Range Rover Evoque - nejlehčí a nejúspornější
Nový a revoluční Range Rover Evoque se poprvé představí na pařížském autosalónu jako nejlehčí a nejúspornější vůz značky Range Rover v její historii. Zároveň potvrzuje závazek společnosti Land Rover nabízet v prémiovém SUV segmentu vozy s nízkými emisemi.
Nový Range Rover Evoque je inspirován konceptem LRX, který po celém světě získal velký a pozitivní ohlas především díky nové interpretaci klasického designu Range Rover, aniž by slevil z luxusního interiéru, výkonu a terénních schopností. Zákazníci si mohou vybrat luxusní měkkou kůži prakticky na jakoukoli plochu přístrojové desky, dveří i sedadel. V kontrastu k přírodní kůži stojí autentické kovové plochy.
Přístrojová deska přispívá ke sportovní, prémiové atmosféře interiéru. Dva číselníky mají atraktivní trojrozměrnou podobu s mohutnými nasvícenými čísly a ukazateli.
Řidič sedí podstatně níže než ve velkých Range Roverech, což dodává řízení sportovní charakter, ale neubírá nic z dokonalého výhledu.
Při vjezdu do terénu řidiči ocení kromě vysoké světlé výšky podvozku i v porovnání s většinou jiných vozů podstatně větší nájezdový i výjezdový úhel.
Konstruktéři vyladili šasi a elektrický posilovač řízení (EPAS) tak, aby Evoque při nižších rychlostech nabízel precizní a responzivní řízení. Díky tomu má být velice obratný a skvěle se řídit ve městě. Je lehčí, kompaktnější a rychle a skvěle reaguje na řidičovy pokyny i při vyšších rychlostech.
Adaptive Dynamics je vybaven tlumiči MagneRide, nabízející vyváženost mezi sebevědomým, hbitým ovládáním a vysokou kontrolou vozu. Zavěšení kol zajišťuje vyšší kontrolu s tvrdším řízením a ostřejšími reakcemi.
Evoque bude prvním Range Roverem, který nabídne možnost volby mezi standardním pohonem všech kol a pohonem dvou kol.
Zákazníci si mohou vybrat mezi modernizovanými turbodiesely TD4 o objemu 2,2 litru a výkonu 190 k nebo 150 k. Verze s pohonem všech kol a TDi 2.2/150 k nabídne spotřebu paliva 5,4 l/100km. Nový dvoulitrový benzinový motor Si4 o výkonu 240 k nabízí kombinaci přímého vstřikování paliva, přeplňování a proměnlivé časování ventilů..
Velkou roli hraje také osvětlení. Na pohled upoutá grafika v předních obrysových světlometech, vytvořená inovační technologií LED. Podobná grafika se opakuje i v zadních světlometech. V noci uvidíte jasnou grafiku kolem předních dveří. Ta je nasvícena světly ze dveří vozu. Sofistikované a precizní osvětlení interiéru zajišťují LED diody. Samotný řidič si může vybrat z celého spektra odstínů. Pokud se rozhodne pro režim Dynamic, interiér osvětlí červená barva sportovního charakteru, která podsvítí i pro přístrojovou desku a displej.
Některé z dostupných funkcí
·Funkce Advanced Park Assist pro automatické paralelní parkování
·Systém monitorující slepé úhly
·Systém Surround Camera s pěti digitálními kamerami, včetně systému pro couvání
·Dvojzónová klimatizace s možností nastavení načasování předehřátí vozu
·Navigační systém s pevným diskem a možností navigace i v terénu
·Přehrávání digitální a satelitní TV, DVD
·Zábavní paket pro zadní sedadla s 8 palcovými displeji, digitálními bezdrátovými sluchátky a dálkovým dotykovým ovladačem
·Adaptivní světlomety se ztlumením
·Vyhřívaní předního skla, předních sedadel a volantu
Range Rover Evoque se bude vyrábět v Halewoodu ve Velké Británii. Vůz je určen pro všechny trhy světa a od léta 2011 se začne prodávat ve 160 zemích.
JL, 29.9.2010
Přístrojová deska přispívá ke sportovní, prémiové atmosféře interiéru. Dva číselníky mají atraktivní trojrozměrnou podobu s mohutnými nasvícenými čísly a ukazateli.
Řidič sedí podstatně níže než ve velkých Range Roverech, což dodává řízení sportovní charakter, ale neubírá nic z dokonalého výhledu.
Při vjezdu do terénu řidiči ocení kromě vysoké světlé výšky podvozku i v porovnání s většinou jiných vozů podstatně větší nájezdový i výjezdový úhel.
Konstruktéři vyladili šasi a elektrický posilovač řízení (EPAS) tak, aby Evoque při nižších rychlostech nabízel precizní a responzivní řízení. Díky tomu má být velice obratný a skvěle se řídit ve městě. Je lehčí, kompaktnější a rychle a skvěle reaguje na řidičovy pokyny i při vyšších rychlostech.
Adaptive Dynamics je vybaven tlumiči MagneRide, nabízející vyváženost mezi sebevědomým, hbitým ovládáním a vysokou kontrolou vozu. Zavěšení kol zajišťuje vyšší kontrolu s tvrdším řízením a ostřejšími reakcemi.
Evoque bude prvním Range Roverem, který nabídne možnost volby mezi standardním pohonem všech kol a pohonem dvou kol.
Zákazníci si mohou vybrat mezi modernizovanými turbodiesely TD4 o objemu 2,2 litru a výkonu 190 k nebo 150 k. Verze s pohonem všech kol a TDi 2.2/150 k nabídne spotřebu paliva 5,4 l/100km. Nový dvoulitrový benzinový motor Si4 o výkonu 240 k nabízí kombinaci přímého vstřikování paliva, přeplňování a proměnlivé časování ventilů..
Velkou roli hraje také osvětlení. Na pohled upoutá grafika v předních obrysových světlometech, vytvořená inovační technologií LED. Podobná grafika se opakuje i v zadních světlometech. V noci uvidíte jasnou grafiku kolem předních dveří. Ta je nasvícena světly ze dveří vozu. Sofistikované a precizní osvětlení interiéru zajišťují LED diody. Samotný řidič si může vybrat z celého spektra odstínů. Pokud se rozhodne pro režim Dynamic, interiér osvětlí červená barva sportovního charakteru, která podsvítí i pro přístrojovou desku a displej.
Některé z dostupných funkcí
·Funkce Advanced Park Assist pro automatické paralelní parkování
·Systém monitorující slepé úhly
·Systém Surround Camera s pěti digitálními kamerami, včetně systému pro couvání
·Dvojzónová klimatizace s možností nastavení načasování předehřátí vozu
·Navigační systém s pevným diskem a možností navigace i v terénu
·Přehrávání digitální a satelitní TV, DVD
·Zábavní paket pro zadní sedadla s 8 palcovými displeji, digitálními bezdrátovými sluchátky a dálkovým dotykovým ovladačem
·Adaptivní světlomety se ztlumením
·Vyhřívaní předního skla, předních sedadel a volantu
Range Rover Evoque se bude vyrábět v Halewoodu ve Velké Británii. Vůz je určen pro všechny trhy světa a od léta 2011 se začne prodávat ve 160 zemích.
JL, 29.9.2010
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout