Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Range Rover Evoque do terénu komfortně

Silný, komfortní a sebejistý, nejnovější Range Rover Evoque staví na přednostech prodejně velmi úspěšného originálu. Nastupující generace kombinuje schopnosti v terénu s jistotou na silnici díky nové platformě.

Range Rover Evoque druhé generace stojí na nové platformě Premium Transverse Architecture automobilky Land Rover využívající různé druhy materiálů. Tento základ byl vyvinut s ohledem na hybridní pohony - mild hybrid využívající napětí 48 V a tříválcový plug-in hybrid a mimo jiné také tříválcové nebo čtyřválcové zážehové a naftové motory řady Ingenium. Nová karoserie je o 13 % tužší ve srovnání s předchůdcem a spolu s pevně uloženými pomocnými rámy zároveň snižuje hluk i vibrace pronikající do interiéru. Rozvor náprav prodloužený o 21 mm v kombinaci s prostorově méně náročným zavěšením náprav přináší více místa pro posádku. Současně byly vylepšeny také jízdní vlastnosti, a to za všech podmínek.

Motory řady Ingenium byly s cílem zajistit tišší a kultivovanější chod doplněny o nové technologie. Devítistupňová automatická převodovka dostala jiné nastavení, aby bylo dosaženo hladší a progresivnější jízdy na každém povrchu. Zavěšení zadní nápravy typu Integral Link odděluje boční a podélné síly. Díky tomuto řešení jsou lépe kontrolovány náklony karoserie, kvalitnější jsou také jízdní vlastnosti na silnici a zároveň vůz nabízí vyšší komfort. Vpředu nový Evoque používá zavěšení MacPherson s hydraulickými pouzdry minimalizujícími vibrace způsobené rychlým otáčením kol, které následně pronikají do volantu.

Systém Adaptive Dynamics kombinuje inteligentní senzory s adaptivními tlumiči. Elektronika stokrát za sekundu kontroluje povrch vozovky a podle něj soustavně nastavuje tlumiče. Výsledkem je pohodlná jízda a maximální kontrola bez ohledu na změnu povrchu nebo terénu.

Systém Active Driveline konstantně upravuje rozdělení točivého momentu mezi jednotlivá kola obou náprav, čímž zlepšuje trakci i stabilitu při jízdě v zatáčkách. Systém Driveline Disconnect odpojuje pohon zadních kol při ustálené jízdě. Tím snižuje třecí ztráty a vylepšuje spotřebu paliva. Pokud podmínky vyžadují více trakce, opětovné připojení pohonu zadních kol proběhne ve zlomku sekundy a zcela nepostřehnutelně.
Nový Evoque zvyšuje laťku v oblasti terénních schopností v kategorii luxusních kompaktních SUV svým spojením nadstandardní průchodnosti terénem a technologií podporujících trakci na každém povrchu a za všech podmínek. Světlá výška podvozku je 212 mm, nájezdové úhly jsou 25° vpředu a 30,6° vzadu

Systém Terrain Response 2 je poprvé součástí standardní výbavy pro Evoque (v kombinaci s pohonem všech kol a s automatickou převodovkou). Tento systém nedává řidiči pouze možnost výběru jednoho ze čtyř režimů (Comfort, Sand, Grass-Gravel-Snow a Mud & Ruts) pro jistější jízdu na daném povrchu, k dispozici je také nový režim Auto, ve kterém Evoque sám vybírá nejvhodnější nastavení pro aktuální podmínky a aktuální terén.

Brodivost nové generace je 600 mm. Výška vody navíc může být efektivně monitorována pomocí systému Wade Sensing dodávaném na přání. Ultrazvukové senzory umístěné ve vnějších zpětných zrcátkách měří hloubku vody, která je následně promítána na centrální dotykový displej v interiéru.

Nejnovější Evoque dorazí s řadou asistentů určených pro jízdu terénem, jako je například systém Hill Descent Control, Gradient Release Control nebo All-Terrain Progress Control. K tomu je možné přidat například světově unikátní ClearSight Ground View (sériová aplikace konceptu průhledné kapoty představeném automobilkou Land Rover v roce 2014), díky které má řidič při jízdě po nerovném terénu lepší přehled o tom, co se právě nachází pod vozidlem.

Součástí standardní výbavy je parkovací kamera spolu se sadou moderních asistenčních systémů. Ta zahrnuje adaptivní tempomat (Adaptive Cruise Control) s technologií Steering Assist, která automaticky udržuje vůz uprostřed jízdního pruhu a zároveň hlídá bezpečnou vzdálenost od vozidla jedoucího vpředu.

Aktivní systémy, jako například Lane Keep Assist, Autonomous Emergency Braking nebo Driver Condition Monitor zvyšující bezpečnost posádky, jsou také k dispozici.


Land Rover 27.11.2018

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar