První kilometry s novou Škodou Superb
Na pozvání společnosti Škoda-Auto jsme se zúčastnili dynamické prezentace nové Škody Superb, při níž jsme si vyzkoušeli tři nové modely ze současné nabídky. Jen se opět potvrdilo, že Superb je opravdu špičkový model se skvělými motory i podvozkem.
Jméno Superb se u automobilky Škoda objevilo poprvé v roce 1934. Od začátku symbolizovalo vrchol nabídky po stránce kvality, komfortu a prostoru. A tak je to dodnes. Již první vozy Superb ve třicátých letech nabízely špičkový komfort a řadu moderních prvků, které se obecně staly standardem až výrazně později, například nezávislé zavěšení kol nebo 12V elektroinstalaci.
Prvním nabízeným motorem byl šestiválec o objemu 2492 cm3, později se pod kapotu dostaly i výkonnější šestiválce o objemu 3 137 cm3 a motory osmiválcové. Mezi lety 1935 a 1949 Škoda vyrobila 2 500 vozů Superb.
Název Superb poté čekal na návrat přes 50 let. První moderní generace modelu Superb byla představená na frankfurtském autosalonu v září 2001 a tato modelová řada je od té doby vlajkovou lodí portfolia vozů Škoda se spalovacími motory.
Na první jízdu jsme si vybrali nejsilnější Škodu Superb 2.0 TSI s výkonem 195 kW, s točivým momentem 400 Nm a pohonem všech kol Tato verze přijde na náš trh o něco později, ale už po prvních kilometrech jsme si jisti, že si najde hodně zájemců. Zvolili jsme trasu z Prahy po dálnici do Nového Strašecí a pak klikatými silničkami přes Kralovice, Manětín zpět na karlovarskou silnici a k hotelu Pupp. V případě pohonu všech kol se jedná o šestou generaci pro příčně uložené motory. Pro tuto verzi si lze objednat adaptivní podvozek DCC+ se dvěma ventily.
Pro odpolední jízdu, na výběr bylo několik tras, jsem si vybral „horskou“ etapu směr Boží dar, Abertamy, Pernink. Počasí sice nepřálo, nahoře byla mlha, ale dvoulitrový turbodiesel s výkonem 150 k se opět osvědčil jak zátahem, tak pochopitelně spotřebou, která se pohybovala v kopcích kolem šesti litrů. Při současné ceně nafty bude dobrým parťákem na dlouhé cesty.
Novinkou v nabídce pohonných jednotek je verze mildhybrid. S ním jsme absolvovali cestu do Prahy. Benzinový motor 1,5 TSI je poprvé v modelové řade Superb vybaven mild‑hybridní technologií s uzavřeným systémem. Jeho součástí je 48V řemenem poháněný startér‑generátor a 48V lithium‑iontová baterie. Baterie je umístěna pod sedadlem spolujezdce. Energie získaná při rekuperaci, která částečně nahrazuje brzdění, může pomoci spalovacímu motoru elektrickým boostem nebo umožnit modelu Superb plachtit se zcela vypnutým motorem. Systém aktivního odpojování válců ACT+ navíc umožňuje motoru 1,5 TSI vypnout dva válce, pokud jejich výkon není potřeba, což snižuje spotřebu paliva
Nový Superb opět zvětšil své rozměry a může se pochlubit elegantním vzhledem a širokou škálou nových technologií. S výběrem ze šesti variant moderních motorů a vylepšenou aerodynamikou je efektivnější než kdykoli předtím
Nový Superb má ostře řezané přední světlomety, které poskytují ještě lepší osvětlení než předchozí generace. Součástí Matrix‑LED předních světlometů je nový designový prvek Crystallinium. Top LED zadní světla mají animované ukazatele směru a funkci Coming/Leaving Home. Elegantní liftback dosahuje hodnoty součinitele odporu vzduchu (cₓ) 0,23, což je jedna z nejlepších hodnot v tomto segmentu a o 0,2 lepší nežu kombi.
Interiér modelu Superb má volně volně stojící obrazovku infotainmentu s úhlopříčkou až 13“ vám tak trochu připomíná širokoúhlé kino. Na náš vkus možná až trochu lepší, ale na druhou stranu přehledná. Volič převodovky se přesunul na sloupek řízení, což pomohlo vytvořit středovou konzoli s čistým designem.Na začátek je poněkud nezvyklá volba dopředu a dozadu. Poprvé je ve voze Superb k dispozici head‑up displej. Mezi další novinky patří Top ergonomická sedadla šetrná k zádům s deseti pneumaticky ovládanými masážními vaky. Objem zavazadlového prostoru verze liftback činí 645 litrů, což je o 20 litrů více než u předchůdce. Nový Superb Combi pojme až 690 litrů.
Od roku 2001 bylo prodáno 1,6 milionů vozu Škoda Superb a po prvních kilometrech má předpoklady, aby toto číslo ještě narostlo.
Všechny modely mají 7 st.dvouspojková DSG
Rozměry 4912 x 1849 x 1481 mm
Rozvor 2841 mm
JL 11.6.2024
Prvním nabízeným motorem byl šestiválec o objemu 2492 cm3, později se pod kapotu dostaly i výkonnější šestiválce o objemu 3 137 cm3 a motory osmiválcové. Mezi lety 1935 a 1949 Škoda vyrobila 2 500 vozů Superb.
Název Superb poté čekal na návrat přes 50 let. První moderní generace modelu Superb byla představená na frankfurtském autosalonu v září 2001 a tato modelová řada je od té doby vlajkovou lodí portfolia vozů Škoda se spalovacími motory.
Na první jízdu jsme si vybrali nejsilnější Škodu Superb 2.0 TSI s výkonem 195 kW, s točivým momentem 400 Nm a pohonem všech kol Tato verze přijde na náš trh o něco později, ale už po prvních kilometrech jsme si jisti, že si najde hodně zájemců. Zvolili jsme trasu z Prahy po dálnici do Nového Strašecí a pak klikatými silničkami přes Kralovice, Manětín zpět na karlovarskou silnici a k hotelu Pupp. V případě pohonu všech kol se jedná o šestou generaci pro příčně uložené motory. Pro tuto verzi si lze objednat adaptivní podvozek DCC+ se dvěma ventily.
Pro odpolední jízdu, na výběr bylo několik tras, jsem si vybral „horskou“ etapu směr Boží dar, Abertamy, Pernink. Počasí sice nepřálo, nahoře byla mlha, ale dvoulitrový turbodiesel s výkonem 150 k se opět osvědčil jak zátahem, tak pochopitelně spotřebou, která se pohybovala v kopcích kolem šesti litrů. Při současné ceně nafty bude dobrým parťákem na dlouhé cesty.
Novinkou v nabídce pohonných jednotek je verze mildhybrid. S ním jsme absolvovali cestu do Prahy. Benzinový motor 1,5 TSI je poprvé v modelové řade Superb vybaven mild‑hybridní technologií s uzavřeným systémem. Jeho součástí je 48V řemenem poháněný startér‑generátor a 48V lithium‑iontová baterie. Baterie je umístěna pod sedadlem spolujezdce. Energie získaná při rekuperaci, která částečně nahrazuje brzdění, může pomoci spalovacímu motoru elektrickým boostem nebo umožnit modelu Superb plachtit se zcela vypnutým motorem. Systém aktivního odpojování válců ACT+ navíc umožňuje motoru 1,5 TSI vypnout dva válce, pokud jejich výkon není potřeba, což snižuje spotřebu paliva
Nový Superb opět zvětšil své rozměry a může se pochlubit elegantním vzhledem a širokou škálou nových technologií. S výběrem ze šesti variant moderních motorů a vylepšenou aerodynamikou je efektivnější než kdykoli předtím
Nový Superb má ostře řezané přední světlomety, které poskytují ještě lepší osvětlení než předchozí generace. Součástí Matrix‑LED předních světlometů je nový designový prvek Crystallinium. Top LED zadní světla mají animované ukazatele směru a funkci Coming/Leaving Home. Elegantní liftback dosahuje hodnoty součinitele odporu vzduchu (cₓ) 0,23, což je jedna z nejlepších hodnot v tomto segmentu a o 0,2 lepší nežu kombi.
Interiér modelu Superb má volně volně stojící obrazovku infotainmentu s úhlopříčkou až 13“ vám tak trochu připomíná širokoúhlé kino. Na náš vkus možná až trochu lepší, ale na druhou stranu přehledná. Volič převodovky se přesunul na sloupek řízení, což pomohlo vytvořit středovou konzoli s čistým designem.Na začátek je poněkud nezvyklá volba dopředu a dozadu. Poprvé je ve voze Superb k dispozici head‑up displej. Mezi další novinky patří Top ergonomická sedadla šetrná k zádům s deseti pneumaticky ovládanými masážními vaky. Objem zavazadlového prostoru verze liftback činí 645 litrů, což je o 20 litrů více než u předchůdce. Nový Superb Combi pojme až 690 litrů.
Od roku 2001 bylo prodáno 1,6 milionů vozu Škoda Superb a po prvních kilometrech má předpoklady, aby toto číslo ještě narostlo.
Typ | 1.5 TSI ACT DSG | 2.0 TSI DSG 4x4 | 2.0 TDI DSG | 2.0 TDI DSG 4x4 |
Objem cm³ | 1984 | 1968 | 1968 | 1968 |
Výkon kW//min | 110/5000-6000 | 195/5000-6000 | 110/3000-4020 | 142/3500-4200 |
Toč.moment Nm/min | 250/1500-3500 | 400/1650-6500 | 360/1600-2750 | 400/1750-3250 |
Rychlost km/h | 225 | 250 | 225 | 238 |
Zrychlení 0-100 km/h s | 9,2 | 5,6 | 9,2 | 7,5 |
Kombin.spotř. l/100 km | 5,2-5,8 | 7,5-8,0 | 4,9-5,3 | 5,7-6,1 |
Cena Kč | 935 000 | 1 125 000 | 995 000 | 1 125 000 |
Všechny modely mají 7 st.dvouspojková DSG
Rozměry 4912 x 1849 x 1481 mm
Rozvor 2841 mm
JL 11.6.2024
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout