Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Porsche uvádí první elektrický Macan GTS

GTS: tři písmena, která si od roku 1963, kdy byl představen model 904 Carrera GTS, získala mezi fanoušky značky Porsche zvláštní renomé. Poprvé nese tuto ikonickou zkratku také plně elektrický model Macan.

Tento nejnovější přírůstek do modelové řady SUV nabízí vynikající jízdní dynamiku a výjimečné zrychlení: akcelerace z 0 na 100 km/h trvá jen 3,8 sekundy, mety 200 km/h dosáhne Macan GTS za 13,3 sekundy a maximální rychlost je omezena na 250 km/h.

Stejně jako Macan Turbo je i Macan GTS vybaven nejvýkonnějším elektromotorem na zadní nápravě v této modelové řadě. Motor má průměr 230 milimetrů, aktivní délku 210 mm a je vybaven vysoce účinným 900ampérovým pulzním měničem z karbidu křemíku (SiC).

Elektromotory v modelu Macan GTS poskytují výkon 380 kW (516 k), který se s funkcí Launch Control zvyšuje na 420 kW (571 koní v režimu overboost). Maximální točivý moment je 955 Nm. Stejně jako u modelu Macan Turbo je převodovka s převodovým poměrem 9,0:1 speciálně konstruována tak, aby dokázala přenést vysoký točivý moment.

Macan GTS nabízí kombinovaný dojezd podle WLTP až 586 kilometrů. Na vhodné rychlonabíjecí stanici lze 100kWh vysokonapěťovou baterii nabít z 10 na 80 procent za pouhých 21 minut, přičemž špičkový nabíjecí výkon činí 270 kW.

Paket Sport Chrono je součástí standardní výbavy a byl rozšířen o režim Track Mode známý z modelu Taycan, který připravuje vůz na obzvlášť sportovní jízdu. Tento režim zvyšuje úroveň chlazení baterie, minimalizuje ztráty výkonu způsobené hromaděním tepla (známé také jako deratingový efekt) a vede k znatelnému zlepšení výkonu při trvalém zatížení.


Sportovní vzduchové odpružení

Nový Macan GTS kombinuje rozložení hmotnosti s preferencí zadní části vozu, nízké těžiště a inteligentní řízení výkonu. Vedle systému pohonu všech kol s rychle reagujícím elektronickým systémem Porsche Traction Management (ePTM) je standardně součástí výbavy také systém Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus). Elektronicky řízená uzávěrka diferenciálu zlepšuje trakci a agilitu a je umístěna přímo za zadním motorem, aby pomohla dosáhnout rozložení hmotnosti 48:52 ve prospěch zadní části.

Macan GTS má také nejnižší těžiště v celé modelové řadě. Inženýři speciálně vylepšili sportovní vzduchové odpružení, které je vybaveno regulací výšky a systémem Porsche Active Suspension Management (PASM). O 10 mm nižší světlá výška a specifické nastavení tlumičů a stabilizátorů zajišťují výjimečnou agilitu a přesnost v zatáčkách, které lze ještě vylepšit volitelným řízením zadní nápravy.


Emotivní charakter modelu Macan GTS se projevuje i v jeho zvuku. Funkce Porsche Electric Sport Sound (PESS) nabízí dva exkluzivní zvukové profily specifické pro model GTS, z nichž každý má odlišný charakter v režimech „Sport“ a „Sport Plus“.


Exteriér

Nový Macan GTS se vyznačuje výrazně individuálním stylem. Jeho vzhled charakterizují různé černě lakované detaily na přední, boční a zadní části – typické prvky všech modelů Porsche GTS. Zvláště nápadné jsou tónované Matrix LED světlomety a výrazně tvarované vnější okraje spoilerů.

Od začátku roku 2026 bude Porsche nabízet nový sportovní designový paket pro všechny modely Macan, včetně nových předních a zadních nárazníků. Macan GTS bude prvním modelem, který jej dostane – nejen jako standardní výbavu, ale také se specifickým designem GTS. Kontrastní prvky, jako jsou vložky, boční lišty, lišty podběhů kol a okraj adaptivního zadního spoileru, jsou provedeny v černé barvě.

K výraznému vzhledu vozu přispívají také přepracované boční prahy, které se směrem k zádi rozšiřují. Spodní část zádi se vyznačuje expresivním designem s černými lištami a výrazným difuzorem, zatímco zadní světla jsou tónovaná tak, aby ladila s předními světly. Model GTS je standardně vybaven 21palcovými koly z lehké slitiny Macan Design v antracitově šedé barvě (volitelně jsou k dispozici 22palcová kola RS Spyder Design ve stejném provedení).


Interiér

Aby byl sportovní vzhled zachován i v interiéru, je Macan GTS vybaven rozšířeným čalouněním Race-Tex s prvky z černé hladké kůže. Race-Tex se nachází na vyhřívaném multifunkčním sportovním volantu GT, na středové konzole a dveřních panelech (v místech, kde se opírají lokty) a na palubní desce. Středové panely adaptivních 18směrně nastavitelných sportovních sedadel jsou také čalouněny Race-Texem, zatímco bočnice sedadel a opěrky hlavy jsou potaženy hladkou kůží.

Mnoho funkcí standardně dodávaného balíčku Sport Chrono – jako je měření časů na kolo, záznam telemetrických údajů a analýza sektorů – je přístupných prostřednictvím příslušné aplikace na centrálním displeji.

Nové asistenční, komfortní a zábavní funkce

Model GTS také těží z nejnovějších aktualizací zavedených v celé modelové řadě Macan, které přinesly další vylepšení v oblasti asistenčních systémů a digitálních funkcí. Patří mezi ně digitální klíč Porsche (jako doplněk k fyzickému klíči), nové funkce asistence při parkování, hlasové ovládání podporované umělou inteligencí, rozšířená nabídka her v automobilu a zvýšená maximální tažná kapacita s hmotností přívěsu až 2 500 kilogramů.

Nové Porsche Macan právě vstupuje do nabídky se základní cenou nepřevyšující 2,7 milionu korun.


Porsche 5.11.2025

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar