Přehlídka sportovních vozů v Brně
Absenci řady značek osobních automobilů pro širokou veřejnost vynahradí návštěvníkům přehlídka exkluzivních sportovních automobilů, které vystavují převážně společnost Auto Charouz a IBS Motor. Snad jen Ferrari chybí.
Artega GT
Čtyři metry dlouhý německý sportovní vůz byl navržen jako alternativa Porsche 911. Již na pohled přitahuje jeho vzhled, pod kapotou se skrývá šestiválec s výkonem 300 k umístěný uprostřed. Hlavním lákadlem by ale měl být hlavně jeho jízdní projev. Ten se opírá především o velmi nízkou hmotnost – která činí 1116 kg. Toto dvoumístné kupé dokáže jet až 273 km/h a zrychlí z klidu na 100 km/h během pouhých 4,8 s, přičemž spotřeba by se měla pohybovat okolo 8,9 l/100 km.
Aston Martin DB9
Luxusní kupé 2+2 pro cesty na dlouhé vzdálenosti s nezaměnitelným stylem a dvanáctiválcovým motorem – to je Aston Martin DB9. Šestilitrový motor o výkonu 477 k je naladěn především pro nejvyšší možnou míru komfortu. Přestože je DB9 rychlým vozem, nedílnou součástí jeho projevu je právě komfort. Aston Martin V8 Vantage je kupé, které je vstupní branou do světa exkluzivních vozů této značky. Již z názvu je patrné, že dvoumístný automobil pohání osmiválec 4.7 umístěný vpředu. Výkon 426 k je přenášen na kola zadní nápravy. Za pozornost stojí vyvážený vzhled a pečlivost věnovaná zpracování každého jednotlivého detailu.
Bitter
Firma Bitter se zabývá přestavbami velkých sedanů koncernu GM. Malá německá automobilka patří k méně známým výrobcům sportovně-luxusních aut. Erich Bitter se zabývá úpravami různých modelů značek GM už od 70. let. V současné době provádí úpravy výhradně na bázi australských Holdenů, které jako jediná firma v Evropě nabízí s plnou zárukou společnosti GM. Pro model Vero Sport posloužil jako technický základ osmiválcový Holden Commodore. Sportovní sedan vyšší střední třídy se zadní poháněnou nápravou disponuje třemi motorizacemi od V6 s výkonem 265 k až po V8, která má výkon 600 k. Bitter Vero se vyznačuje zušlechtěným interiérem a mimořádnou dávkou exkluzivity. Nyní je možné zakoupit tento vůz díky společnosti IBS motor také v České republice.
Gumpert
Supersportovní Gumpert Apollo byl navržen s cílem minimalizace hmotnosti. Díky rozsáhlému použití hliníku a karbonu se posunula pohotovostní hmotnost až na hranici 1,2 tuny. Dvojitě přeplňovaný osmiválec 4.2, umístěný za sedadly, disponuje výkonem 650 k. Nejvyšší rychlost má hodnotu 360 km/h.
Innotech
Nadšenci pro sportovní vozy, kteří vyhledávají atraktivní tvary karosérie v kombinaci se skvělými výkony, najdou v expozici společnosti Construct ve světové premiéře vystavený vůz Innotech Corvette. Tato modelová řada vychází z Corvette C6 coupe a je vybavena technologicky nejprogresivnějšími koly na světě, která zlepšují jízdní vlastnosti, zkracují brzdnou dráhu, zlepšují zrychlení a snižují spotřebu paliva. Vzhled vozu budí pozornost již na první pohled, stejně tak jako jeho výkony či vzhůru výklopné dveře.
Kaipan
Ačkoliv se Kaipan 15 svému předchůdci Kaipanu 14 velmi podobá a má téměř shodnou karoserii, jde o jiný vůz. Na rozdíl od typu 14, který je přestavbou Škody Favorit, je patnáctka vyvinuta jako kompletně nový vůz. Standardním motorem je čtyřválec 1,4 litru z vozu Škoda Fabia.
Lamborghini
Model Galardo LP560-4 - výkon 560 koní a pohon všech kol – to jsou údaje, které lze vyčíst z názvu. Kromě uzavřeného provedení je k vidění otevřená verze Spyder s mimořádně působivou siluetou. Oba modely ukrývají uprostřed umístěný desetiválec. Zcela výjimečný vůz slyší na jméno Lamborghini Murciélago LP670-4 SuperVeloce. Jedná se o speciální verzi této modelové řady, jež se ve srovnání se „standardním“ provedením LP640-4 vyznačuje nejen výkonem zvýšeným na respekt budících 670 k, ale rovněž o 100 kg sníženou hmotností a optimalizovanou aerodynamikou. Toto monstrum s pohonem všech kol dokáže jet nejvyšší rychlostí 342 km/h a akcelerovat z klidu na 100 km/h během pouhých 3,2 sekundy.
Pagani
Na autosalonu je k vidění originální Pagani Zonda – vůz který patří k vrcholům světové automobilové produkce. Tento excentrický, promyšlený a fantasticky zpracovaný automobil je postaven, aby svému řidiči poskytl jinde nepoznané zážitky ze sportovní jízdy. Pro pohon Horacio Pagani, zakladatel a konstruktér v jedné osobě, zvolil výhradně dvanáctiválce Mercedes-Benz.
Radical
Další žhavou novinkou je světová premiéra závodního vozu Radical SR3RS od britského výrobce ryze sportovních vozů, poháněných motory z motocyklů Suzuki Hayabusa, s výkonem od 205 do 460 k. Hmotnost se pohybuje kolem 550 kg. Nepřetržitý vývoj na závodních tratích dělá z Radicalů nejrychlejší vozy na světě homologované pro běžný provoz.
Spyker
Mezi nejextravagantnější automobily patří Spyker C8. S modifikovaným osmiválcem Audi zaujme velmi propracovaným interiérem, v němž zaujme například i čtyřpaprskový volant.
Wiesmann
Malá německá firma zabývající se výrobou sportovních roadsterů a kupé využívajících techniku BMW. V Brně je vystaven nejvýše postavený model Wiesmann MF5. Kupé má pod kapotou desetiválec z BMW M5, jehož výkon 507 k se přenáší na zadní kola. Pohotovostní hmotnost nepřehlédnutelného a nezaměnitelného vozu činí 1395 kg. Není tedy divu, že je schopen jet nejvyšší rychlostí 310 km/h a zrychlit z klidu na 100 km/h za 3,9 sekundy.
Yes
Další novinkou, která se představuje v oficiální české premiéře, je dvoumístný roadster Yes s odnímatelnou střechou, sportovním podvozkem a s motorem Audi V6 generující výkon 255 až 355 k. Automobil je 3,8 metru dlouhý, motor je umístěn před zadními koly. Výrobce udává suchou hmotnost bez náplní 890 kg. Právě ta je příčinou, proč je výkonnější provedení schopno zrychlit z klidu na 100 km/h během 3,9 s a jet největší rychlostí 280 kilometrů za hodinu.
JL, 10.6.2009
Čtyři metry dlouhý německý sportovní vůz byl navržen jako alternativa Porsche 911. Již na pohled přitahuje jeho vzhled, pod kapotou se skrývá šestiválec s výkonem 300 k umístěný uprostřed. Hlavním lákadlem by ale měl být hlavně jeho jízdní projev. Ten se opírá především o velmi nízkou hmotnost – která činí 1116 kg. Toto dvoumístné kupé dokáže jet až 273 km/h a zrychlí z klidu na 100 km/h během pouhých 4,8 s, přičemž spotřeba by se měla pohybovat okolo 8,9 l/100 km.
Aston Martin DB9
Luxusní kupé 2+2 pro cesty na dlouhé vzdálenosti s nezaměnitelným stylem a dvanáctiválcovým motorem – to je Aston Martin DB9. Šestilitrový motor o výkonu 477 k je naladěn především pro nejvyšší možnou míru komfortu. Přestože je DB9 rychlým vozem, nedílnou součástí jeho projevu je právě komfort. Aston Martin V8 Vantage je kupé, které je vstupní branou do světa exkluzivních vozů této značky. Již z názvu je patrné, že dvoumístný automobil pohání osmiválec 4.7 umístěný vpředu. Výkon 426 k je přenášen na kola zadní nápravy. Za pozornost stojí vyvážený vzhled a pečlivost věnovaná zpracování každého jednotlivého detailu.
Bitter
Firma Bitter se zabývá přestavbami velkých sedanů koncernu GM. Malá německá automobilka patří k méně známým výrobcům sportovně-luxusních aut. Erich Bitter se zabývá úpravami různých modelů značek GM už od 70. let. V současné době provádí úpravy výhradně na bázi australských Holdenů, které jako jediná firma v Evropě nabízí s plnou zárukou společnosti GM. Pro model Vero Sport posloužil jako technický základ osmiválcový Holden Commodore. Sportovní sedan vyšší střední třídy se zadní poháněnou nápravou disponuje třemi motorizacemi od V6 s výkonem 265 k až po V8, která má výkon 600 k. Bitter Vero se vyznačuje zušlechtěným interiérem a mimořádnou dávkou exkluzivity. Nyní je možné zakoupit tento vůz díky společnosti IBS motor také v České republice.
Gumpert
Supersportovní Gumpert Apollo byl navržen s cílem minimalizace hmotnosti. Díky rozsáhlému použití hliníku a karbonu se posunula pohotovostní hmotnost až na hranici 1,2 tuny. Dvojitě přeplňovaný osmiválec 4.2, umístěný za sedadly, disponuje výkonem 650 k. Nejvyšší rychlost má hodnotu 360 km/h.
Innotech
Nadšenci pro sportovní vozy, kteří vyhledávají atraktivní tvary karosérie v kombinaci se skvělými výkony, najdou v expozici společnosti Construct ve světové premiéře vystavený vůz Innotech Corvette. Tato modelová řada vychází z Corvette C6 coupe a je vybavena technologicky nejprogresivnějšími koly na světě, která zlepšují jízdní vlastnosti, zkracují brzdnou dráhu, zlepšují zrychlení a snižují spotřebu paliva. Vzhled vozu budí pozornost již na první pohled, stejně tak jako jeho výkony či vzhůru výklopné dveře.
Kaipan
Ačkoliv se Kaipan 15 svému předchůdci Kaipanu 14 velmi podobá a má téměř shodnou karoserii, jde o jiný vůz. Na rozdíl od typu 14, který je přestavbou Škody Favorit, je patnáctka vyvinuta jako kompletně nový vůz. Standardním motorem je čtyřválec 1,4 litru z vozu Škoda Fabia.
Lamborghini
Model Galardo LP560-4 - výkon 560 koní a pohon všech kol – to jsou údaje, které lze vyčíst z názvu. Kromě uzavřeného provedení je k vidění otevřená verze Spyder s mimořádně působivou siluetou. Oba modely ukrývají uprostřed umístěný desetiválec. Zcela výjimečný vůz slyší na jméno Lamborghini Murciélago LP670-4 SuperVeloce. Jedná se o speciální verzi této modelové řady, jež se ve srovnání se „standardním“ provedením LP640-4 vyznačuje nejen výkonem zvýšeným na respekt budících 670 k, ale rovněž o 100 kg sníženou hmotností a optimalizovanou aerodynamikou. Toto monstrum s pohonem všech kol dokáže jet nejvyšší rychlostí 342 km/h a akcelerovat z klidu na 100 km/h během pouhých 3,2 sekundy.
Pagani
Na autosalonu je k vidění originální Pagani Zonda – vůz který patří k vrcholům světové automobilové produkce. Tento excentrický, promyšlený a fantasticky zpracovaný automobil je postaven, aby svému řidiči poskytl jinde nepoznané zážitky ze sportovní jízdy. Pro pohon Horacio Pagani, zakladatel a konstruktér v jedné osobě, zvolil výhradně dvanáctiválce Mercedes-Benz.
Radical
Další žhavou novinkou je světová premiéra závodního vozu Radical SR3RS od britského výrobce ryze sportovních vozů, poháněných motory z motocyklů Suzuki Hayabusa, s výkonem od 205 do 460 k. Hmotnost se pohybuje kolem 550 kg. Nepřetržitý vývoj na závodních tratích dělá z Radicalů nejrychlejší vozy na světě homologované pro běžný provoz.
Spyker
Mezi nejextravagantnější automobily patří Spyker C8. S modifikovaným osmiválcem Audi zaujme velmi propracovaným interiérem, v němž zaujme například i čtyřpaprskový volant.
Wiesmann
Malá německá firma zabývající se výrobou sportovních roadsterů a kupé využívajících techniku BMW. V Brně je vystaven nejvýše postavený model Wiesmann MF5. Kupé má pod kapotou desetiválec z BMW M5, jehož výkon 507 k se přenáší na zadní kola. Pohotovostní hmotnost nepřehlédnutelného a nezaměnitelného vozu činí 1395 kg. Není tedy divu, že je schopen jet nejvyšší rychlostí 310 km/h a zrychlit z klidu na 100 km/h za 3,9 sekundy.
Yes
Další novinkou, která se představuje v oficiální české premiéře, je dvoumístný roadster Yes s odnímatelnou střechou, sportovním podvozkem a s motorem Audi V6 generující výkon 255 až 355 k. Automobil je 3,8 metru dlouhý, motor je umístěn před zadními koly. Výrobce udává suchou hmotnost bez náplní 890 kg. Právě ta je příčinou, proč je výkonnější provedení schopno zrychlit z klidu na 100 km/h během 3,9 s a jet největší rychlostí 280 kilometrů za hodinu.
JL, 10.6.2009
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout














