Premiéry na lipském veletrhu AMI
Jestliže začátkem roku pořadatelé lipského veletrhu automobilů ujišťovali, že se jich krize netýká a takřka celou výstavní plochu mají již všechny přední firmy rezervovanou, tak skutečnost byla nakonec trochu jiná. Řada značek odřekla účast, některé až těsně před výstavou.
Na prestižní veletrh AMI v Lipsku nakonec nebyla zastoupena ani jedna italská značka, chybělo i domácí BMW či skandinávské firmy Volvo a Saab, ani Mitsubishi nepředvedlo své novinky. Poměrně velkým překvapením byla neúčast španělského Seatu, naopak GM se nikdy v Německu moc nereprezentuje, kromě Opelu a Chevroletu. Letos nedorazil ani jeden zástupce čínských automobilek. Tato neúčast se pak projevila i na méně zaplněném výstavišti. Například hned v hale 1 byla velká přehlídka ojetých Audi, protože zřejmě nebylo co vystavovat. Chyběla také mnoho menších firem.
Ale na druhou stranu tradiční německý výrobce představil v Lipsku hned dvacet modelů včetně světové premiéry Audi TT RS Roadster se zážehovým dvoulitrovým motorem o výkonu 340 k. K vidění bylo také Audi A1 Sportback concept. Pětidveřový čtyřmístný kompakt dlouhý čtyři metry a široký 1,75 metru. Malý zážehový čtyřválec 1.4 TFSI dosahuje výkonu 150 k a přes převodovku S-tronic pohání přední kola. Do pohonné jednotky je ještě integrován elektromotor o výkonu 27 k, který dokáže zvýšit točivý moment o 150 Nm. Sté výroční založení značky připomněl šestiválec Audi 920 a slavným Stříbrným šípem Auto Union Typ D, oba z roku 1938.
Tradičně velkou plochu si zajistil Volkswagen pro své novinky, včetně světové premiéry modelu VW Golf GTD, jehož vznětový dvoulitr dosahuje výkonu 170 k (rychlost 220 km/h, zrychlení 0-100 km/h za 8,2 s). Od svého bratra se liší zadním difuzorem, chromovanou lištou nebo 17“ černými koly. Zájemce si může vybrat mezi šestistupňovou mechanickou převodovkou nebo dvouspojkovou DSG. Na německé půdě poprvé převedl VW nové Polo a další tři novinky pocházejí ze segmentu užitkových vozidel.
Prodloužený Multivan má o 40 cm delší rozvor (3,4 m), takže jeho celková délka narostla na 5,29 m. S nabídkou tří motorů TDI (2.0 TDI/102 k, 2.5 TDI – 130 k nebo 174 k) uveze teď až osm cestujícím. Dálkovou jízdou dlouhou 24 000 km od Severního pólu do Kapského města, kterou podnikl Joachim Franz a doprovázeli jej čtyři modely California, se VW inspiroval u další novinky – modelu California Beach Cap2Cap.V ideálním automobilu na cesty mohou přenocovat i čtyři osoby. Poslední novinkou byl Caddy Maxi Life Eco Fuel, jehož zážehový dvoulitr (109 k) je uzpůsoben na pohon zemním plynem CNG. Pří jízdě pouze na CNG ujede až 570 km, čímž se společně s rezervní benzinovou nádrží prodloužil akční radius teoreticky na 700 km. Nádrže na 36 kg CNG jsou umístěny vzadu pod podlahou, takže objem úložného prostoru zůstal nezměněn. Na sto kilometrů spotřebuje v průměru 6,1 l CNG.
Kromě těchto dvou značek si jednu z největších ploch rezervovaly ještě Mercedes Benz a také Škoda Auto, jenž v těchto dnech zaznamenává v Německu díky šrotovnému velký prodejní boom. Největším magnetem byl pochopitelně Yeti.
Ovšem na veletrhu jsme objevili ještě dvě zajímavé škodovky. Specializovaná firma Milotec Auto-Extras připravila ve světové premiéře atraktivní doplňky v designu 3D-karbon, které prezentovala na Octavii Combi II RS. K tomuto vozu, stejně jako k Fabii, kterou postavili studenti Duální vysoké školy Badenska-Württemberska z Mannheimu se vrátíme samostatnými články. Velice ochotně nás seznámili s projektem fabialous a musíme prozradit, že jde opravdu o zajímavě laděnou Fabii, která by měla oslovit hlavně mladou generaci.
Na německý trh se snaží intenzivně proniknout ISUZU se svými offroadovými pikapy D-Max nebo lehkými užitkovými modely N-Serie. Rozličnými nástavbami tak Japonci prezentovali víceúčelové využití těchto robustních automobilů.
Britská manufaktura Breckland představila v německém premiéře model Breira, který využívá platformu Opelu GT, ale je vybaven vidlicovým osmiválcem GM, upraveným jak na spalování benzinu, tak LPG. První sériový sportovní automobil na LPG zrychlí z 0 na 100 km/h za 4,9 sekundy a jede 250 km/h.
Pro vytrvalostní závody na Severní smyčce Nürburgringu je určen okruhový automobil Heico HS3 E 85, jenž je vlastně upraveným vozem Volvo C30 T5 podle předpisů pro vícehodinové podniky „24 h Spezial“. Řadový pětiválec s modifikovaným turbodmychadlem a mezichladičem stlačeného vzduchu poskytuje výkon 350 k a točivý moment 530 Nm. Jak označení napovídá motor je optimalizován na spalování bioetanalou (E 85).
Přestože řada výrobců na AMI Lipsko chybí, tak si o víkendu našlo vestu na výstaviště 85 000 návštěvníků, kteří podnikli více než 1100 testovacích jízd s nejrůznějšími automobily mnoha značek.
Jindřich Lasík, 30.3.2009
Ale na druhou stranu tradiční německý výrobce představil v Lipsku hned dvacet modelů včetně světové premiéry Audi TT RS Roadster se zážehovým dvoulitrovým motorem o výkonu 340 k. K vidění bylo také Audi A1 Sportback concept. Pětidveřový čtyřmístný kompakt dlouhý čtyři metry a široký 1,75 metru. Malý zážehový čtyřválec 1.4 TFSI dosahuje výkonu 150 k a přes převodovku S-tronic pohání přední kola. Do pohonné jednotky je ještě integrován elektromotor o výkonu 27 k, který dokáže zvýšit točivý moment o 150 Nm. Sté výroční založení značky připomněl šestiválec Audi 920 a slavným Stříbrným šípem Auto Union Typ D, oba z roku 1938.
Tradičně velkou plochu si zajistil Volkswagen pro své novinky, včetně světové premiéry modelu VW Golf GTD, jehož vznětový dvoulitr dosahuje výkonu 170 k (rychlost 220 km/h, zrychlení 0-100 km/h za 8,2 s). Od svého bratra se liší zadním difuzorem, chromovanou lištou nebo 17“ černými koly. Zájemce si může vybrat mezi šestistupňovou mechanickou převodovkou nebo dvouspojkovou DSG. Na německé půdě poprvé převedl VW nové Polo a další tři novinky pocházejí ze segmentu užitkových vozidel.
Prodloužený Multivan má o 40 cm delší rozvor (3,4 m), takže jeho celková délka narostla na 5,29 m. S nabídkou tří motorů TDI (2.0 TDI/102 k, 2.5 TDI – 130 k nebo 174 k) uveze teď až osm cestujícím. Dálkovou jízdou dlouhou 24 000 km od Severního pólu do Kapského města, kterou podnikl Joachim Franz a doprovázeli jej čtyři modely California, se VW inspiroval u další novinky – modelu California Beach Cap2Cap.V ideálním automobilu na cesty mohou přenocovat i čtyři osoby. Poslední novinkou byl Caddy Maxi Life Eco Fuel, jehož zážehový dvoulitr (109 k) je uzpůsoben na pohon zemním plynem CNG. Pří jízdě pouze na CNG ujede až 570 km, čímž se společně s rezervní benzinovou nádrží prodloužil akční radius teoreticky na 700 km. Nádrže na 36 kg CNG jsou umístěny vzadu pod podlahou, takže objem úložného prostoru zůstal nezměněn. Na sto kilometrů spotřebuje v průměru 6,1 l CNG.
Kromě těchto dvou značek si jednu z největších ploch rezervovaly ještě Mercedes Benz a také Škoda Auto, jenž v těchto dnech zaznamenává v Německu díky šrotovnému velký prodejní boom. Největším magnetem byl pochopitelně Yeti.
Ovšem na veletrhu jsme objevili ještě dvě zajímavé škodovky. Specializovaná firma Milotec Auto-Extras připravila ve světové premiéře atraktivní doplňky v designu 3D-karbon, které prezentovala na Octavii Combi II RS. K tomuto vozu, stejně jako k Fabii, kterou postavili studenti Duální vysoké školy Badenska-Württemberska z Mannheimu se vrátíme samostatnými články. Velice ochotně nás seznámili s projektem fabialous a musíme prozradit, že jde opravdu o zajímavě laděnou Fabii, která by měla oslovit hlavně mladou generaci.
Na německý trh se snaží intenzivně proniknout ISUZU se svými offroadovými pikapy D-Max nebo lehkými užitkovými modely N-Serie. Rozličnými nástavbami tak Japonci prezentovali víceúčelové využití těchto robustních automobilů.
Britská manufaktura Breckland představila v německém premiéře model Breira, který využívá platformu Opelu GT, ale je vybaven vidlicovým osmiválcem GM, upraveným jak na spalování benzinu, tak LPG. První sériový sportovní automobil na LPG zrychlí z 0 na 100 km/h za 4,9 sekundy a jede 250 km/h.
Pro vytrvalostní závody na Severní smyčce Nürburgringu je určen okruhový automobil Heico HS3 E 85, jenž je vlastně upraveným vozem Volvo C30 T5 podle předpisů pro vícehodinové podniky „24 h Spezial“. Řadový pětiválec s modifikovaným turbodmychadlem a mezichladičem stlačeného vzduchu poskytuje výkon 350 k a točivý moment 530 Nm. Jak označení napovídá motor je optimalizován na spalování bioetanalou (E 85).
Přestože řada výrobců na AMI Lipsko chybí, tak si o víkendu našlo vestu na výstaviště 85 000 návštěvníků, kteří podnikli více než 1100 testovacích jízd s nejrůznějšími automobily mnoha značek.
Jindřich Lasík, 30.3.2009
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout















