Rallye Monte Carlo startuje již zítra
Jen skončila Rally Dakar, už je tady další velký motoristický podnik – Rally Monte Carlo, které startuje již zítra. Pravda, už to není to Monte Carlo jako kdysi, dokonce opět není součástí světového šampionátu, ale to neznamená, že bychom nemohli očekávat zajímavý průběh.
Zvláště když, vzhledem k současnému počasí můžeme očekávat i sníh. Stejně jako vloni se opět započítává do šampionátu IRC, v němž mohou startovat vozy skupiny S2000 a produkční automobily skupiny N. Z našeho pohledu je zajímavý účastí továrního týmu Škoda. Osvědčené jezdce Jana Kopeckého a Fina Juhu Hänninena doplní tentokrát ještě rychlý Francouz Nicolas Vouilloz. S vozy Škoda Fabia S2000 se pak představí ještě Angličan Wilks a premiéru si odbude také náš Jarek Orsák. Získat vavříny nebude mít škodovka rozhodně jednoduché. K největším soupeřům patří hlavně vozy Peugeot 207 S200, s nimiž pojedou například obhájce loňského celkového prvenství Kris Meeke, dále Francouzi Ogier a Sarrazin nebo Rakušák Wittmann jun.
Novinkou ve startovním poli bude zbrusu nový Ford Fiesta S2000 s níž nepojede nikdo jiný než vicemistra světa Mikko Hirvonen a Angličan Maurin. Tým Fiat se ze soutěží sice oficiálně stáhnul, ale s Puntem soukromého týmu bude chtít promluvit do pořadí na předních místech Toni Gardemeister. Tím prakticky účast favoritů končí. Ještě připomeňme, že s vozem Renault Clio R4 pojede Polák Robert Kubica, úspěšný pilot F1. Se stejným vozech se představí také Jan Černý, s Alfou Romeo se do ledové rulety vrátí Martin Rada.
Na startu Vojtěch Štajf
Po loňské účasti na Dakaru si Vojtěch Štajf přichystal další překvapení. Za dva týdny budou společně s Marcelou Dolečkovou na sedadle spolujezdce stát se svým Subaru Impreza WRX STI na startovní rampě slavné Rallye Monte Carlo.
Termín úvodního podniku letošního českého národního šampionátu je v nedohlednu, Subaru Czech Rally Team má přesto napilno. Jeho Subaru Impreza WRX STI se za pár dní objeví ve startovní listině 78.ročníku nejstarší automobilové soutěže světa, Rallye Monte Carlo. „Myšlenka naší účasti na Monte má prapůvod už na podzimní Bohemii,“ vysvětluje Vojtěch Štajf. „Tam jsme počítali s těžkými podmínkami a patřičně se na ně připravili. Sněhová kalamita pak pořadatele donutila zkrátit původní trať na minimum a my naší kvalitní zimní výbavu téměř nevyužili. A protože jsme se s Alešem Lopraisem domluvili, že Dakar vynechám, chtěl jsem startovat na rakouské zimní Jänner Rallye. Ani to se ale nepoštěstilo a poslanou přihlášku nám pořadatelé vrátili s tím, že letošní ročník soutěže bohužel nemohou vůbec uspořádat. A tak nám nezbylo nic jiného, než se přihlásit na Rallye Monte Carlo. Takhle popisuji samozřejmě v legraci, vždyť start na Monte byl pro mne vždycky jedním z velkých soutěžáckých snů. Teď se jeho naplnění stává realitou. Cílem nebude bojovat o vítězství – to by v těžké konkurenci favoritů seriálu IRC ani nebylo reálné – hlavně plánujeme pořádně se v autě s Marcelou sžít před náročnou domácí sezónou. Rallye Monte Carlo je velká výzva, chceme ji absolvovat kompletní a co nejvíce se na jejích tratích naučit. Pro Subaru je nicméně letošní Monte podnikem, kde vstoupí do kolotoče seriálu IRC.“
Tým neponechává nic náhodě a veze s sebou mnohem víc náhradních dílů než na závody domácího šampionátu, dobře připraven na soutěž je už teď také ostřílený závodník a poradce týmu Vladimír Zelinka, který bude působit v roli nezbytného ledového špióna.
Rallye Monte Carlo začíná v úterý večer prologem, a pokračuje v následujících třech dnech čtyřmi, šesti a pěti rychlostními zkouškami, přičemž poslední čtyři se pojedou už za tmy a mohou tak ještě hodně zamíchat pořadí,
JL, 18.1.2010
Novinkou ve startovním poli bude zbrusu nový Ford Fiesta S2000 s níž nepojede nikdo jiný než vicemistra světa Mikko Hirvonen a Angličan Maurin. Tým Fiat se ze soutěží sice oficiálně stáhnul, ale s Puntem soukromého týmu bude chtít promluvit do pořadí na předních místech Toni Gardemeister. Tím prakticky účast favoritů končí. Ještě připomeňme, že s vozem Renault Clio R4 pojede Polák Robert Kubica, úspěšný pilot F1. Se stejným vozech se představí také Jan Černý, s Alfou Romeo se do ledové rulety vrátí Martin Rada.
Na startu Vojtěch Štajf
Po loňské účasti na Dakaru si Vojtěch Štajf přichystal další překvapení. Za dva týdny budou společně s Marcelou Dolečkovou na sedadle spolujezdce stát se svým Subaru Impreza WRX STI na startovní rampě slavné Rallye Monte Carlo.
Termín úvodního podniku letošního českého národního šampionátu je v nedohlednu, Subaru Czech Rally Team má přesto napilno. Jeho Subaru Impreza WRX STI se za pár dní objeví ve startovní listině 78.ročníku nejstarší automobilové soutěže světa, Rallye Monte Carlo. „Myšlenka naší účasti na Monte má prapůvod už na podzimní Bohemii,“ vysvětluje Vojtěch Štajf. „Tam jsme počítali s těžkými podmínkami a patřičně se na ně připravili. Sněhová kalamita pak pořadatele donutila zkrátit původní trať na minimum a my naší kvalitní zimní výbavu téměř nevyužili. A protože jsme se s Alešem Lopraisem domluvili, že Dakar vynechám, chtěl jsem startovat na rakouské zimní Jänner Rallye. Ani to se ale nepoštěstilo a poslanou přihlášku nám pořadatelé vrátili s tím, že letošní ročník soutěže bohužel nemohou vůbec uspořádat. A tak nám nezbylo nic jiného, než se přihlásit na Rallye Monte Carlo. Takhle popisuji samozřejmě v legraci, vždyť start na Monte byl pro mne vždycky jedním z velkých soutěžáckých snů. Teď se jeho naplnění stává realitou. Cílem nebude bojovat o vítězství – to by v těžké konkurenci favoritů seriálu IRC ani nebylo reálné – hlavně plánujeme pořádně se v autě s Marcelou sžít před náročnou domácí sezónou. Rallye Monte Carlo je velká výzva, chceme ji absolvovat kompletní a co nejvíce se na jejích tratích naučit. Pro Subaru je nicméně letošní Monte podnikem, kde vstoupí do kolotoče seriálu IRC.“
Tým neponechává nic náhodě a veze s sebou mnohem víc náhradních dílů než na závody domácího šampionátu, dobře připraven na soutěž je už teď také ostřílený závodník a poradce týmu Vladimír Zelinka, který bude působit v roli nezbytného ledového špióna.
Rallye Monte Carlo začíná v úterý večer prologem, a pokračuje v následujících třech dnech čtyřmi, šesti a pěti rychlostními zkouškami, přičemž poslední čtyři se pojedou už za tmy a mohou tak ještě hodně zamíchat pořadí,
JL, 18.1.2010
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout













