Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Renault ALASKAN dobývá Evropu

Po představení v roce 2016 v Kolumbii byl Renault ALASKAN uveden na latinskoamerické trhy, kde mají pick-upy silnou tradici. V Evropě se prodává od listopadu 2017.

ALASKAN se v Evropě prodává ve verzi dvojkabina s pohonem 4x4. Nabídka se bude postupně rozšiřovat na základě požadavků trhu. Rozsáhlé možnosti přestaveb modelu ALASKAN rovněž umožňují splnit požadavky stavebních firem, přepravců zboží nebo pracovníků v oblasti lékařské péče.

Někteří zákazníci také hledají prostorný vůz, jehož komfortní interiér dostojí požadavkům na osobní vůz, a přitom se současně díky velké ložné ploše a schopnosti táhnout přívěs skvěle hodí pro volnočasové aktivity v jakémkoliv terénu.

Díky víceprvkovému zavěšení zadní nápravy je ALASKAN jedním z mála pick-upů, které profitují z konstrukce charakteristické pro velká SUV a přináší tak vysoký komfort jízdy. Průkopnické víceprvkové zavěšení zadní nápravy nabízí excelentní chování na silnici a komfort na nejvyšší úrovni pro všechny cestující, stejně jako nekompromisní schopnosti v libovolném terénu.

Podvozek se žebřinovým rámem model ALASKAN, který je produktem aliance Renault - Nissan, zaručuje robustnost, kterou vyžadují zákazníci ať už pro pracovní, off-roadové využití. Žebřinový rám v kombinaci s použitím vysokopevnostní oceli vozu propůjčuje zvýšenou torzní tuhost.

Tento vysoce odolný podvozek spolu s víceprvkovým zavěšením zadní nápravy propůjčuje vozu užitečné zatížení více než jednu tunu a výjimečnou schopnost táhnout bržděný přívěs o hmotnosti 3,5 tuny.

Ložná plocha nabízí ve svém segmentu unikátní využitelnost díky inteligentnímu upevňovacímu systému C-Channel pro bezpečnost celého nákladu. Tento upínací systém se skládá ze tří kolejnic upevněných na třech stranách ložné plochy a čtyř mobilních háků pro jednoduché, praktické a rychlé upevnění všech typů nákladu.
Zadní sklopná stěna ložné plochy má nosnost až 500 kg a usnadňuje tak nakládání i vykládání. Vzdálenost nakládací hrany od země je pouhých 81 cm, čímž je zaručen snadný přístup.

Výkonný vznětový čtyřválec Renault 2,3l dCi s výkonem 160 k(jedno turbo), resp. 190 k (2 turba)s obdivuhodným točivým momentem je nejúspornější a nejekonomičtější ve své kategorii. ALASKAN se pyšní výjimečnými vlastnostmi v terénu a zvládne tak jakékoliv dobrodružství. ALASKAN nabízí inteligentní a intuitivní technologie, jako je 360° kamerový systém. Díky kombinované spotřebě od 6,3 l / 100 km je nejúspornějším vozem ve svém segmentu.

Technologie twin-turbo sestává z malého turbodmychadla, které zajišťuje dostatečný točivý moment a pružnost v nižších otáčkách a velkého turbodmychadla pro výkon ve vyšších otáčkách.

K dispozici je ve verzi s šestistupňovou manuální převodovkou nebo s automatickou převodovkou se 7 stupni.

ALASKAN nabízí tři režimy pohonu: pohon zadních kol (2WD) nebo pohon všech kol, (4WD High), který lze aktivovat do 60 km/h, je vhodný do méně náročného terénu nebo pro případ částečné ztráty trakce: na mokré silnici nebo štěrku. Režim 4WD High funguje do rychlosti 100 km/h. Posledním je pohon všech kol s redukcí (4WD Low).


Asistenční systémy


Elektronický samosvorný diferenciál (eLSD)

umožňuje bezpečnější jízdu. Tento elektronický systém používá snímače ABS pro kontrolu rychlosti otáčení každého kola. Jakmile systém zjistí, že se některé z kol točí rychleji než jiné, dojde k jeho přibrzdění, aby došlo ke zlepšení trakce, stability a řidiči byl poskytnut lepší pocit bezpečí.


Mechanická uzávěrka diferenciálu zadní nápravy

optimalizuje stabilitu na písčitém nebo kluzkém povrchu. Aktivuje se manuálně. Na obě zadní kola míří stejné množství hnací síly a roztáčí je stejnou rychlostí, čímž poskytují nejlepší trakci v obtížných podmínkách.¨

Asistent rozjezdu do kopce (Hill Start Assist)

Asistent jízdy z kopce (Hill Descent Control)

antiblokovací systém kol (ABS)

elektronický stabilizační systém (ESP)

elektronický rozdělovač brzdného účinku (EBD)

nouzový brzdový asistent (EBA)

protiprokluzový systém (TCS)

aktivní nouzové brzdění (AEB, k dispozici později)


Při rychlostech od 30 km/h výše, systém pomocí předního radaru měří vzdálenost od vozidla vpředu. Vizuální a zvukové signály upozorní řidiče a vyzvou jej k přibrzdění. Pokud je brzdění ze strany řidiče nedostačující, okamžitě se zapne automatické nouzové brzdění.
ALASKAN nabízí v rámci segmentu pick-upů neobvykle vyspělou funkci: 360° kamerový systém. Umožňuje rozhled v úhlu 360° díky čtyřem kamerám umístěným v přední masce, na vnějších zpětných zrcátkách a na zadních dveřích. Obraz všech čtyř kamer se zobrazuje na centrálním displeji a poskytuje řidiči lepší představu o přesné pozici vozidla.

Systém funguje do 10 km/h, usnadňuje manévrování při vyhýbání se překážkám, ať už ve městě, na silnici nebo při prozkoumávání obtížného terénu. K dispozici jsou rovněž zadní parkovací senzory. Pomocí zvukového signálu upozorňují na překážky umístěné za vozidlem a couvací kamera zobrazuje vodící linky na sedmipalcovém displeji.


Renault 4.10.2017

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar