Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Renault Clio VI.generace - první kilometry

V těchto dnech přichází na český trh již pátá generace Renaultu Clio, který se poprvé představil veřejnosti v roce 1990. Od té doby, se na celém světě prodalo patnáct miliónů. Bestseller představuje pro Renault zásadní model.

První generace, mj. první Renault bez číselného označení, převzala technologie z vyšších tříd. Druhá generace (1998) se vyznačovala robustností a prostorností. V třetí (2005) se „přidala“ bezpečnost, výsledkem bylo pět hvězdiček a titul Evrpské auto roku. Čtvrtá (2012) pak ukázala designerský směr a zároveň byla revolucí exteriérů. Pátá, současná představuje revoluci v interiéru.

Pro první trasu vedoucí převážně po silničkách Povltaví a Poberouní jsme zvolili litrový tříválec o výkonu 100 k. Motor nás potěšil hlavně živou akcelerací díky vysokému točivému momentu 160 Nm při 2650 otáčkách za minutu. Byl kombinován s pětistupňovou manuální převodovkou, později by se měla objevit nejnovější převodovka X-TRONIC.
Pro cestu zpátky převážně po dálnici jsme zvolili silnější „jedna-trojku“ ve sedmistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovkou EDC. Výkonem 130 k a točivým momentem 240 Nm při 2000 otáčkách se nám přeci jen zamlouval víc než litrová verze. Převodovka pak zvyšuje komfort.
Už dlouho jsme neměli možnost vyzkoušet si novinku na tak krásné testovací jízdě po klikatých silničkách Povltaví, Poberouní i Českého krasu. Nejen si vychutnávat nový Renault Clio, ale kochat se i výhledy na Karlštejn, Točník, Žebrák, výhledy na Vltava i Berounku.

Design vychází z předchozí generace, jen s malými víceméně kosmetickými úpravami. Kapotu zvýrazňují prolisy, maska chladiče je větší, příď je důraznější díky velmi nápadné mřížce, která usnadňuje správné chlazení motoru. Pokud jde o rozměry, nové Clio je kratší o 14 mm, karoserie je nižší až o 30 mm ve prospěch aerodynamiky a sportovního dojmu. 17palcové disky kol (v závislosti na verzi) podtrhují dynamický dojem.

Poprvé se objevují deflektory ve výši předních kol, zamezují vzdušným vírům a zlepšují aerodynamické vlastnosti vozu za účelem snížení spotřeby. Navíc dodávají designu dynamický a sportovní vzhled.

Konstrukce zavazadlového prostoru byla optimalizována pro dosažení pravidelného tvaru. Systém prémiového audiosystému BOSE nezmenšuje objem, který zde dosahuje 391 litrů.
Elegantní profil předchozí generace, symbolizovaný klikami zadních dveří integrovanými do bočních oken, byl vylepšen různými estetickými prvky: chromové lemování oken, leskle černé kryty bočních sloupků a zadní kliky, kovové kryty prahů atd. Všechny verze mají Full LED světlomety.


Revoluce v interiéru

Naopak design interiéru je nový. Kvalita a ergonomie místa řidiče byly pro tvůrčí týmy designu interiéru prioritou. Vidíme ěpičkové materiály, měkčené materiály na palubní desce, dveřních panelech a obvodu středové konzole a pečlivé zpracování interiéru. Nový tzv Smart Cockpit je kompaktnější, natočený k řidiči a integruje více technologií.
Klíčovým prvkem je multimediální obrazovka o úhlopříčce až 9,3“ (dvakrát větší než verze 7“) a u Renaultu dosud největší. Svislý vertikální tablet opticky zvětšuje přístrojovou desku a zlepšuje čitelnost displeje. Je natočený k řidiči a svým novým připojeným multimediálním systémem EASY LINK nabízí celý souhrn multimediálních, navigačních a «infotainment» služeb, a také velmi jednoduché nastavování režimů MULTI-SENSE.

Nové Clio poprvé nabízí digitální displej místo klasických analogových přístrojů. Tento TFT displej existuje ve verzích 7 a 10 palců (větší verze bude dostupná později) a umožňuje personalizaci zobrazení velmi intuitivním způsobem. Verze 10“ umožní zobrazit mapu navigace GPS. Nové Clio se svými dvěmi obrazovkami 9,3 a 10 palců nabízí největší displeje ve své kategorii.

Zvláštní péče byla věnována ergonomii klavírových tlačítek a ovladačů klimatizace ve spodní části centrálního displeje s přímým přístupem k vybraným funkcím.

Díky kompaktnějšího a zmenšeného airbagu má nyní volant menší střed a je elegantnější. Jeho zmenšení zlepšuje viditelnost informací zobrazených na přístrojovém štítu. Je opatřen novými a podsvícenými tlačítky.

Středová konzole je zvýšená za účelem lepší ergonomie místa řidiče, řadicí páka je kratší a v přirozeném dosahu ruky.

Sedadla pocházejí z vyšších segmentů a posez je nižší než ve čtvrté generaci, sedák je delší a jsou dobře tvarovaná. Vybrání opěradla zlepšuje prostornost v oblasti kolen cestujících na zadních sedadlech a nové tenčí přední opěrky hlavy zlepšují viditelnost šikmo vzad.


Renault CLIO R.S. Line

Renault Sport zavádí u Renaultu Clio svou značku R.S. Line, která postupně nahradí současnou GT Line. R.S. Line přináší skutečně více sportovního charakteru vnějších linií a designu interiéru. R.S. Line rovněž zdůrazňuje pouto se značkou R.S., jejíž dvě písmena jsou synonymem autentického sportovního charakteru. Značka přejímá hlavní části norem designu exteriéru a interiéru Renault Sport.

Vyznačuje se rovněž mřížkou chladiče ve tvaru včelích plástev, specifickými 17" disky kol z lehké slitiny a atletičtější zadní částí.

V interiéru nacházíme další charakteristické prvky značky, například sportovní sedadla s výraznějším bočním vedením, karbonové dekorace, sportovní volant z perforované kůže s emblémem dvojitého kosočtverce R.S., hliníkové pedály a celkový tmavý vzhled s červenými detaily a červeným prošíváním.



Pohonné jednotky

Nové Clio je k dispozici s širokým výběrem zážehových motorů - všechny jsou v této řadě novinkou - a vznětových motorů, pokryjí výkonové spektrum od 65 k až po 130 k. Poprvé bude od roku 2020 k dispozici s hybridním pohonem E-TECH. Aby byly plně uspokojeny potřeby zákazníků, bude k dispozici devět různých kombinací motorů a převodovek.
TypVýkonToč.momentPřevodovka
1.0 SCe 6548(65)/625O95/36005MT
1.0 TCe 10074(100)/5000160(27505MT
1.3 TCe 130 GPF96(130)/5000240/20007EDC
1.5 Blue dCi 11585(115)/3750260/20006MT


Výkon – kW(K)/min
Toč.moment-Nm/min


TCe 100

Poprvé se objevuje přeplňovaný motor 1,0 TCe, který obsahuje všechny nejmodernější technologie včetně turbodmychadla s elektricky řízenou regulací, výfukové potrubí částečně integrované do hlavy válců, dvojité proměnné časování sacích ventilů a povrchu stěn válců s povrchovou úpravou vytvořenou pomocí technologie Bore Spray Coating. Nabízí o 10 k a 20 Nm víc než původní TCe 90.


1.5Blue dCi

Nové Clio je k dispozici také ve verzi s dieselovým motorem v podobě 1,5 Blue dCi, který byl modernizován tak, aby vyhovoval novým normám pro kontrolu znečištění zavedením systému selektivní katalytické redukce (SCR), který je považován za nejúčinnější řešení pro snížení emisí oxidu dusíku (NOx). K dispozici je výkonové verzi 115 k/260 Nm pro lepší dynamiku. S manuální šestistupňovou převodovkou, která snižuje otáčky motoru při rychlostech nad 110 km/h, a díky špičkové aerodynamice je nové Clio Blue dCi mimořádně efektivní na otevřené cestě a dálnicích.


HYBRIDNÍ MOTOR


Hnací ústrojí E-TECH bylo vyvinuto a patentováno vývojovým oddělením značky Renault. Používá komponenty navržené Aliancí Renault-Nissan-Mitsubishi, včetně nové generace zážehového motoru o objemu 1,6 litru, který byl pro tuto příležitost speciálně upraven. Spalovací motor je doplněn dvěma elektromotory, inovativní multifunkční převodovkou a 1,2 kWh baterií.
Vůz startuje v plně elektrickém režimu, což ve spojení s velmi rychlým dobíjením akumulátoru při zpomalování znamená, že uživatelé mohou až 80% doby jízdy po městě jezdit v plně elektrickém režimu. Výsledkem je zhruba 40% snížení spotřeby ve srovnání s běžným benzínovým motorem v městském provozu.


Renault EASY DRIVE


Nové Clio se může pochlubit nejrozsáhlejší nabídkou asistenčních systémů ve svém segmentu, jejichž cílem je zjednodušit jízdu, zvýšit bezpečnost a přinést větší klid. Systémy jsou rozděleny do tří skupin: Řízení, Parkování (seskupené pod označením Renault EASY DRIVE) a Bezpečnost.
Nové prvky výbavy zahrnují 360° kameru a aktivní nouzové brzdění s detekcí cyklistů a chodců. Vrcholem je asistenční systém pro jízdu na dálnici a v dopravních zácpách, který je jedinečná v rámci segmentu městských vozů. Tento pokročilý systém představuje první krok směrem k autonomním vozidlům.


EASY PILOT
Asistenční systém pro jízdu na dálnicích a v dopravních zácpách kombinuje využití adaptivního tempomatu (s funkcí Stop & Go) a systému udržování polohy v jízdním pruhu. Systém je aktivní od 0 do 160 km/h a funguje na vozidlech s automatickou převodovkou EDC. Řídí rychlost a udržuje bezpečnou vzdálenost od vozidel jedoucích před ním a zároveň udržuje vozidlo ve středu jízdního pruhu. V husté dopravě systém zastaví a rozjede Clio, pokud po dobu tří sekund nedojde k žádné reakci řidiče.
Funguje pomocí přední kamery a radaru na silnicích, kde jsou jízdní pruhy (plné nebo přerušované čáry) dobře viditelné, a bere v úvahu vozidla ve výhledu. Na silnicích bez vyznačených jízdních pruhů systém aktivuje pouze adaptivní tempomat. Pokud není ve výhledu žádné vozidlo, systém udržování polohy v jízdním pruhu zůstane v chodu (u rychlosti přesahující 60 km/h) stejně jako tempomat.
Asistenční systém pro jízdu na dálnicích a v dopravních zácpách je autonomní systém druhého stupně. Řidič přesto musí držet ruce na volantu a sledovat situaci na silnici. Systém vydá upozornění, pokud zjistí, že ruce na volantu nejsou déle než 13 sekund. Po dalších dvou výstrahách se po 48 vteřinách služba automaticky deaktivuje.
Asistenční systém pro jízdu na dálnicích a v dopravních zácpách bude k dispozici na Novém Clio TCe 130 EDC GPF na konci roku 2019.


Další výbavy


ADAPTIVNÍ TEMPOMAT (se systémem Stop & Go)
TEMPOMAT S OMEZOVAČEM RYCHLOSTI
AUTOMATICKÉ PŘEPÍNÁNÍ DÁLKOVÝCH A POTKÁVACÍCH SVĚTEL
SYSTÉM AKTIVNÍHO NOUZOVÉHO BRZDĚNÍ
SYSTÉM SLEDOVÁNÍ MRTVÉHO ÚHLU
ROZPOZNÁVÁNÍ DOPRAVNÍCH ZNAČEK S OMEZENÍM RYCHLOSTI
SYSTÉM VAROVÁNÍ PŘED OPUŠTĚNÍM JÍZDNÍHO PRUHU A UDRŽOVÁNÍ JÍZDY V DANÉM PRUHU
KAMEROVÝ SYSTÉM 360°
PŘEDNÍ, ZADNÍ A BOČNÍ PARKOVACÍ SENZORY
ZADNÍ PARKOVACÍ KAMERA
EASY PARK ASSI



MULTI-SENSE

Clio je nyní k dispozici s technologií Renault MULTI-SENSE pro snadnější přizpůsobení parametrů požadovaného jízdního režimu. Nastavením mapy, řízení, světelné atmosféry a konfigurace digitální obrazovky, která nahrazuje klasické palubní přístroje, mohou řidiči pomocí systému MULTI-SENSE přizpůsobit svoje vozidlo podle své momentální nálady, takže mohou vlastně volit ze tří vozidel v rámci jednoho.


K dispozici jsou tři režimy

Eco, pokud chcete snížit spotřebu paliva a emise CO2
Sport, pokud požadujete svižnost a rychlejší odezvu
MySense (výchozí režim) pro vlastní nastavení zážitku z jízdy.
Již u předchozí generace se zdokonalila celková vyváženost podvozku a vedení zadní nápravy, pro lepší stabilitu při zatáčení ve vysoké rychlosti a snížení přesunu těžiště. Nové Clio je reaktivní i spolehlivé. Současně vylepšené odpružení znamená pro pasažéry méně otřesů. Pro lepší ovládání vozidla byla zkrácena dráha brzdového pedálu.
Příklady cen
SCe 65Life259 000 Kč
TCe 100Zen319 000 Kč
Blue HDi 115Zen395 000 Kč
TCe 100Intens354 000 Kč
TCe 130Intens429 000 Kč
TCe 100R.S.384 000 Kč
TCe 130 EDC GPFR.S.459 000 Kč



Renault + JL 11.9.2019

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar