Renault Captur - stoprocentně nový
V těchto dnech přichází na český trh druhá generace Renaultu Captur. Když se v roce 2013 objevil poprvé, měl pouze dva konkurenty – Nissan Juke a Peugeot 2008. Dnes jich je více než dvacet, ale mezi zákazníky je velice oblíbený, jak dokazuje 1,5 milionu prodaných vozů v 70 zemích.
Rychle se stal bestsellerem ve svém segmentu jak ve Francii, tak v Evropě. Tuto pozici si udržel i minulý rok, kdy se ho po celém světě prodalo 230 000 kusů. Nyní nastal čas pro novou generaci. Jak se ukázalo, zhruba čtyřicet procent klientely kupovalo Captur pro jeho design. Je líbivý a funkční. A v této linii Renault pokračuje.
Díky přepracovanému vnějšímu designu se může pochlubit modernějšími, výraznějšími a expresivnějšími liniemi. Nový Captur je delší (4,23 m +10 cm) a má modernější design díky 18“ kolům (podle verze) a delšímu rozvoru (2,63 m +2 cm). K detailům patří mj. světlomety s Full LED technologií, nový dvojitý světelný podpis ve tvaru písmene „C“, ztenčená zadní světla a chromované ozdobné prvky plně přispívají k vylepšení jeho vnímané kvality.
Design je zvýrazněn předním a zadním krytem nárazníku, černým ochranným pásem ve spodní částí karoserie, podběhy kol a střešními lištami. Kapota je zvýrazněná hlubokými prolisy, střecha se více svažuje, což vozu dodává na dynamičnosti.
Střechu je možné zvolit v barvě karoserie nebo v jedné ze čtyř nabízených barev: černá Étoilé, oranžová Atacama, šedá Highland a bílá Albâtre. Může být také doplněna o střešní lišty nebo otevíratelné panoramatické střešní okno.
Revoluce v interiéru
Interiér přebírá „Smart Cockpit“ lehce natočený směrem k řidiči ozdobený plovoucí konzolí. Integruje nejmodernější technologie, je vybaven největšími obrazovkami ve své kategorii a staví na odiv moderní ergonomii.
Klíčovým prvkem je multimediální obrazovka o úhlopříčce až 9,3 palců (plochou dvakrát větší než verze 7 palců), u značky Renault dosud největší. Tento svislý, lehce zakřivený vertikální tablet opticky zvětšuje přístrojovou desku a činí kabinu velice moderní.
Captur nabízí digitální přístrojový štít namísto klasických analogových přístrojů. Tento TFT displej měří 7 až 10 palců a umožňuje personalizaci zobrazení velmi intuitivním způsobem. Verze 10 palců umožní zobrazit mapu navigace GPS.
Palubní deska byla přepracovaná – horní část s měkčeným materiálem, spodní část s funkčními prvky, například odkládací schránkou. Zvláštní péče byla věnována ergonomii „klavírových“ tlačítek a ovladačů klimatizace pod displejem s přímým přístupem k vybraným funkcím, které usnadňují řidiči ovládání.
Zavazadlový prostor
Sbwoofer audiosystému BOSE je integrován do levé stěny a nezmenšuje objem zavazadlového prostoru, který má objem 400 litrů. Díky posuvné zadní lavici a vyjímatelné podlaze je objem modulární a je možné vytvořit dvoupodlažní konfiguraci, která usnadní každodenní nakládání. Posuvná zadní sedadlová lavice je zachována. Lze ji snadno posouvat z kabiny nebo zavazadlového prostoru v rozsahu 18 cm (o 2 cm více než u předchozího modelu).
Captur nabídne na českém trhu cca 80 možností personalizace exteriéru, aby si zákazník mohl vytvořit vůz dle vlastního vkusu. V okamžiku uvedení na trh nejméně 18 možností barevného prostředí interiéru, které doplňuje 8 barev ambientních osvětlení ve dveřním panelu a rámečku plovoucí středové konzole spojené s nastavením systému MULTI-SENSE.
Motory
Objem – ccm, výkon – kW(k)/min, točivý moment – Nm/min, rychlost – km/h, spotřeba kombin.-l/100 km
TCe 100: všestranný základ
Captur využívá přeplňovaný třívalec 1,0 TCe vyvinutý Aliancí. Obsahuje všechny nejmodernější technologie včetně turbodmychadla s elektricky řízenou regulací, výfukové potrubí částečně integrované do hlavy válců, dvojité proměnné časování sacích ventilů a povrchu válců tvořených pomocí technologie Bore Spray Coating. Oproti původnímu motoru TCe 90 došlo k nárůstu výkonu o 10 k a točivého momentu o 20 Nm.
TCe 130 GPF
Je nabízen ve spojení s 6stupňovou manuální převodovkou nebo se 7stupňovou dvouspojkovou automatickou převodovkou EDC s pádly pod volantem.
TCe 155 GPF
Jízdní zážitek je umocněn díky 7stupňové dvouspojkové automatické převodovce EDC. Motor 1.3 TCe dodávaný ve verzi s výkonem 155 k a točivým momentem 270 Nm byl předmětem specifické kalibrace oproti předchozí verzi s výkonem 150 koní a točivým momentem 250 Nm. To umožnilo optimalizaci spotřeby a emisí CO2 v rámci homologačního protokolu WLTP.
VZNĚTOVÝ MOTOR
Blue dCi 95 a 115
Motor 1.5 Blue dCi byl modernizován tak, aby vyhovoval novým normám. Verze Blue dCi 95 (nebude na našem trhu k dispozici) je spárována s 6stupňovou manuální převodovkou, u verze Blue dCi 115 je na výběr mezi manuální 6stupňovou převodovkou a 7stupňovou dvouspojkovou automatickou převodovkou EDC
HYBRIDNÍ MOTOR E-TECH plug-in
Motor E-TECH Plug-in byl předmětem podání více než 150 patentů vývojovým oddělením skupiny Renault. Používá komponenty navržené Aliancí po vzoru benzinového motoru nové generace 1,6 litru, který byl pro tuto příležitost speciálně upraven. Je doplněn dvěma elektrickými motory, inovativní převodovkou, baterií o kapacitě 9,8 kWh a možností dobíjení z domácí zásuvky a z veřejných dobíjecích stanic.
Inovativní technologie nového vozu Captur E-TECH Plug-in, obdobně jako u nového Clio E-TECH, nabízí maximální efektivitu při užívání: systematický rozjezd v elektrickém režimu, tichý a komfortní provoz, dynamickou odezvu patřící k nejlepším na trhu pro zcela nové potěšení z jízdy a minimální ztráty energie. Vynikající energetická účinnost umožňuje díky brzdovému systému převzatému přímo ze světa elektromobilů ukládání a vracení maximálního množství energie pro rychlé dobíjení akumulátoru.
Captur nabízí dojezd 45 km (do 120 km/h) v čistě elektrickém režimu, což dokazuje jeho všestrannost. Díky schopnosti nepřetržité rekuperace energie a dvěma elektrickým motorům funguje jako hybridní model E-TECH a zachovává si hlavní výhody tohoto systému: rozjezd v elektrickém režimu a sníženou spotřebu.
Renault EASY DRIVE
Stejně jako Clio se také Captur může pochlubit nejrozsáhlejší a nejpokročilejší nabídkou asistenčních systémů ve svém segmentu.
Vrcholnou novinkou je Easy Pilot tedy „asistent pro jízdu na dálnici a v koloně“, který je jedinečný v rámci v segmentu městských SUV.
Tyto systémy ADAS jsou rozděleny do tří skupin: Řízení, parkování a bezpečnost. Jsou seskupeny pod označením Renault EASY DRIVE. Nastavují se snadno pomocí dotykové obrazovky multimediálního systému EASY LINK.
EASY PILOT
Asistent pro jízdu na dálnici a v koloně kombinuje využití adaptivního tempomatu (s funkcí Stop & Go) a systému udržování polohy v jízdním pruhu. Systém je aktivní od 0 do 160 km/h a funguje na vozidlech vybavených automatickou převodovkou EDC (prozatím u benzínových variant) a bude k dispozici i pro motorizace E-TECH Plug-in. Řídí rychlost a udržuje bezpečnou vzdálenost od vozidel jedoucích před ním a zároveň udržuje vozidlo ve středu jízdního pruhu.
Systém funguje pomocí přední kamery a radaru na silnicích, kde jsou jízdní pruhy (plné nebo přerušované čáry) dobře viditelné, a bere v úvahu vozidla ve výhledu. Na silnicích bez vyznačených jízdních pruhů systém aktivuje pouze adaptivní tempomat. Pokud není ve výhledu žádné vozidlo, systém udržování polohy v jízdním pruhu zůstane v chodu (v rychlostech přesahujících 60 km/h) stejně jako tempomat.
Asistent pro jízdu na dálnici a v koloně je autonomní systém druhé úrovně, který výrazně zvyšuje jízdní komfort. Řidič přesto musí držet ruce na volantu a sledovat situaci na silnici. Systém vydá upozornění, pokud zjistí, že ruce řidiče na volantu nejsou déle než 13 sekund. Po dalších dvou výstrahách se po 48 sekundách systém automaticky deaktivuje a vozidlo automaticky zpomalí až do úplného zastavení – přiměje tak řidiče, aby opět držel volant.
ADAPTIVNÍ TEMPOMAT
AUTOMATICKÉ PŘEPÍNÁNÍ DÁLKOVÝCH A POTKÁVACÍCH SVĚTEL
AKTIVNÍ NOUZOVÉ BRZDĚNÍ
SYSTÉM SLEDOVÁNÍ MRTVÉHO ÚHLU
SYSTÉM VAROVÁNÍ PŘED OPUŠTĚNÍM JÍZDNÍHO PRUHU A SYSTÉM DRŽENÍ V JÍZDNÍM PRUHU
PARKOVÁNÍ
KAMEROVÝ SYSTÉM 360°
Captur je vybaven 360° kamerovým systémem. Čtyři nezávislé kamery zobrazují v jediném obraze překážky umístěné kolem vozidla. Systém zobrazuje na obrazovce dva záběry: přední nebo zadní pohled dle zvoleného rychlostního stupně a navíc možnost volby mezi 360° pohledem z ptačí perspektivy nebo detailním záběrem kamery na straně spolujezdce.
EASY PARK ASSIST
Systém Easy Park Assist usnadňuje manévrování s vozidlem, resp. napomáhá řidiči jak při vjezdu do parkovacích míst, tak při jejich opouštění. Při parkování je řízení zajištěno senzory, zatímco řidič pracuje pouze s pedály a převodovkou.
MULTI-SENSE
Captur je nyní k dispozici s technologií MULTI-SENSE pro výběr jízdních režimů. Nastavení odezvy motoru, tuhosti řízení, ambientního osvětlení a konfigurace digitálního přístrojového štítu, to vše umožňuje řidiči si vůz přizpůsobit podle momentální nálady. Režimy MULTI-SENSE lze snadno nastavit přes rozhraní multimediálního systému Renault EASY LINK nebo pomocí tlačítka pod displejem. Jediným stiskem tlačítka lze otevřít ovládací okno MULTI-SENSE a změnit jeho nastavení.
K dispozici jsou 3 režimy:
- Eco, pokud chcete snížit spotřebu a emise CO2
- Sport, pokud požadujete větší potěšení z jízdy, svižnost a rychlejší odezvu
- MySense (výchozí režim) pro vlastní nastavení jízdního režimu.
Příklady cen
Renault + JL 16.1.2020
Díky přepracovanému vnějšímu designu se může pochlubit modernějšími, výraznějšími a expresivnějšími liniemi. Nový Captur je delší (4,23 m +10 cm) a má modernější design díky 18“ kolům (podle verze) a delšímu rozvoru (2,63 m +2 cm). K detailům patří mj. světlomety s Full LED technologií, nový dvojitý světelný podpis ve tvaru písmene „C“, ztenčená zadní světla a chromované ozdobné prvky plně přispívají k vylepšení jeho vnímané kvality.
Design je zvýrazněn předním a zadním krytem nárazníku, černým ochranným pásem ve spodní částí karoserie, podběhy kol a střešními lištami. Kapota je zvýrazněná hlubokými prolisy, střecha se více svažuje, což vozu dodává na dynamičnosti.
Střechu je možné zvolit v barvě karoserie nebo v jedné ze čtyř nabízených barev: černá Étoilé, oranžová Atacama, šedá Highland a bílá Albâtre. Může být také doplněna o střešní lišty nebo otevíratelné panoramatické střešní okno.
Revoluce v interiéru
Interiér přebírá „Smart Cockpit“ lehce natočený směrem k řidiči ozdobený plovoucí konzolí. Integruje nejmodernější technologie, je vybaven největšími obrazovkami ve své kategorii a staví na odiv moderní ergonomii.
Klíčovým prvkem je multimediální obrazovka o úhlopříčce až 9,3 palců (plochou dvakrát větší než verze 7 palců), u značky Renault dosud největší. Tento svislý, lehce zakřivený vertikální tablet opticky zvětšuje přístrojovou desku a činí kabinu velice moderní.
Captur nabízí digitální přístrojový štít namísto klasických analogových přístrojů. Tento TFT displej měří 7 až 10 palců a umožňuje personalizaci zobrazení velmi intuitivním způsobem. Verze 10 palců umožní zobrazit mapu navigace GPS.
Palubní deska byla přepracovaná – horní část s měkčeným materiálem, spodní část s funkčními prvky, například odkládací schránkou. Zvláštní péče byla věnována ergonomii „klavírových“ tlačítek a ovladačů klimatizace pod displejem s přímým přístupem k vybraným funkcím, které usnadňují řidiči ovládání.
Zavazadlový prostor
Sbwoofer audiosystému BOSE je integrován do levé stěny a nezmenšuje objem zavazadlového prostoru, který má objem 400 litrů. Díky posuvné zadní lavici a vyjímatelné podlaze je objem modulární a je možné vytvořit dvoupodlažní konfiguraci, která usnadní každodenní nakládání. Posuvná zadní sedadlová lavice je zachována. Lze ji snadno posouvat z kabiny nebo zavazadlového prostoru v rozsahu 18 cm (o 2 cm více než u předchozího modelu).
Captur nabídne na českém trhu cca 80 možností personalizace exteriéru, aby si zákazník mohl vytvořit vůz dle vlastního vkusu. V okamžiku uvedení na trh nejméně 18 možností barevného prostředí interiéru, které doplňuje 8 barev ambientních osvětlení ve dveřním panelu a rámečku plovoucí středové konzole spojené s nastavením systému MULTI-SENSE.
Motory
Typ | TCe 100 | TCe130 | TCe155 | BlueHDi 115 |
Objem | 999 | 1333 | 1333 | 1461 |
Výkon | 74(100)/5000 | 96(130)/5000 | 113(155)/5500 | 85(115)/3750 |
Točivý moment | 170/2000 | 240/1600 | 270/1800 | 260/2000 |
Převodovka | 5MT | 6MT | EDT | 6MT |
Rychlost | - | 195 | 202 | 187 |
Kombin.spotřeba | 5,2 | 6,8 | 5,7 | 4,4 |
Objem – ccm, výkon – kW(k)/min, točivý moment – Nm/min, rychlost – km/h, spotřeba kombin.-l/100 km
TCe 100: všestranný základ
Captur využívá přeplňovaný třívalec 1,0 TCe vyvinutý Aliancí. Obsahuje všechny nejmodernější technologie včetně turbodmychadla s elektricky řízenou regulací, výfukové potrubí částečně integrované do hlavy válců, dvojité proměnné časování sacích ventilů a povrchu válců tvořených pomocí technologie Bore Spray Coating. Oproti původnímu motoru TCe 90 došlo k nárůstu výkonu o 10 k a točivého momentu o 20 Nm.
TCe 130 GPF
Je nabízen ve spojení s 6stupňovou manuální převodovkou nebo se 7stupňovou dvouspojkovou automatickou převodovkou EDC s pádly pod volantem.
TCe 155 GPF
Jízdní zážitek je umocněn díky 7stupňové dvouspojkové automatické převodovce EDC. Motor 1.3 TCe dodávaný ve verzi s výkonem 155 k a točivým momentem 270 Nm byl předmětem specifické kalibrace oproti předchozí verzi s výkonem 150 koní a točivým momentem 250 Nm. To umožnilo optimalizaci spotřeby a emisí CO2 v rámci homologačního protokolu WLTP.
VZNĚTOVÝ MOTOR
Blue dCi 95 a 115
Motor 1.5 Blue dCi byl modernizován tak, aby vyhovoval novým normám. Verze Blue dCi 95 (nebude na našem trhu k dispozici) je spárována s 6stupňovou manuální převodovkou, u verze Blue dCi 115 je na výběr mezi manuální 6stupňovou převodovkou a 7stupňovou dvouspojkovou automatickou převodovkou EDC
HYBRIDNÍ MOTOR E-TECH plug-in
Motor E-TECH Plug-in byl předmětem podání více než 150 patentů vývojovým oddělením skupiny Renault. Používá komponenty navržené Aliancí po vzoru benzinového motoru nové generace 1,6 litru, který byl pro tuto příležitost speciálně upraven. Je doplněn dvěma elektrickými motory, inovativní převodovkou, baterií o kapacitě 9,8 kWh a možností dobíjení z domácí zásuvky a z veřejných dobíjecích stanic.
Inovativní technologie nového vozu Captur E-TECH Plug-in, obdobně jako u nového Clio E-TECH, nabízí maximální efektivitu při užívání: systematický rozjezd v elektrickém režimu, tichý a komfortní provoz, dynamickou odezvu patřící k nejlepším na trhu pro zcela nové potěšení z jízdy a minimální ztráty energie. Vynikající energetická účinnost umožňuje díky brzdovému systému převzatému přímo ze světa elektromobilů ukládání a vracení maximálního množství energie pro rychlé dobíjení akumulátoru.
Captur nabízí dojezd 45 km (do 120 km/h) v čistě elektrickém režimu, což dokazuje jeho všestrannost. Díky schopnosti nepřetržité rekuperace energie a dvěma elektrickým motorům funguje jako hybridní model E-TECH a zachovává si hlavní výhody tohoto systému: rozjezd v elektrickém režimu a sníženou spotřebu.
Renault EASY DRIVE
Stejně jako Clio se také Captur může pochlubit nejrozsáhlejší a nejpokročilejší nabídkou asistenčních systémů ve svém segmentu.
Vrcholnou novinkou je Easy Pilot tedy „asistent pro jízdu na dálnici a v koloně“, který je jedinečný v rámci v segmentu městských SUV.
Tyto systémy ADAS jsou rozděleny do tří skupin: Řízení, parkování a bezpečnost. Jsou seskupeny pod označením Renault EASY DRIVE. Nastavují se snadno pomocí dotykové obrazovky multimediálního systému EASY LINK.
EASY PILOT
Asistent pro jízdu na dálnici a v koloně kombinuje využití adaptivního tempomatu (s funkcí Stop & Go) a systému udržování polohy v jízdním pruhu. Systém je aktivní od 0 do 160 km/h a funguje na vozidlech vybavených automatickou převodovkou EDC (prozatím u benzínových variant) a bude k dispozici i pro motorizace E-TECH Plug-in. Řídí rychlost a udržuje bezpečnou vzdálenost od vozidel jedoucích před ním a zároveň udržuje vozidlo ve středu jízdního pruhu.
Systém funguje pomocí přední kamery a radaru na silnicích, kde jsou jízdní pruhy (plné nebo přerušované čáry) dobře viditelné, a bere v úvahu vozidla ve výhledu. Na silnicích bez vyznačených jízdních pruhů systém aktivuje pouze adaptivní tempomat. Pokud není ve výhledu žádné vozidlo, systém udržování polohy v jízdním pruhu zůstane v chodu (v rychlostech přesahujících 60 km/h) stejně jako tempomat.
Asistent pro jízdu na dálnici a v koloně je autonomní systém druhé úrovně, který výrazně zvyšuje jízdní komfort. Řidič přesto musí držet ruce na volantu a sledovat situaci na silnici. Systém vydá upozornění, pokud zjistí, že ruce řidiče na volantu nejsou déle než 13 sekund. Po dalších dvou výstrahách se po 48 sekundách systém automaticky deaktivuje a vozidlo automaticky zpomalí až do úplného zastavení – přiměje tak řidiče, aby opět držel volant.
ADAPTIVNÍ TEMPOMAT
AUTOMATICKÉ PŘEPÍNÁNÍ DÁLKOVÝCH A POTKÁVACÍCH SVĚTEL
AKTIVNÍ NOUZOVÉ BRZDĚNÍ
SYSTÉM SLEDOVÁNÍ MRTVÉHO ÚHLU
SYSTÉM VAROVÁNÍ PŘED OPUŠTĚNÍM JÍZDNÍHO PRUHU A SYSTÉM DRŽENÍ V JÍZDNÍM PRUHU
PARKOVÁNÍ
KAMEROVÝ SYSTÉM 360°
Captur je vybaven 360° kamerovým systémem. Čtyři nezávislé kamery zobrazují v jediném obraze překážky umístěné kolem vozidla. Systém zobrazuje na obrazovce dva záběry: přední nebo zadní pohled dle zvoleného rychlostního stupně a navíc možnost volby mezi 360° pohledem z ptačí perspektivy nebo detailním záběrem kamery na straně spolujezdce.
EASY PARK ASSIST
Systém Easy Park Assist usnadňuje manévrování s vozidlem, resp. napomáhá řidiči jak při vjezdu do parkovacích míst, tak při jejich opouštění. Při parkování je řízení zajištěno senzory, zatímco řidič pracuje pouze s pedály a převodovkou.
MULTI-SENSE
Captur je nyní k dispozici s technologií MULTI-SENSE pro výběr jízdních režimů. Nastavení odezvy motoru, tuhosti řízení, ambientního osvětlení a konfigurace digitálního přístrojového štítu, to vše umožňuje řidiči si vůz přizpůsobit podle momentální nálady. Režimy MULTI-SENSE lze snadno nastavit přes rozhraní multimediálního systému Renault EASY LINK nebo pomocí tlačítka pod displejem. Jediným stiskem tlačítka lze otevřít ovládací okno MULTI-SENSE a změnit jeho nastavení.
K dispozici jsou 3 režimy:
- Eco, pokud chcete snížit spotřebu a emise CO2
- Sport, pokud požadujete větší potěšení z jízdy, svižnost a rychlejší odezvu
- MySense (výchozí režim) pro vlastní nastavení jízdního režimu.
Příklady cen
TCe 100 | Zen | 390 000 Kč |
Blue HDi 115 | Zen | 445 000 Kč |
TCe 100 | Intens | 440 000 Kč |
TCe 130 | Intens | 485 000Kč |
BlueHDi | Intens | 495 000 Kč |
Renault + JL 16.1.2020
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout