Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Renault ALASKAN dobývá Evropu

Po představení v roce 2016 v Kolumbii byl Renault ALASKAN uveden na latinskoamerické trhy, kde mají pick-upy silnou tradici. V Evropě se prodává od listopadu 2017.

ALASKAN se v Evropě prodává ve verzi dvojkabina s pohonem 4x4. Nabídka se bude postupně rozšiřovat na základě požadavků trhu. Rozsáhlé možnosti přestaveb modelu ALASKAN rovněž umožňují splnit požadavky stavebních firem, přepravců zboží nebo pracovníků v oblasti lékařské péče.

Někteří zákazníci také hledají prostorný vůz, jehož komfortní interiér dostojí požadavkům na osobní vůz, a přitom se současně díky velké ložné ploše a schopnosti táhnout přívěs skvěle hodí pro volnočasové aktivity v jakémkoliv terénu.

Díky víceprvkovému zavěšení zadní nápravy je ALASKAN jedním z mála pick-upů, které profitují z konstrukce charakteristické pro velká SUV a přináší tak vysoký komfort jízdy. Průkopnické víceprvkové zavěšení zadní nápravy nabízí excelentní chování na silnici a komfort na nejvyšší úrovni pro všechny cestující, stejně jako nekompromisní schopnosti v libovolném terénu.

Podvozek se žebřinovým rámem model ALASKAN, který je produktem aliance Renault - Nissan, zaručuje robustnost, kterou vyžadují zákazníci ať už pro pracovní, off-roadové využití. Žebřinový rám v kombinaci s použitím vysokopevnostní oceli vozu propůjčuje zvýšenou torzní tuhost.

Tento vysoce odolný podvozek spolu s víceprvkovým zavěšením zadní nápravy propůjčuje vozu užitečné zatížení více než jednu tunu a výjimečnou schopnost táhnout bržděný přívěs o hmotnosti 3,5 tuny.

Ložná plocha nabízí ve svém segmentu unikátní využitelnost díky inteligentnímu upevňovacímu systému C-Channel pro bezpečnost celého nákladu. Tento upínací systém se skládá ze tří kolejnic upevněných na třech stranách ložné plochy a čtyř mobilních háků pro jednoduché, praktické a rychlé upevnění všech typů nákladu.
Zadní sklopná stěna ložné plochy má nosnost až 500 kg a usnadňuje tak nakládání i vykládání. Vzdálenost nakládací hrany od země je pouhých 81 cm, čímž je zaručen snadný přístup.

Výkonný vznětový čtyřválec Renault 2,3l dCi s výkonem 160 k(jedno turbo), resp. 190 k (2 turba)s obdivuhodným točivým momentem je nejúspornější a nejekonomičtější ve své kategorii. ALASKAN se pyšní výjimečnými vlastnostmi v terénu a zvládne tak jakékoliv dobrodružství. ALASKAN nabízí inteligentní a intuitivní technologie, jako je 360° kamerový systém. Díky kombinované spotřebě od 6,3 l / 100 km je nejúspornějším vozem ve svém segmentu.

Technologie twin-turbo sestává z malého turbodmychadla, které zajišťuje dostatečný točivý moment a pružnost v nižších otáčkách a velkého turbodmychadla pro výkon ve vyšších otáčkách.

K dispozici je ve verzi s šestistupňovou manuální převodovkou nebo s automatickou převodovkou se 7 stupni.

ALASKAN nabízí tři režimy pohonu: pohon zadních kol (2WD) nebo pohon všech kol, (4WD High), který lze aktivovat do 60 km/h, je vhodný do méně náročného terénu nebo pro případ částečné ztráty trakce: na mokré silnici nebo štěrku. Režim 4WD High funguje do rychlosti 100 km/h. Posledním je pohon všech kol s redukcí (4WD Low).


Asistenční systémy


Elektronický samosvorný diferenciál (eLSD)

umožňuje bezpečnější jízdu. Tento elektronický systém používá snímače ABS pro kontrolu rychlosti otáčení každého kola. Jakmile systém zjistí, že se některé z kol točí rychleji než jiné, dojde k jeho přibrzdění, aby došlo ke zlepšení trakce, stability a řidiči byl poskytnut lepší pocit bezpečí.


Mechanická uzávěrka diferenciálu zadní nápravy

optimalizuje stabilitu na písčitém nebo kluzkém povrchu. Aktivuje se manuálně. Na obě zadní kola míří stejné množství hnací síly a roztáčí je stejnou rychlostí, čímž poskytují nejlepší trakci v obtížných podmínkách.¨

Asistent rozjezdu do kopce (Hill Start Assist)

Asistent jízdy z kopce (Hill Descent Control)

antiblokovací systém kol (ABS)

elektronický stabilizační systém (ESP)

elektronický rozdělovač brzdného účinku (EBD)

nouzový brzdový asistent (EBA)

protiprokluzový systém (TCS)

aktivní nouzové brzdění (AEB, k dispozici později)


Při rychlostech od 30 km/h výše, systém pomocí předního radaru měří vzdálenost od vozidla vpředu. Vizuální a zvukové signály upozorní řidiče a vyzvou jej k přibrzdění. Pokud je brzdění ze strany řidiče nedostačující, okamžitě se zapne automatické nouzové brzdění.
ALASKAN nabízí v rámci segmentu pick-upů neobvykle vyspělou funkci: 360° kamerový systém. Umožňuje rozhled v úhlu 360° díky čtyřem kamerám umístěným v přední masce, na vnějších zpětných zrcátkách a na zadních dveřích. Obraz všech čtyř kamer se zobrazuje na centrálním displeji a poskytuje řidiči lepší představu o přesné pozici vozidla.

Systém funguje do 10 km/h, usnadňuje manévrování při vyhýbání se překážkám, ať už ve městě, na silnici nebo při prozkoumávání obtížného terénu. K dispozici jsou rovněž zadní parkovací senzory. Pomocí zvukového signálu upozorňují na překážky umístěné za vozidlem a couvací kamera zobrazuje vodící linky na sedmipalcovém displeji.


Renault 4.10.2017

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar