Renault Arkana E-Tech Hybrid - první kilometry
Po modelech Clio, Captur a Nový Mégane pokračuje Renault ve strategii šíření své inovativní hybridní technologie E-TECH i u Nové Arkany. Její „full hybrid” motorizace je identická s pohonem modelu Clio E-TECH Hybrid. A právě tento model, při jeho uvedení na český trh, jsme si mohli vyzkoušet.
Model Arkana je vybaven technologií E-TECH Hybrid 145 k a využívá i výkonné motorizace TCe 140 a 160 v jejich mikrohybridní verzi 12V pro větší účinnost, reaktivitu a potěšení z řízení.
Arkana E-TECH Hybrid dokáže v plně elektrickém režimu vyvinout rychlost až 75 km/h. Pohon E-TECH Hybrid 145 k je k dispozici u všech verzí Arkany včetně výbavy R.S. Line. Tato široká nabídka umožňuje řidiči využít dynamický a uhlazený styl spolu s využitím maximálně účinné a všestranné technologie.
Všechny výbavy jsou rovněž k dispozici ve verzi mikro-hybridní, založené na přeplňovaném čtyřválcovém benzínovém motoru s přímým vstřikováním 1.3 TCe. Mikro-hybridizace se dosáhne přidáním alternátor-startéru s vlastní baterií lithium-ion 12 V, umístěnou pod sedadlemv spolujezdce.
Tento úsporný a výkonný benzínový mikro-hybridní pohon poskytuje skutečné potěšení z řízení a přitom odpovídá nejnáročnějším požadavkům na spolehlivost a vytrvalost. Je spojen s automatickou sedmistupňovou převodovkou s dvojitou spojkou EDC a je nabízen ve dvou verzích 140 k (při uvedení na trh) a 160 k (od čtvrtého čtvrtletí 2021).
Mikro-hybridní technologie 12 V zlepšuje funkci Stop & Start a zajišťuje rekuperaci energie při zpomalení. Umožňuje rovněž, aby se spalovací motor vypnul při brzdění. Alternátor-startér a baterie rovněž pomáhají motoru ve fázích největší spotřeby energie, při rozjezdu nebo při akceleraci. Mikro-hybridizace umožňuje snížit spotřebu paliva až o 8 % a emisí CO2 až o 8,5 %, přičemž umožňuje větší plynulost při opětném rozjezdu a komfortnější řízení.
Nová Arkana v mikro-hybridní verzi TCe 140 disponuje točivým momentem 260 Nm v rozmezí 1 750 až 3 500/min. Což představuje +10 k a + 20 Nm oproti dřívějšímu motoru 1.3 TCe 130. Nová Arkana tak skvěle spojuje úspornost, pružnost a potěšení z řízení za současné kombinované spotřeby 5,8 l/100 km.
Těm, kdo hledají ještě lepší dynamiku, bude Arkana rovněž nabízena s mikro-hybridním pohonem 1.3 TCe ve verzi 160 k. Nabídne velmi dobrou reaktivitu a zajistí příjemný zážitek z řízení spolu se stále velmi dobrou spotřebou a emisemi. Tato verze se začne prodávat letos během čtvrtého čtvrtletí.
Jízda s hybridní Arkanou je hodně zábavná, nejen pro dobré vlastnosti a ovládání, ale především musíte během řízení dost přemýšlet, jak správně využít hybridní technologii. Už se těšíme na test.
Akční ceny
E-TECH Hybrid 145
ZEN 640 000 Kč
INTENS 705 000 Kč
R.S.LINE 778 000 Kč
JL 14.7.2021
Arkana E-TECH Hybrid dokáže v plně elektrickém režimu vyvinout rychlost až 75 km/h. Pohon E-TECH Hybrid 145 k je k dispozici u všech verzí Arkany včetně výbavy R.S. Line. Tato široká nabídka umožňuje řidiči využít dynamický a uhlazený styl spolu s využitím maximálně účinné a všestranné technologie.
Všechny výbavy jsou rovněž k dispozici ve verzi mikro-hybridní, založené na přeplňovaném čtyřválcovém benzínovém motoru s přímým vstřikováním 1.3 TCe. Mikro-hybridizace se dosáhne přidáním alternátor-startéru s vlastní baterií lithium-ion 12 V, umístěnou pod sedadlemv spolujezdce.
Tento úsporný a výkonný benzínový mikro-hybridní pohon poskytuje skutečné potěšení z řízení a přitom odpovídá nejnáročnějším požadavkům na spolehlivost a vytrvalost. Je spojen s automatickou sedmistupňovou převodovkou s dvojitou spojkou EDC a je nabízen ve dvou verzích 140 k (při uvedení na trh) a 160 k (od čtvrtého čtvrtletí 2021).
Mikro-hybridní technologie 12 V zlepšuje funkci Stop & Start a zajišťuje rekuperaci energie při zpomalení. Umožňuje rovněž, aby se spalovací motor vypnul při brzdění. Alternátor-startér a baterie rovněž pomáhají motoru ve fázích největší spotřeby energie, při rozjezdu nebo při akceleraci. Mikro-hybridizace umožňuje snížit spotřebu paliva až o 8 % a emisí CO2 až o 8,5 %, přičemž umožňuje větší plynulost při opětném rozjezdu a komfortnější řízení.
Nová Arkana v mikro-hybridní verzi TCe 140 disponuje točivým momentem 260 Nm v rozmezí 1 750 až 3 500/min. Což představuje +10 k a + 20 Nm oproti dřívějšímu motoru 1.3 TCe 130. Nová Arkana tak skvěle spojuje úspornost, pružnost a potěšení z řízení za současné kombinované spotřeby 5,8 l/100 km.
Těm, kdo hledají ještě lepší dynamiku, bude Arkana rovněž nabízena s mikro-hybridním pohonem 1.3 TCe ve verzi 160 k. Nabídne velmi dobrou reaktivitu a zajistí příjemný zážitek z řízení spolu se stále velmi dobrou spotřebou a emisemi. Tato verze se začne prodávat letos během čtvrtého čtvrtletí.
Jízda s hybridní Arkanou je hodně zábavná, nejen pro dobré vlastnosti a ovládání, ale především musíte během řízení dost přemýšlet, jak správně využít hybridní technologii. Už se těšíme na test.
Akční ceny
E-TECH Hybrid 145
ZEN 640 000 Kč
INTENS 705 000 Kč
R.S.LINE 778 000 Kč
JL 14.7.2021
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout