společností Horse Powertrain a poskytuje vynikající jízdní zážitek (zejména díky jedinečné multimodální inteligentní převodovce), jeho výkon je špičkový (z 0 na 100 km/h za 8,3 s, tj. o 1 s rychleji než předchozí generace) a jeho účinnost je mimořádná. Kombinovaná spotřeba je pouze 3,9 litru na 100 km – méně než u předchozího pohonu E-Tech full hybird 145 a až o 40 % méně než u konvenčního benzínového motoru.
Nové Clio E-Tech full hybrid 160 může jezdit v elektrickém režimu až 80 % času ve městě a dojezd na plnou nádrž je až 1 000 km. Jeho technologie kombinuje 1,8litrový čtyřválcový spalovací motor s přímým vstřikováním a Atkinsonovým cyklem, dva elektromotory napájené 1,4kWh baterií s novým chladicím systémem a bezspojkovou multimodální inteligentní převodovku s přizpůsobenými převodovými poměry.
Inteligentní převodovka
Převodovka pohonu E-Tech 160 je vybavena technologií Formule 1 a kombinuje dva převodové poměry pro elektromotor a čtyři převodové poměry pro spalovací motor. K dispozici je 15 možných kombinací převodů mezi elektrickým motorem a spalovacím motorem. To optimalizuje jízdní zážitek, spotřebu a/nebo emise CO2.
Systém automaticky volí režim plně hybridního pohonu E-Tech:
Plně elektrický (e-motor pohání kola)
Dynamický hybridní (spalovací motor a e-motor pohánějí kola společně)
E-drive (e-motor pohání kola, spalovací motor nabíjí baterii)
Spalovací (motor pohání kola a/nebo nabíjí baterii)
Regenerace energie (kola pohánějí e-motor, který nabíjí baterii)
Nové Clio je také vybaveno čtyřmi jízdními režimy, které upravují kalibraci pohonu a odpor posilovače řízení.
Nabídka pohonných jednotek
Základní model je vybaven tříválcem TCe 1.2 a výkonu 115 k, což představuje velmi podstatné zvýšení výkonu oproti předchozí generaci. Je k dispozici s manuální převodovkou vysoce účinnou automatickou dvouspojkovou převodovkou EDC s šesti stupni a pádly pod volantem.
Později bude paleta motorů doplněna o verzi verze Eco-G s tříválcovým motorem o výkonu 120 k na LPG ve spojení s automatickou převodovkou EDC a ještě delším dojezdem. Tato motorizace představuje ekologičtější alternativu s obzvláště nízkými provozními náklady.
Komplexní sada asistenčních systémů pro řidiče
Kromě automatické parkovací brzdy, která je standardem u všech verzí, má Renault Clio více systémů ADAS (pokročilých asistenčních systémů řidiče) než kdykoli předtím. K dispozici je až 29 systémů (v závislosti na výbavě), včetně několika, které se v modelu Clio objevují poprvé. Mezi ně patří inteligentní adaptivní tempomat Active Driver Assist (který se v tomto segmentu poprvé objevil v modelu Renault 5), detekce rizik v přední i zadní části vozidla s nouzovou korekcí jízdní dráhy, automatické nouzové brzdění při couvání, systém pro bezpečné opuštění vozidla a funkce nouzového zastavení, která v případě nečinnosti řidiče zpomalí vozidlo až do úplného zastavení. Adaptivní tempomat je součástí všech verzí.
Zpětná kamera a kamerový systém 360° nyní poskytují vysoké rozlišení obrazu, což usnadňuje parkování.
A stejně jako u ostatních modelů značky Renault lze pomocí tlačítka My Safety Switch na palubní desce vlevo od volantu současně zapnout nebo vypnout až pět systémů ADAS.
Bezpečnost v genech
Renault Clio je připraven na nadcházející normu General Safety Regulation 2.3: je vybaven pokročilým systémem monitorování řidiče, který pomocí kamery v interiéru vozu detekuje únavu a nepozornost.
Pro pomoc řidičům a snížení rizika nehod je nový Renault Clio vybaven také funkcemi Safety Score a Safety Coach (které v roce 2024 získaly ocenění za inovace v oblasti bezpečnosti silničního provozu ve Francii).
Funkce Safety Score analyzuje rychlost vozu, trajektorii a údaje o bezpečnostní vzdálenosti, aby vyhodnotila jízdu. Nyní zahrnuje také systém monitorování pozornosti řidiče, který umožňuje komplexnější analýzu.Na konci každé jízdy systém vygeneruje skóre od 0 do 100 a Safety Coach poskytne personalizované rady, které pomohou zlepšit bezpečnost.
Další systém, Safety Monitor, je nyní k dispozici také jako widget na palubní desce a zobrazuje krátké textové zprávy, které lze bezpečně číst během jízdy.
Nový model Clio je také vybaven systémem QRescue, QR kódem, který v případě nouze poskytuje hasičům důležité informace.
Technické údaje
Rozměry: Délka: 4 116 mm, Šířka: 1 768 mm, Výška: 1 451 mm, Rozvor: 2 591 mm
Objem zavazadlového prostoru: 391 litrů
Pohonné jednotky
Full hybrid E-Tech 160
1,8 litrový čtyřválec plně hybridní
systémový výkon 160 k
točivý moment 172 Nm z motoru 1,8 l a 205 Nm z elektromotoru), inteligentní multimódová převodovka
Kombinovaná spotřeba paliva: 3,9 l/100 km
0 až 100 km/h: 8,3 sekundy
TCe 115
1,2litrový tříválcový motor TCe (115 k/190 Nm)
šestistupňová manuální převodovka nebo šestistupňová automatická dvouspojková převodovka EDC,
Kombinovaná spotřeba paliva: 5 l/100 km
0 až 100 km/h: 10,1 s
Eco-G 120
tříválcový motor Eco-G na benzín a LPG (120 k/200 Nm)
automatická převodovka EDC
Kombinovaná spotřeba paliva: 6,9 l/100 km
0 až 100 km/h: 10,1 sekundy
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout