Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Renault ČR představil čtyři novinky

Čtvrteční prezentace společnosti Renault ČR byla tak nabitá, jako už dlouho ne. Ne jednu, ale hned několik nových osobních automobilů, uváděných na český trh, bylo představeno novinářům na letišti Aeroklubu v Letňanech. Tentokrát přišel na řadu i sport, respektive pozvání do Brna na Světovou sérii Renault.

První novinkou je Renault Wind, dvoumístné malé kupé/kabriolet, postavené na bázi Twinga. Hlavní předností je nový systém sklápění pevné střechy, který trvá pouhých dvanáct sekund. Bude dodáván s třemi výbavami, dvěma zážehovými motory – 1.2 TCe/100 k a 1.6 16V/133 k a v pěti barvách. Ceny začínají na 399 900 Kč, při Financování Renault je sleva 30 000 Kč.

Také druhý automobil je kupé/kabrio, a to Renault Megane CC, šestá a zároveň poslední karosářská varianta. Složení velké prosklené střechy (jeden metr čtverečný) trvá u 4,5 metru dlouhého vozu 21 sekund. V případě kupé má zavazadlový prostor objem 417 litrů, zatímco kabrio slušných 211 litrů. Zákazník má na výběr ze dvou zážehových motorů – 1.6 16V/110 k a 1.4 TCe/130 k nebo vznětových 1.5 dCi/110 k a 130 k. Všechny jsou kombinovány se šestistupňovou přímo řazenou převodovkou, verze 1.5 dCi/110 případně s novou dvouspojkovou EDS. Ceny začínají na 599 900 Kč (1.6).

Sportovně založené řidiče rozhodně zaujmou modely Megane GT a Megane GT Lline s exkluzivními sportovními prvky, které vozu dodají dravosti. Podvozek vychází z kupé Mégane, ale je snížený o 12 mm. GT Line v ceně od 519 900 Kč je k dispozici se zážehovými motory 1.6 16V/110 k a 1.4 Tce/130 k nebo vznětovými 1.5 dCi/105 a 110 k, případně 1.9 dCi/130 k. Ještě atraktivnější provedení GT v ceně od 514 900 Kč můžete mít s dvoulitrovými motory – TCe/180 k (300 Nm) nebo dCi/160 k (280 Nm).

A dostáváme se k dvěma modelům, které nesou označení Gordini – Twingo RS Gordini a Clio RS Gordini. Kdo se zajímá o automobilový sport, tomu jméno slavného „ladiče“ motorů Amedéé Gordiniho rozhodně není neznámé. Už v roce 1957 začal spolupráci s Renaultem, který firmu Gordini v roce 1964 koupil a využíval ji prakticky do 1981. Takřka po třiceti letech se jméno Gordini vrací na kapoty sportovně střižených Renaultů v typické modré barvě s bílými pruhy na kapotě i střeše, ale i interiéru. Twingo RS Gordini pohání benzinový 1.6 16V/110 k za 399 900 Kč. Zatímco Clio RS Gordini má pod kapotou benzinový dvoulitr o výkonu 203 k za 619 900 Kč. Zatímco motory pocházejí ze sériové produkce a nejsou tedy vyladěny na vyšší výkon, jak bývalo u Gordini zvykem, tak podvozek pochází z verze Sport. Značku Gordini pamatují také pamětníci našeho automobilového sportu, kdy s vozy R8 nebo R12 závodili například Vladimír Hubáček, Zdeněk Kec nebo Zdeněk Ponec.

Představení nových vozů využil Renault Česká republika také k připomenutí World Series, která o příštím víkendu zavítá do Brna na Masarykův okruh. Jak v sobotu, tak v neděli uvidí diváci stejné závody, tzn. dva formulové – Formule Renault 3.5 Series a Euro Formule Renault 2.0, k tomu ještě Megane Trophy a Clio Trophy. Jak prozradilo na tiskové konferenci Jan Charouz, tak v obou dnech se předvede divákům nejen ve Formuli Renault 3.5, ale také v monopostu F1. V obou formulových kategoriích má Česká republika své zastoupení – v silnější je to tým ISR Racing (Filip Salaquarda, Esteban Guerrieri – Argentina) a Křenek Motorsport (Adam Kout, Jakub Knoll), Jan Charouz startuje za P1 Motorsport. Vstup na oba dny je zdarma.

O všech novinkách Renaultu, stejně jako World Series by Renault budeme informovat v příštích dnech.


J.Lasík, 28.5.2010

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar