Prokopovi se ve Švédsku dařilo
Jen několik dní po představení nového Czech Ford Natuional Teamu se Masrtin prokop a Jan Tománek postavili na start úvodního podniku světového šampionátu – Švédské rally. S novým vozem Ford Fiesta S2000 obsadili pěknou 14. příčku a třetí v nově vypsané kategorii S-WRC.
Páteční etapa začala při teplotách hluboko pod bodem mrazu (- 22 °C), ale Prokopovi moc radosti nepřinesla. V závěru téměř jednadvacetikilometrové RZ drobně chyboval, vyjel mimo trať a motor zhasl. Tím ztratil několik sekund a v průběžném hodnocení S-WRC klesl na pátou příčku. Z chyby se rychle oklepal a po následující erzetě se posunula na třetí místo, které si držel v dalším průběhu s půlminutovým odstupem od druhého Tuohina s další Fiestou S2000. V šesté zkoušce dokázal Prokop zkušeného soupeře porazit a přiblížil se k druhé pozici na rozdíl 23,5 sekundy. Ovšem Tuohino byl znovu rychlejší na poslední páteční klasické rychlostní zkoušce i na večerní superspeciálce, takže Prokopa po první etapě dělilo od druhého místa v S-WRC 25,9 sekundy.
Martin Prokop: „V závěru prvního testu jsme udělali chybu v jedné zatáčce a zhasl nám motor. Na další erzetě jsme přišli o zadní okno, takže v autě byla děsná zima a při brzdění dovnitř nalétalo hodně sněhu. Ale důležité bylo, že jsme se dokázali posunout vpřed. Jen škoda, že okno nevypadlo až v Mexiku. V tamních vedrech bychom za průvan v autě byli určitě mnohem radši. Dobře se jelo i odpoledne. Jen v závěru páté erzety jsme museli couvat, protože jsme nedokázali vyjet z kolejí, které vedly mimo trať. Škoda dvou drobných chybiček, tam jsme ztratili čas, který se v souboji s Tuohinem bude těžko dohánět. Na zledovatělých vložkách jsem měl trochu respekt, ale se třetí pozicí jsem velice spokojený. Je skvělé být před Sandellem a Brynildsenem.“
Druhá etapa soutěže odstartovala ještě za tmy, kdy na posádky čekal pětaosmdesátikilometrový přejezd do Hagforsu a pak patnáctiminutový servis. Do první rychlostní zkoušky vyrazily soutěžní vozy za rozbřesku. Teploměr v té chvíli ukazoval - 21 stupňů Celsia. Skandinávští fanoušci jsou opravdoví nadšenci, ale jejich zájem způsobil organizátorům starosti. Jako druhá se v sobotu dopoledne jela populární rychlostní zkouška Sagen. Tisíce fanoušků se ráno plahočily sněhem na místa, odkud chtěly erzetu sledovat, jenže se všichni dostali, kam chtěli, museli pořadatelé odložit start o 45 minut.
V dopolední sekci se třemi klasickými zkouškami a jednou krátkou speciálkou kontroloval Martin Prokop bezpečně svou pozici a nepatrně zvýšil náskok před čtvrtým Sandellem.
Odpolední druhé průjezdy stejnými rychlostními zkouškami byly pro všechny účastníky náročné, neboť na tratích se začaly objevovat vyjeté koleje a šotolina. V těchto podmínkách bylo nutné šetřit pneumatiky, ale posádka si s nástrahami poradila a také v cíli druhé etapy figuruje na třetím místě průběžného pořadí S-WRC. Martin Prokop s Janem Tománkem navíc dosáhli nejrychlejšího času na RZ 16 a připsali si tak premiérové vítězství v rychlostní zkoušce v S-WRC.
Martin Prokop: „Dnes jsme začali dobře, ale na prvním testu nás trochu potrápilo mlžící se čelní sklo. Pak už to ale bylo dobré. Odstupy od soupeřů před námi i za námi už byly větší, takže jsme neměli s kým bojovat. Proto jsme se hlavně bavili a užívali si jízdu. Na Tuohina jsme se nesnažili útočit. Přeci jen je to Skandinávec a má velký cit pro podobné tratě. Soustředili jsme se na uhájeníli třetí příčky v hodnocení S-WRC.“
Úvod nedělní etapy přinesl drobné komplikace. Výměnu pneumatik na přejezdu mezi RZ 17 a 18 zkomplikoval nefungující hever a výsledkem byl pozdní příjezd do časové kontroly a desetisekundová penalizace, která nijak neovlivnila třetí pozici. Na posádky v neděli čekalo pět rychlostních zkoušek. Jihlavský jezdec startoval do posledního dne soutěže s výraznějším odstupem od druhého Tuohina s Fordem a s náskokem před čtvrtým Sandellem s Fabií. Hlavním cílem bylo uhájení třetí pozice zaručující body do tabulky S-WRC. Na zasněžených a zledovatělých tratích nechali za svými zády hned několik ambiciózních Seveřanů a úspěšně tak vykročili do sezony.
Martin Prokop: „Ráno jsme měli problém na přejezdu na RZ 18, kde jsme chtěli vyměnit pneumatiky, jenže auto nám spadlo z heveru. Museli jsme si půjčit jiný a do časovky jsme přijeli s minutovým zpožděním. První dvě erzety byly rozbité, ale test Lesjöfors byl opravdu nádherný. Po celou soutěž jsem byl nadšený z auta a znovu musím zopakovat, že je to nejlepší soutěžní vůz, jaký jsem zatím řídil.“
V kategorii S-WRC zvítězil Andersson se Škodou Fabia S2000 před Touhinem s Fordem Fiesta a naším Prokopem, za kterým dojely další dvě Fabie řízené Sandellem a Brynildsenem. V absolutní klasifikaci skončili Prokop s Tománkem na 14. místě.
Celkové výsledky
BPA, 16.2.2010
Martin Prokop: „V závěru prvního testu jsme udělali chybu v jedné zatáčce a zhasl nám motor. Na další erzetě jsme přišli o zadní okno, takže v autě byla děsná zima a při brzdění dovnitř nalétalo hodně sněhu. Ale důležité bylo, že jsme se dokázali posunout vpřed. Jen škoda, že okno nevypadlo až v Mexiku. V tamních vedrech bychom za průvan v autě byli určitě mnohem radši. Dobře se jelo i odpoledne. Jen v závěru páté erzety jsme museli couvat, protože jsme nedokázali vyjet z kolejí, které vedly mimo trať. Škoda dvou drobných chybiček, tam jsme ztratili čas, který se v souboji s Tuohinem bude těžko dohánět. Na zledovatělých vložkách jsem měl trochu respekt, ale se třetí pozicí jsem velice spokojený. Je skvělé být před Sandellem a Brynildsenem.“
Druhá etapa soutěže odstartovala ještě za tmy, kdy na posádky čekal pětaosmdesátikilometrový přejezd do Hagforsu a pak patnáctiminutový servis. Do první rychlostní zkoušky vyrazily soutěžní vozy za rozbřesku. Teploměr v té chvíli ukazoval - 21 stupňů Celsia. Skandinávští fanoušci jsou opravdoví nadšenci, ale jejich zájem způsobil organizátorům starosti. Jako druhá se v sobotu dopoledne jela populární rychlostní zkouška Sagen. Tisíce fanoušků se ráno plahočily sněhem na místa, odkud chtěly erzetu sledovat, jenže se všichni dostali, kam chtěli, museli pořadatelé odložit start o 45 minut.
V dopolední sekci se třemi klasickými zkouškami a jednou krátkou speciálkou kontroloval Martin Prokop bezpečně svou pozici a nepatrně zvýšil náskok před čtvrtým Sandellem.
Odpolední druhé průjezdy stejnými rychlostními zkouškami byly pro všechny účastníky náročné, neboť na tratích se začaly objevovat vyjeté koleje a šotolina. V těchto podmínkách bylo nutné šetřit pneumatiky, ale posádka si s nástrahami poradila a také v cíli druhé etapy figuruje na třetím místě průběžného pořadí S-WRC. Martin Prokop s Janem Tománkem navíc dosáhli nejrychlejšího času na RZ 16 a připsali si tak premiérové vítězství v rychlostní zkoušce v S-WRC.
Martin Prokop: „Dnes jsme začali dobře, ale na prvním testu nás trochu potrápilo mlžící se čelní sklo. Pak už to ale bylo dobré. Odstupy od soupeřů před námi i za námi už byly větší, takže jsme neměli s kým bojovat. Proto jsme se hlavně bavili a užívali si jízdu. Na Tuohina jsme se nesnažili útočit. Přeci jen je to Skandinávec a má velký cit pro podobné tratě. Soustředili jsme se na uhájeníli třetí příčky v hodnocení S-WRC.“
Úvod nedělní etapy přinesl drobné komplikace. Výměnu pneumatik na přejezdu mezi RZ 17 a 18 zkomplikoval nefungující hever a výsledkem byl pozdní příjezd do časové kontroly a desetisekundová penalizace, která nijak neovlivnila třetí pozici. Na posádky v neděli čekalo pět rychlostních zkoušek. Jihlavský jezdec startoval do posledního dne soutěže s výraznějším odstupem od druhého Tuohina s Fordem a s náskokem před čtvrtým Sandellem s Fabií. Hlavním cílem bylo uhájení třetí pozice zaručující body do tabulky S-WRC. Na zasněžených a zledovatělých tratích nechali za svými zády hned několik ambiciózních Seveřanů a úspěšně tak vykročili do sezony.
Martin Prokop: „Ráno jsme měli problém na přejezdu na RZ 18, kde jsme chtěli vyměnit pneumatiky, jenže auto nám spadlo z heveru. Museli jsme si půjčit jiný a do časovky jsme přijeli s minutovým zpožděním. První dvě erzety byly rozbité, ale test Lesjöfors byl opravdu nádherný. Po celou soutěž jsem byl nadšený z auta a znovu musím zopakovat, že je to nejlepší soutěžní vůz, jaký jsem zatím řídil.“
V kategorii S-WRC zvítězil Andersson se Škodou Fabia S2000 před Touhinem s Fordem Fiesta a naším Prokopem, za kterým dojely další dvě Fabie řízené Sandellem a Brynildsenem. V absolutní klasifikaci skončili Prokop s Tománkem na 14. místě.
Celkové výsledky
| 1.Hirvonen – Lehtinen | Ford Focus WRC | 03:09:30.4 |
| 2.Loeb – Elena | Citroën C4 WRC | +00.42.3 |
| 3.Latvala – Antilla | Ford Focus WRC | +01:15.4 |
| 4.Sordo – Martí | Citroën C4 WRC | +ě02:41.6 |
| 5.Ogier – Ingrassia | Citroën C4 WRC | +04:15,3 |
| 6.H.Solberg – Minor | Ford Focus WRC | +05:53.4 |
| 7.Wilson – Martin | Ford Focus WTRC | +07:53.9 |
| 8.Østberg – Andersson | Subaru Impreza WRC | + 09:22.2 |
| 9.P.Solberg – Mills | Citroën C4 WRC | +10:17.5 |
| 10.Andersson – Fredriksson | Škoda Fabia S2000 | +12:18.9 |
BPA, 16.2.2010
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout













