Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Renault Austral oživuje nabídku v kategorii SUV (I)

Nová platforma, nový styl. Nový Austral jako první vůz značky Renault založený na nejnovější platformě CMF-CD Alliance, realizuje velmi moderní stylistické zásady. Jeho velká kola (až 20 palců) zdůrazňují jeho svalnatou siluetu s linií kapoty blízko podběhů kol.

Rafinovaný high-tech interiér nabízí pohodlí hodné rodinných modelů. Klenotem prostorné a přívětivé kabiny je displej OpenR, kombinující zobrazování údajů palubní desky se zobrazováním navigace a multimédii obsahujícího nejlepší aplikace a služby Google. Jeho dva displeje o úhlopříčce 12’’, k nimž se přidává head-up displej 9,3’’, tvoří celkovou plochu téměř 1 000 cm2 pro zážitek z intuitivního, komplexního a propojeného řízení.

Nový Austral, stavěný jako první vůz Renault na platformě CMF-CD třetí generace, vyvinuté společně v rámci Alliance, nabízí novou, silnější a účinnější verzi systému E-Tech „Full hybrid“ a dva benzínové pohony „Mild hybrid“ 48V a 12V. Čili různé technologie elektrifikace, které pokrývájí všechny možnosti užití jednotlivců i firemních flotil.
Nový Austral disponuje rovněž veškerými tradičními zákonitostmi SUV: přední a zadní kryty podvozku, kontrastní boční a spodní ochranné lišty, výrazná světlá výška (170 mm) a vysokou hranu bočních oken pro lepší ochranu cestujících.

Designéři Renaultu použili klíčové prvky, které činí SUV přitažlivým z hlediska proporcí, převisu karoserie (925 mm vpředu a 917 mm vzadu) a rozměrů kol (až 20 palců a průměr 720 mm).

Výška 1,62 metru, šířka 1,83 metru a délka 4,51 metru s rozvorem 2,67 metru jsou ideálními proporcemi, které již zpovzdálí vzbuzují dojem prostornosti a pohodlí, robustnosti a sportovního ducha.


Charakteristické světelné podpisy

Kompaktní reflektory v sobě mají až 7 high-tech diodových modulů, schopných přizpůsobovat rozložení světla . Toto multifunkční osvětlení je nabízeno ve třech verzích: LED Pure Vision, LED Adaptative Vision a LED Matrix Vision s dynamickými blinkry.

Displej OpenR

Displej OpenR byl poprvé použit u Nového Megane E-Tech Electric a je jedním z největších displejů na automobilovém trhu. Jako základní součást kabiny ve tvaru obráceného L kombinuje digitální přístrojovou desku a multimediální displej na středové konzole. Tyto dvě spojené součásti tvoří jednolitou a velkou plochu, symbol pohlcujícího životního zážitku z interiéru Renault „Nové vlny“. Vše je optimálně, intuitivně a propojeně na dosah ruky.


Výrazně pohodlná konzole

V interiéru vyniká vysoká a široká středová konzole, nazvaná „console grand confort“, zcela v tradici velkých cestovních vozů. Je moderní a pečlivě zpracovaná, důvtipně vymezuje prostory řidiče a spolujezdce. Každý si tak může vychutnat skutečný individuální kokon, ultramoderní a ochranný, a zároveň sdílet zážitky na palubě.


Živá světelná atmosféra

Na základě cirkadiánního cyklu, tj. biologického rytmu lidského těla během 24 hodin, se dokáže přizpůsobit venkovnímu světlu a každých 30 minut automaticky měnit barvu. Díky plynulým přechodům mezi barvami doplněnými o dynamické a přirozené efekty působí ambientní osvětlení jako živé.


Maximální pohodlí pro všechny

Vpředu má každý cestující ergonomickou a pohodlnou pozici (šířka loktů 150 cm a šířka boků 137 cm) s větším prostorem ve středové konzoli a pod palubní deskou. Prostornost a komfort umocňuje zvýšená pozice řidiče a absence ovladačů obvykle integrovaných na středové konzole.

Stranou nezůstávají ani zadní cestující. Prostor pro kolena dosahuje 27,4 cm a prostor nad hlavou je přes 90 cm. A konečně, dojem z prostoru na palubě je maximalizován díky panoramatické prosklené střeše, která je k dispozici jako volitelná výbava od verze Techno


Posuvné zadní sedadlo

Modulární a všestranný Austral nabízí v závislosti na verzi sklopnou zadní lavici ve dvou částech, 2/3-1/3. Každá část se může samostatně posunout o 16 cm.
Zadní cestující mohou také pohodlně sedět podle svých preferencí díky nastavitelnému úhlu opěradla zadní lavice (25°, 27° a 29°).


Velkorysý kufr


Díky prodlouženému rozvoru nové platformy CMF-CD a posuvné zadní lavici byl vnitřní prostor optimalizován, aniž by došlo ke snížení velikosti zavazadlového prostoru.
Ve verzi Mild hybrid nebo Mild hybrid Advanced s pevnou zadní lavicí má zavazadlový prostor objem 500 dm3 VDA (430 dm3 VDA ve verzi E- Tech hybrid). S posuvnou lavicí dosahuje až 575 dm3 VDA (555 dm3 VDA ve verzi E- Tech hybrid). Sklopením zadního opěradla se dostupný objem zvětší na 1 525 dm3 VDA (1 455 dm3 VDA ve verzi E- Tech hybrid)!


INOVATIVNÍ TECHNOLOGIE

Nový Austral, vybavený nejnovější generací technologie MULTI-SENSE a 4CONTROL, vám umožní prozkoumat zcela nový prožitek z jízdy a zapojit přitom smysly v celé jejich rozmanitosti. Představuje to nejmodernější z dostupných technologií, nabízí 32 asistentů řízení a inovativní prvky pasivní bezpečnosti. V oblasti moderních technologií je Austral vždy o krok dopředu a všechny technologie, které nabízí, jej posouvají na úplný vrchol z hlediska komfortu a bezpečnosti.


MULTI-SENSE Advanced

Nabízená nastavení, která jsou přístupná přes obrazovku OpenR a nově vyhrazené tlačítko na volantu, se týkají jak pocitů ze samotné jízdy (míra námahy při řízení, rychlost reakce motoru atd.), tak atmosféry v interiéru vozu (světlo v kabině, tepelný komfort, displej a barva palubní desky). Tři přednastavené režimy (Eco, Comfort a Sport) kombinují to nejlepší z dostupných možností. Čtvrtý režim (Perso) ponechává úplnou volbu přizpůsobení nastavení na řidiči.

4CONTROL Advanced

Se systémem 4CONTROL Advanced kombinuje Austral víceprvkovou zadní nápravu s řízením čtyř kol umožňující jedinečný kompromis mezi přilnavostí k vozovce, pohodlím a stabilitou za všech okolností. Na silnicích s nerovným a problematickým povrchem zůstává umístění kol na vozovce vždy optimální díky adaptivnímu podvozku.

Díky přidání aktuátoru řízení na víceprvkové zadní nápravě je nyní úhel natočení zadních kol v opačném směru než předních kol 5°. Jedinečné nastavení, které propůjčuje modelu ještě kratší poloměr otáčení než u městského auta, tedy 10,1 metru! Nový Austral, agilní ve městě a charakteristický svou nepřekonatelnou manévrovatelností při nízké rychlosti, neztrácí své jedinečné vlastnosti ani na silnicích a rychlostních komunikacích. V zatáčkách (od 50 km/h v závislosti na zvoleném nastavení MULTI-SENSE) se mohou zadní kola natočit až o 1 stupeň stejným směrem jako přední kola, aby řidiči nabídla exkluzivní stabilitu a skutečně sebejistý projev při jízdě.


Head-up displej nové generace


Renault Austral představuje nový Head-up displej o velikosti 9,3’’. Rychlost vozidla, aktivované asistenty řízení (ADAS), upozornění na překročení rychlosti a indikace u navigace se nyní promítají přímo na čelní sklo. Objevují se v reálném čase v zorném poli řidiče pro optimální jízdní komfort.


Active Driver Assist

Active Driver Assist také využívá geolokační data a specifické mapování, které zahrnuje kruhové objezdy a ostré zatáčky. Kromě signalizace těchto událostí na palubní desce je Austral schopen automaticky zpomalit při přiblížení se ke kruhovému objezdu a poté zrychlit na maximální povolenou rychlost, jakmile jím projede. Vše bez jakéhokoli zásahu řidiče.
Dále je k dispozici funkce udržování vozu ve středu jízdního pruhu (LC), která je ovládána skrze volant a nyní funguje i při absenci jednoho ze dvou bočních značení (například na okraji okresní silnice).


Pokročilá technologie parkovacího asistenta


Austral je vybaven 3D kamerovým systémem 360° a disponuje tak čtyřmi kamerami s 3D vizualizací. Umožní vám sledovat okolí vozidla v rozmezí 360°. Řidič si tak může vizualizovat exteriér vozidla pomocí dotykové obrazovky, otočit se nebo přiblížit určitou oblast. Může také zobrazit panoramatický pohled shora, zepředu nebo zezadu.

Funkce Full Automatic Parking (FAPK) vylepšuje poloautomatický parkovací systém Easy Park Assist, který tentokrát zcela automatizuje parkovací manévr. Po aktivaci funkce musí řidič pouze sledovat okolí vozidla a sešlápnout plynový pedál, aby zařadil a upravil rychlost manévru. Tímto způsobem může parkovat podélně, příčně i kolmo, aniž by bylo nutné sešlápnout brzdu nebo rychlost pro jízdu vpřed či vzad nebo dokonce sahat na volant.


Zvýšená aktivní bezpečnost

Díky své nové verzi ELKA (hlídání mrtvého úhlu a zabránění opuštění jízdního pruhu v případě předjíždění) se tato funkce stává účinnější než kdy dříve. Díky technologii, která kombinuje data z přední kamery a bočních senzorů, se vozidlo při pokusu o předjíždění automaticky zařadí zpět do svého jízdního pruhu v případě možného vybočení z jízdního pruhu nebo rizika čelní nebo boční kolize .

Tento asistent řízení je doplněn o „realistický“ výhled z palubní desky, který je vyhotoven ve 2D a v reálném čase modeluje trasu jízdního pruhu a také polohu Novéhoc Renault Austral i ostatních účastníků silničního provozu.
Další tři nové asistenty řízení mají chránit ostatní účastníky silničního provozu, zejména chodce a cyklisty.

Systém nouzového automatického brzdění (Rear AEB) je, jak již jeho název napovídá, protějškem k systému nouzového automatického brzdění při couvání (AEBS), který je aktivován, když řidič couvá. Pokud ultrazvukové senzory detekují potenciální překážku (chodce, cyklistu, sloup atd.), systém řidiče vizuálně a akusticky varuje před aktivací dvousekundového nouzového brzdění, aby se vyhnul srážce. Tento systém je aktivní při couvání v rychlosti v rozmezí 3 a 10 km/h.

Varování na blížící se vozidlo při couvání (zadní CTA) detekuje vozidla pohybující se rychlostí vyšší než 4 km/h a signalizuje řidiči, který zahájí couvací manévr, aby opustil parkovací místo, kde je omezená viditelnost (kolmé nebo šikmé).

Kromě toho systém bezpečného výjezdu (OSE-Safe Occupant Exit) upozorní řidiče při otevření dveří k výstupu, pokud se blíží jiné vozidlo, motocykl nebo cyklista. Tento vizuální a zvukový varovný systém umožňuje zejména zabránit kolizi nebo srážce cyklistů, kteří jsou tímto typem nehod ve městě obzvláště postiženi.
Inteligentní high-tech osvětlení

Nový Austral je vybaven špičkovými předními světlomety, které výrazně přispívají k bezpečnosti a zároveň nabízejí optimální jízdní komfort.

Díky technologii Adaptive Vision LED s integrovanou funkcí mlhových světlometů (AFS) se osvětlení inteligentně přizpůsobuje sklonu volantu, rychlosti, provozu a povětrnostním podmínkám s cílem optimalizovat výhled dopředu i do stran, zejména při zatáčení, aniž by oslňovalo ostatní účastníky silničního provozu.

S verzí Matrix LED Vision (Matrix beam / ADB) může řidič zvolit možnost jízdy s permanentně zapnutými dálkovými světly pro maximální osvětlení bez ohledu na okolní provoz. Takový výkon je umožněn díky technologií diod vyzařujících světlo bez oslňování ostatních. Je schopna přizpůsobit rozložení světla tak, aby zaručovala pohodlí a bezpečnost řidiče a cestujících i v okolních vozidlech



Dokončení zítra

Renault 8.3.2022

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar