Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Renault Captur po inovaci ještě lepší

Od roku 2013, kdy byl Captur, průkopník kategorie SUV uveden na trh, bylo prodáno 1,2 milionů kusů. Rychle se stal bestsellerem ve svém segmentu jak ve Francii, tak v Evropě. Tuto pozici si udržel i minulý rok, kdy se ho po celém světě prodalo 230 000 kusů.

Nyní byl přepracován, aby se zviditelnily jeho linie SUV. Je stále modulární a prostorný díky revoluci v interiéru, která rovněž umožnila změny v oblasti technologie i kvality. Díky přepracovanému vnějšímu designu se může pochlubit modernějšími, výraznějšími a expresivnějšími liniemi. Nový Captur je delší (4,23 m +10 cm) a má modernější design díky 18palcovým kolům (podle verze) a delšímu rozvoru (2,63 m +2 cm
Nový Captur se díky svému atletičtějšímu designu a výše umístěné spodní linii oken může pyšnit opravdovým vzhledem SUV. Design je zvýrazněn předním a zadním outdoorovým spoilerem, černým ochranným pásem ve spodní částí karoserie, podběhy kol a střešními lištami. Kapota je zvýrazněná hlubokými prolisy, střecha se více svažuje, což vozu dodává na dynamičnosti.

Střechu, která představuje důležitý prvek v programu personalizace, je možné zvolit v barvě karoserie nebo v jedné ze čtyř nabízených barev: černá Étoilé, oranžová Atacama, šedá Highland a bílá Albâtre.
Revoluce v interiéru, která započala u páté generace modelu Clio, pokračuje i u nové generace modelu Captur, kde je znát nárůst kvality. Přebírá „Smart Cockpit“ lehce natočený směrem k řidiči ozdobený plovoucí konzolí. Integruje nejmodernější technologie, je vybaven největšími obrazovkami ve své kategorii a staví na odiv moderní ergonomii.

Klíčovým prvkem je multimediální obrazovka o úhlopříčce až 9,3 palců (dvakrát větší než verze 7 palců), u Renaultu dosud největší. Tento svislý, lehce zakřivený vertikální tablet, inspirovaný modelem Espace, opticky zvětšuje přístrojovou desku a činí kabinu velice moderní.
Stejně jako nové Clio i nový Captur nabízí digitální přístrojový štít namísto klasických analogových přístrojů. Tento TFT displej měří 7 až 10 palců a umožňuje personalizaci zobrazení velmi intuitivním způsobem. Verze 10 palců umožní zobrazit mapu navigace GPS.

Palubní desce byla věnována veškerá pozornost v oblasti kvality. V horizontálním pruhu ve střední části jsou ve dvou úrovních výdechy ventilace a personalizovatelné ozdobné prvky. Zvláštní péče byla věnována ergonomii „klavírových“ tlačítek a ovladačů klimatizace pod displejem s přímým přístupem k vybraným funkcím, které usnadňují řidiči ovládání.

Kabina je rozšířena o moderní prvky a výbavu, které se podílejí na zvýšení komfortu, ergonomie a kvality. Například bezrámečkové vnitřní zpětné zrcátko, automatická parkovací brzda, středová loketní opěrka se dvěma konektory USB a zásuvkou 12 V pro cestující na zadních sedadlech nebo přihrádky v předních dveřích, které mohou pojmout každá jednu lahev o objemu 1,5 litru.

Sedadla mají zcela novou podobu, poskytují lepší posez díky prodlouženému sedáku o 15 mm a anatomičtějšímu tvaru. Vybrání opěradla vylepšuje zejména prostor pro kolena cestujících na zadních sedadlech (+ 17 mm) a jejich nové tenčí opěrky hlavy zlepšují viditelnost dozadu. Tato sedadla přispívají k vyšší vnímané kvalitě kabiny.

Podobně jako u Nového Renault Clio je subwoofer prémiového audiosystému BOSE zcela integrován do levé stěny a nezmenšuje objem zavazadlového prostoru, který má objem 400 litrů. Díky posuvné zadní lavici a vyjímatelné podlaze je objem modulární a je možné vytvořit dvoupodlažní konfiguraci, která usnadní každodenní nakládání.

Značka INITIALE PARIS

Z vnějšku se Nový Renault Captur INITIALE PARIS vyznačuje vytříbeným a velmi elegantním designem. Chromované detaily lemují okna, spodní ochranu dveří a masku chladiče. Emblém INITIALE PARIS zdobí přední masku a blatník. Anténa ve tvaru žraločí ploutve a specifické 18palcové disky kol INITIALE PARIS tento jedinečný design doplňují.

Inovovaná široká řada účinných motorů

Nový Captur se modernizuje rovněž v oblasti pohonných jednotek s rozšířenou nabídkou benzinových i dieselových motorů ve výkonech 100 až 155 k (benzinové motory) a 95 až 115 k (naftové motory). Jedná se o motory poslední generace s optimalizovanou spotřebou paliva a optimalizovanými emisemi, které jsou vybaveny špičkovými technologiemi umožňujícími splnit nejnovější platné normy.

Od roku 2020 bude nabídka pohonných jednotek rozšířena o plug-hybridní pohon E-TECH Plug-in. Nový Captur, který představuje úspěšný model a je určen co nejširší veřejnosti, bude průkopníkem ve zpřístupnění plug-in hybridní technologie.


Hybridní motor E-TECH plug-in

Motor E-TECH Plug-in byl předmětem podání více než 150 patentů vývojovým oddělením skupiny Renault. Používá komponenty navržené Aliancí po vzoru benzinového motoru nové generace 1,6 litru, který byl pro tuto příležitost speciálně upraven. Je doplněn dvěma elektrickými motory, inovativní převodovkou, baterií o kapacitě 9,8 kWh a možností dobíjení z domácí zásuvky a z veřejných dobíjecích stanic.

Nový Captur nabízí dojezd 45 km (do rychlosti 120 km/h) v čistě elektrickém režimu.
Captur díky schopnosti nepřetržité rekuperace energie a dvěma elektrickým motorům funguje jako hybridní model E-TECH a zachovává si hlavní výhody tohoto systému: rozjezd v elektrickém režimu a sníženou spotřebu.

Zážehové motory
TCe 100
Jde o další model z řady vozů Renault, který využívá přeplňovaný třívalcový motor 1,0 TCe vyvinutý Aliancí. Obsahuje všechny nejmodernější technologie včetně turbodmychadla s elektricky řízenou regulací, výfukové potrubí částečně integrované do hlavy válců, dvojité proměnné časování sacích ventilů a povrchu válců tvořených pomocí technologie Bore Spray Coating. S výkonem 100 k a točivým momentem 160 Nm umožňuje všestranné použití ve městě i na dálnici. Oproti původnímu motoru TCe 90 Zajišťuje došlo k nárůstu výkonu o 10 k a točivého momentu o 20 Nm.


TCe 130 GPF

Nejnovější motor 1,3 TCe GPF ve výkonové verzi 130 k a s točivým momentem 240 Nm jje nabízen ve spojení s 6stupňovou manuální převodovkou nebo se 7stupňovou dvouspojkovou automatickou převodovkou EDC s pádly pod volantem.


TCe 155 GPF

Motor 1,3 TCe GPF dodávaný ve verzi s výkonem 155 k a točivým momentem 270 Nm je určen těm, kteří chtějí ještě více využít dynamických vlastností vozu a jeho nového podvozku postaveného na platformě CMF-B. Jízdní zážitek je umocněn díky 7stupňové dvouspojkové automatické převodovce EDC.
Motor 1.3 TCe dodávaný ve verzi s výkonem 155 k a točivým momentem 270 Nm byl předmětem specifické kalibrace oproti předchozí verzi s výkonem 150 k a točivým momentem 250 Nm.


VZNĚTOVÝ MOTOR

Blue dCi 95 a 115
Nový Captur nabízí dvě dieselové verze pro zákazníky, kteří najedou velký počet kilometrů. Motor 1.5 Blue dCi byl modernizován tak, aby vyhovoval novým normám. Verze Blue dCi 95 je spárována s 6stupňovou manuální převodovkou, u verze Blue dCi 115 je na výběr mezi manuální 6stupňovou převodovkou a dvouspojkovou automatickou převodovkou EDC, která má 7 stupňů.
Renault EASY DRIVE

Stejně jako Nové Clio se také Nový Captur může pochlubit nejrozsáhlejší a nejpokročilejší nabídkou asistenčních systémů ve svém segmentu.

Vrcholnou novinkou je Highway & Traffic Jam Companion, tedy „asistent pro jízdu na dálnici a v koloně“, který poskytuje větší komfort a pohodovější řízení v dopravních zácpách a na dálnicích a představuje první krok směrem k autonomním vozům. Tento systém bude k dispozici při uvedení vozu na trh.

Tyto systémy ADAS jsou rozděleny do tří skupin: Řízení, parkování a bezpečnost a seskupeny pod označením Renault EASY DRIVE. Nastavují se snadno pomocí dotykové obrazovky multimediálního systému EASY LINK.


HIGHWAY & TRAFFIC JAM COMPANION

Asistent pro jízdu na dálnici a v koloně kombinuje využití adaptivního tempomatu (s funkcí Stop & Go) a systému udržování polohy v jízdním pruhu. Systém je aktivní od 0 do 160 km/h a funguje na vozidlech vybavených automatickou převodovkou EDC a bude k dispozici i pro motorizace E-TECH Plug-in. Řídí rychlost vozidla a udržuje bezpečnou vzdálenost od vozidel jedoucích před ním a zároveň udržuje vozidlo ve středu jízdního pruhu.

Systém funguje pomocí přední kamery a radaru na silnicích, kde jsou jízdní pruhy (plné nebo přerušované čáry) dobře viditelné, a bere v úvahu vozidla ve výhledu. Na silnicích bez vyznačených jízdních pruhů systém aktivuje pouze adaptivní tempomat. Pokud není ve výhledu žádné vozidlo, systém udržování polohy v jízdním pruhu zůstane v chodu (v rychlostech přesahujících 60 km/h) stejně jako tempomat.

Asistent pro jízdu na dálnici a v koloně je autonomní systém druhé úrovně, který výrazně zvyšuje jízdní komfort. Řidič přesto musí držet ruce na volantu a sledovat situaci na silnici. Systém vydá upozornění, pokud zjistí, že ruce řidiče na volantu nejsou déle než 13 sekund. Po dalších dvou výstrahách se po 48 sekundách systém automaticky deaktivuje a vozidlo automaticky zpomalí až do úplného zastavení – přiměje tak řidiče, aby opět držel volant.


ADAPTIVNÍ TEMPOMAT

Systém adaptivního tempomatu (ACC) je k dispozici u verzí s automatickou převodovkou EDC. Funguje v rychlostech od 0 do 170 km/h, automaticky udržuje minimální bezpečnou vzdálenost vozidla od vozidla jedoucího před ním. Tato vzdálenost, nebo přesněji řečeno časový odstup, může být nastaven ovladačem od 2,4 sekundy do 1,2 sekundy, nebo výchozí na 2 sekundy. Pokud není ve výhledu žádné vozidlo, systém funguje jako běžný tempomat, který udržuje zvolenou rychlost, včetně úseků s klesáním.

Adaptivní tempomat je k dispozici s pohonnými jednotkami TCe 130 EDC GPF a TCe 155 EDC GPF s funkcí Stop & Go. V dopravní zácpě, kde řidič musí zastavit vozidlo, může systém vůz zastavit a znovu ho rozjet po třech sekundách od okamžiku, kdy se začnou stojící vozidla znovu rozjíždět. Po dalších třech sekundách systém vyžaduje reakci řidiče (stisk tlačítka na volantu nebo sešlápnutí plynu), pokud má být opětovně aktivován.


Další systémy:


AUTOMATICKÉ PŘEPÍNÁNÍ DÁLKOVÝCH A POTKÁVACÍCH SVĚTEL

AKTIVNÍ NOUZOVÉ BRZDĚNÍ

SYSTÉM SLEDOVÁNÍ MRTVÉHO ÚHLU

SYSTÉM VAROVÁNÍ PŘED OPUŠTĚNÍM JÍZDNÍHO PRUHU A SYSTÉM DRŽENÍ V JÍZDNÍM PRUHU

KAMEROVÝ SYSTÉM 360°

EASY PARK ASSIST



Renault 4.7.2019

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar