Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Renault Clio Sport pro náročné

Nový Renault Clio Sport, důstojný nástupce modelu Clio Renault Sport 2.0 16V zavádí jako první vůz svého segmentu vzduchový difuzor, aerodynamický prvek převzatý mj. z Formule 1. Na českém trhu by se měl sportovní vůz objevit už po prázdninách.

 

Už při pohledu na malého dravce na nás dýchne sportovní charakter, a to nejen zvnějšku, ale také uvnitř. Poznáme jej podle dynamičtějších křivek, rozšířených předních a zadních nárazníků, snížené linie karosérie, profilovaných podběhů, polovyztužených lamel pod předním nárazníkem. Odsávací otvory a vzduchový difuzor posilují jeho aerodynamický vzhled. Výkon dvoulitrového motoru si vyžádal také širokou mřížku přístupu vzduchu v nárazníku.

Přední blatníky jsou o 42 mm větší z důvodu širšího rozvoru a velkých pneumatik 215/45 na 17" kolech. Zadní část je širší o 28 mm, čímž získala karosérie nový tvar. Největší inovace spočívá v koncepci zadního nárazníku, do něhož je uložen vzduchový difuzor. Jeho úkolem je odlehčit zadní část vozu a udržet stabilitu vozu ve vysokých rychlostech. Usměrnění proudu vzduchu zvyšuje efekt odsávání a díky poloměru zakřivení vytváří pod podlahou pokles tlaku.

Difuzor tak vytváří tlak na zadní část vozu, takže se obejde bez spoileru. Poskytuje optimální stabilitu, bez úkoru aerodynamické pružnosti. Zadní difuzor v sobě obsahuje dvě koncovky výfuku. Odsávací otvory umístěné na předních blatnících plní zároveň aerodynamickou funkci. Neutralizují turbulence způsobené rozšířením předních blatníků. Nová specifická maska chladiče společně s aerodynamickou lamelou směřuje vzduch, proudící pod vůz, směrem k zemi. Vzduch je veden rovným dnem k difuzoru. Ten jej zrychlí a vytlačí rychleji, čímž vznikne pod vozem podtlak, který jej přitlačí k zemi.

Podvozek dostal ve srovnání s Cliem III novou dimenzi v podobě většího rozvoru 2585 mm a širšího předního i zadního rozchodu (+ 48, resp. 50 mm oproti Cliu III).

Přední nápravu se samostatným čepem nové koncepce tvoří hliníkové prvky, což optimalizuje její hmotnost. Zadní náprava s pružnou osou je zesílena, aby vyhovovala potenciálu přední nápravy a zaručila okamžitou a přesnou reakci při jízdě.

Účinný brzdný systém z Mégane Sport  tvoří ventilované kotouče o průměru 312 mm spojené s třmeny Brembo se čtyřmi písty vpředu a kotouči o průměru 300 mm vzadu.

Nové Clio Renault Sport pohání atmosférický čtyřválec 2.0 16V o výkonu 200 k (145 kW) a točivém momentu 215 N.m při 5550/min. S výkonem 100 k na litr objemu válce představuje úroveň, která není mezi sportovními sedany běžná. Motor je pružný, výkonný, dynamický, bez doby odezvy a s velkou kapacitou náběhu otáček. S mechanickou šestistupňovou převodovkou zrychlí z 0 na 100 km/h za 6,9 s, jeden kilometr urazí za 27,5 sekundy. Maximální rychlost je 215 km/h. Kombinovanou spotřebu udává výrobce 8,9 l/100 km.

Vůz je vybaven systémem ABS s EBV a také odpojitelným elektronickým programem stability automobilu (ESP) s kontrolou nedotáčivosti.

Vnější design se odráží také v interiéru. Sportovní duch zdůrazňují hliníkové pedály s opěrkou nohy a volantem potaženým perforovanou kůží.

Přístroje s černým podkladem a bílými nápisy dávají řidiči potřebné informace. Otáčkoměr zahrnuje i kontrolku řazení rychlostí. Velikost čísel se zvyšuje s tím, jak se ručička blíží k červené zóně s 7500/min. Specifické sedáky nabízejí vynikající komfort a boční držení. Od léta budou k dispozici  skořepinové sedáky Recaro (za příplatek), které zapadají do sportovní koncepce vozu a jsou vybaveny bočními airbagy.

Nové Clio Renault Sport má pokračovat v úspěchu značky Renault Sport v rámci řady Clio a současně k rozvoji značky Renault po celém světě. Továrna Renault Sport v Dieppe, s kapacitou 30 000 vozů ročně, je jediným místem, kde se vyrábějí modely Sport.

Sportovní Clio v ceně od 705 000 Kč bude na český trh uvedeno v září.

 

Základní technické údaje:

Motor. Zážehový čtyřválec 2.0

Výkon: 200 k (125 kW) při 7250/min

Toč.moment: 215 N.m při 5500/min

Rychlost: 215 km/h

Zrychlení 0-100 km/h: 6,9 s

Spotřeba

(město/mimo město/kombin.):  12,2/7,1/8,9 l/100 km

Rozměry: 3991 x 1768 x 1484 mm

Rozvor: 2585 mm

 

Jindřich Lasík, 13.6.2006

 


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar