Renault Clio navazuje na tradici
Renault Clio navazuje na tradici Nové Clio charakterizuje stejná kvalita, která proslavila jeho předchůdce a zajistila mu výjimečné postavení ve své třídě. V roce 2005 nastavilo Clio III nový standard ve své kategorii díky prostoru pro cestující a komfortu. Jeho nástupce v tomto trendu pokračuje.
Renault Clio zůstává věrné zaobleným rysům, zatímco délka se prodloužila na 4027 mm (+ 41 mm oproti Clio III) při zachování rozvoru 2575 mm, šířce 1707 mm a výšce 1493 mm. Tvar předních světlometů je v dolní části prodloužen směrem k mřížce chladiče a zdůrazněn černou maskou předních světlometů od úrovně výbavy Dynamique, Přední nárazník zahrnuje široké sání vzduchu v matném provedení.
Zadní část je rozšířena o nové sdružené svítilny, což dodává vozu více dynamiky. Mlhovky jsou umístěny níže a více do stran. Pokud se týká nabídky kol – zákazník má na vývěr tři šířky 165, 185 a 195 mm) a dva průměry (15“ a 16“).
Grandtour
Kombi Grandtour využívá oblíbenosti svého předchůdce a zahrnuje stejné designové prvky přední části jako hatchback. S délkou 4228 mm (+ 26 mm oproti předchozí verzi) vyniká jako jedno z nejkompaktnějších kombi na trhu, zatímco dynamický vzhled zdůrazňuje zkosený tvar zadního okna, nechybí ani spoiler nebo černé či chromované střešní ližiny.
Delší zadní přesah umožnil zvětšit zavazadlový prostor na objem 439 litrů (+ 151 l oproti hatchbacku), který lze zvětšit na 1277 litrů (+ 239 l) se sklopenými zadními sedaly. Odnímatelná podlaha zavazadlového prostoru nabízí možnost volby mezi maximálním objemem kufru nebo rovnou podlahou.
Interiér
Interiér obou modelů je stejně příjemný a pohodlný, bez větších změn. Ovládací prvky jsou nyní praktičtější, spínač adaptivního tempomatu byl přemístěn na středovou konzoli vedle parkovací brzdy
Dojem velkého prostoru může ještě zdůraznit velké elektricky ovládané panoramatické střešní okno (délka 1,29 m, šířka 0,86 m). Zvláštní pozornost byla věnována obložení interiéru s řadou elegantních prvků podle úrovni výbavy. Novinkou je integrovaný displej navigačního systému Carminat Tom Tom umístěný v horní části palubní desky. Kombinuje v sobě výhody přenosných a integrovaných systémů a zahrnuje větší barevný displej (5,8“), za příplatkovou cenu 13 700 Kč,.
K dispozici jsou čtyři úrovně výbavy – Authentique, Ice, Expression, Dynamique, nejsilnější verze se dodává výhradně jako Sport.
Benzinové motory
Vznětové motory
Pozn. Objem – cm³, výkon – kW(k)/min, točivý moment – Nm/min, rychlost – km/h, zrychlení 0-100 km/h (s), spotřeba (město/mimo město/kombin.) – l/100 km. Grandtour se nedodává s motorem 1.2/65
Příklady cen
Jindřich Lasík, 4.6.2009
Zadní část je rozšířena o nové sdružené svítilny, což dodává vozu více dynamiky. Mlhovky jsou umístěny níže a více do stran. Pokud se týká nabídky kol – zákazník má na vývěr tři šířky 165, 185 a 195 mm) a dva průměry (15“ a 16“).
Grandtour
Kombi Grandtour využívá oblíbenosti svého předchůdce a zahrnuje stejné designové prvky přední části jako hatchback. S délkou 4228 mm (+ 26 mm oproti předchozí verzi) vyniká jako jedno z nejkompaktnějších kombi na trhu, zatímco dynamický vzhled zdůrazňuje zkosený tvar zadního okna, nechybí ani spoiler nebo černé či chromované střešní ližiny.
Delší zadní přesah umožnil zvětšit zavazadlový prostor na objem 439 litrů (+ 151 l oproti hatchbacku), který lze zvětšit na 1277 litrů (+ 239 l) se sklopenými zadními sedaly. Odnímatelná podlaha zavazadlového prostoru nabízí možnost volby mezi maximálním objemem kufru nebo rovnou podlahou.
Interiér
Interiér obou modelů je stejně příjemný a pohodlný, bez větších změn. Ovládací prvky jsou nyní praktičtější, spínač adaptivního tempomatu byl přemístěn na středovou konzoli vedle parkovací brzdy
Dojem velkého prostoru může ještě zdůraznit velké elektricky ovládané panoramatické střešní okno (délka 1,29 m, šířka 0,86 m). Zvláštní pozornost byla věnována obložení interiéru s řadou elegantních prvků podle úrovni výbavy. Novinkou je integrovaný displej navigačního systému Carminat Tom Tom umístěný v horní části palubní desky. Kombinuje v sobě výhody přenosných a integrovaných systémů a zahrnuje větší barevný displej (5,8“), za příplatkovou cenu 13 700 Kč,.
K dispozici jsou čtyři úrovně výbavy – Authentique, Ice, Expression, Dynamique, nejsilnější verze se dodává výhradně jako Sport.
Benzinové motory
| Typ | 1.2/65 | 1.2/75 | 1.2/100 | 2.0 |
| Objem | 1149 | 1149 | 1149 | 1998 |
| Výkon | 48(65)/5500 | 55(75)/5500 | 74(101)/5500 | 147(203)/7100 |
| Toč.moment | 105/4250 | 105/4250 | 145/3000 | 215/5400 |
| Rychlost | 157 | 167 | 184 | 225 |
| Zrychlení | 14,9 | 13,4 | 11,1 | 6,9 |
| Spotřeba | 7,6/4,9/5,9 | 7,6/4,9/5,9 | 7,6/5,0/5,9 | 11,3/6,4/8,2 |
Vznětové motory
| Typ | 1.5 dCI/70 | 1.5 dCI/85 | 1.5 dCI/105 |
| Objem | 1461 | 1461 | 1461 |
| Výkon | 50(70)/4000 | 63 /85)/3750 | 78(105)/4000 |
| Toč.moment | 160/1700 | 200/1900 | 240/200é |
| Rychlost | 162 | 174 | 190 |
| Zrychlení | 15,2 | 12,7 | 11,4 |
| Spotřeba | 5,3/4,1/4,5 | 5,2/4,0/4,4 | 5,7/4,1/4,6 |
Pozn. Objem – cm³, výkon – kW(k)/min, točivý moment – Nm/min, rychlost – km/h, zrychlení 0-100 km/h (s), spotřeba (město/mimo město/kombin.) – l/100 km. Grandtour se nedodává s motorem 1.2/65
| - | Clio | Clio Grandtour |
| Rozměry | 4027x17607x1497 | 4228 x 1719 x 1513 |
| Rozvor kol | 2575 | 2575 |
| Zav.prostor | 288 | 439/1277 |
Příklady cen
| 3D 1.2/65 | Authentique | 199 900 Kč |
| 5D 1.2/65 | Authentique | 214 900 Kč |
| 3D 1.5 dCi/70 | Authentique | 265 900 Kč |
| 5D 1.5 dCi/70 | Authentique | 280 900 Kč |
| Grandtour 1.2/75 | Authentique | 249 900 Kč |
| Grandtour 1.5 dCi/70 | Authentique | 296 900 |
| Sport 2.0/203 | Sport | 549 900 Kč |
Jindřich Lasík, 4.6.2009
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout














