Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Range Rover Evoque - nejlehčí a nejúspornější

Nový a revoluční Range Rover Evoque se poprvé představí na pařížském autosalónu jako nejlehčí a nejúspornější vůz značky Range Rover v její historii. Zároveň potvrzuje závazek společnosti Land Rover nabízet v prémiovém SUV segmentu vozy s nízkými emisemi.

Nový Range Rover Evoque je inspirován konceptem LRX, který po celém světě získal velký a pozitivní ohlas především díky nové interpretaci klasického designu Range Rover, aniž by slevil z luxusního interiéru, výkonu a terénních schopností. Zákazníci si mohou vybrat luxusní měkkou kůži prakticky na jakoukoli plochu přístrojové desky, dveří i sedadel. V kontrastu k přírodní kůži stojí autentické kovové plochy.
Přístrojová deska přispívá ke sportovní, prémiové atmosféře interiéru. Dva číselníky mají atraktivní trojrozměrnou podobu s mohutnými nasvícenými čísly a ukazateli.
Řidič sedí podstatně níže než ve velkých Range Roverech, což dodává řízení sportovní charakter, ale neubírá nic z dokonalého výhledu.
Při vjezdu do terénu řidiči ocení kromě vysoké světlé výšky podvozku i v porovnání s většinou jiných vozů podstatně větší nájezdový i výjezdový úhel.
Konstruktéři vyladili šasi a elektrický posilovač řízení (EPAS) tak, aby Evoque při nižších rychlostech nabízel precizní a responzivní řízení. Díky tomu má být velice obratný a skvěle se řídit ve městě. Je lehčí, kompaktnější a rychle a skvěle reaguje na řidičovy pokyny i při vyšších rychlostech.
Adaptive Dynamics je vybaven tlumiči MagneRide, nabízející vyváženost mezi sebevědomým, hbitým ovládáním a vysokou kontrolou vozu. Zavěšení kol zajišťuje vyšší kontrolu s tvrdším řízením a ostřejšími reakcemi.
Evoque bude prvním Range Roverem, který nabídne možnost volby mezi standardním pohonem všech kol a pohonem dvou kol.
Zákazníci si mohou vybrat mezi modernizovanými turbodiesely TD4 o objemu 2,2 litru a výkonu 190 k nebo 150 k. Verze s pohonem všech kol a TDi 2.2/150 k nabídne spotřebu paliva 5,4 l/100km. Nový dvoulitrový benzinový motor Si4 o výkonu 240 k nabízí kombinaci přímého vstřikování paliva, přeplňování a proměnlivé časování ventilů..
Velkou roli hraje také osvětlení. Na pohled upoutá grafika v předních obrysových světlometech, vytvořená inovační technologií LED. Podobná grafika se opakuje i v zadních světlometech. V noci uvidíte jasnou grafiku kolem předních dveří. Ta je nasvícena světly ze dveří vozu. Sofistikované a precizní osvětlení interiéru zajišťují LED diody. Samotný řidič si může vybrat z celého spektra odstínů. Pokud se rozhodne pro režim Dynamic, interiér osvětlí červená barva sportovního charakteru, která podsvítí i pro přístrojovou desku a displej.


Některé z dostupných funkcí
·Funkce Advanced Park Assist pro automatické paralelní parkování
·Systém monitorující slepé úhly
·Systém Surround Camera s pěti digitálními kamerami, včetně systému pro couvání
·Dvojzónová klimatizace s možností nastavení načasování předehřátí vozu
·Navigační systém s pevným diskem a možností navigace i v terénu
·Přehrávání digitální a satelitní TV, DVD
·Zábavní paket pro zadní sedadla s 8 palcovými displeji, digitálními bezdrátovými sluchátky a dálkovým dotykovým ovladačem
·Adaptivní světlomety se ztlumením
·Vyhřívaní předního skla, předních sedadel a volantu

Range Rover Evoque se bude vyrábět v Halewoodu ve Velké Británii. Vůz je určen pro všechny trhy světa a od léta 2011 se začne prodávat ve 160 zemích.


JL, 29.9.2010

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar