Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Renault Arkana E-Tech Hybrid - první kilometry

Po modelech Clio, Captur a Nový Mégane pokračuje Renault ve strategii šíření své inovativní hybridní technologie E-TECH i u Nové Arkany. Její „full hybrid” motorizace je identická s pohonem modelu Clio E-TECH Hybrid. A právě tento model, při jeho uvedení na český trh, jsme si mohli vyzkoušet.

Model Arkana je vybaven technologií E-TECH Hybrid 145 k a využívá i výkonné motorizace TCe 140 a 160 v jejich mikrohybridní verzi 12V pro větší účinnost, reaktivitu a potěšení z řízení.

Arkana E-TECH Hybrid dokáže v plně elektrickém režimu vyvinout rychlost až 75 km/h. Pohon E-TECH Hybrid 145 k je k dispozici u všech verzí Arkany včetně výbavy R.S. Line. Tato široká nabídka umožňuje řidiči využít dynamický a uhlazený styl spolu s využitím maximálně účinné a všestranné technologie.

Všechny výbavy jsou rovněž k dispozici ve verzi mikro-hybridní, založené na přeplňovaném čtyřválcovém benzínovém motoru s přímým vstřikováním 1.3 TCe. Mikro-hybridizace se dosáhne přidáním alternátor-startéru s vlastní baterií lithium-ion 12 V, umístěnou pod sedadlemv spolujezdce.

Tento úsporný a výkonný benzínový mikro-hybridní pohon poskytuje skutečné potěšení z řízení a přitom odpovídá nejnáročnějším požadavkům na spolehlivost a vytrvalost. Je spojen s automatickou sedmistupňovou převodovkou s dvojitou spojkou EDC a je nabízen ve dvou verzích 140 k (při uvedení na trh) a 160 k (od čtvrtého čtvrtletí 2021).

Mikro-hybridní technologie 12 V zlepšuje funkci Stop & Start a zajišťuje rekuperaci energie při zpomalení. Umožňuje rovněž, aby se spalovací motor vypnul při brzdění. Alternátor-startér a baterie rovněž pomáhají motoru ve fázích největší spotřeby energie, při rozjezdu nebo při akceleraci. Mikro-hybridizace umožňuje snížit spotřebu paliva až o 8 % a emisí CO2 až o 8,5 %, přičemž umožňuje větší plynulost při opětném rozjezdu a komfortnější řízení.

Nová Arkana v mikro-hybridní verzi TCe 140 disponuje točivým momentem 260 Nm v rozmezí 1 750 až 3 500/min. Což představuje +10 k a + 20 Nm oproti dřívějšímu motoru 1.3 TCe 130. Nová Arkana tak skvěle spojuje úspornost, pružnost a potěšení z řízení za současné kombinované spotřeby 5,8 l/100 km.

Těm, kdo hledají ještě lepší dynamiku, bude Arkana rovněž nabízena s mikro-hybridním pohonem 1.3 TCe ve verzi 160 k. Nabídne velmi dobrou reaktivitu a zajistí příjemný zážitek z řízení spolu se stále velmi dobrou spotřebou a emisemi. Tato verze se začne prodávat letos během čtvrtého čtvrtletí.

Jízda s hybridní Arkanou je hodně zábavná, nejen pro dobré vlastnosti a ovládání, ale především musíte během řízení dost přemýšlet, jak správně využít hybridní technologii. Už se těšíme na test.



Akční ceny

E-TECH Hybrid 145

ZEN 640 000 Kč
INTENS 705 000 Kč
R.S.LINE 778 000 Kč


JL 14.7.2021

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar