Porsche představuje Cayenne Coupé
Porsche rozšiřuje modelovou řadu Cayenne. Třetí generace se rozrostla o ještě sportovnější provedení – Cayenne Coupé. Dynamičtější proporce ve spojení se speciálními prvky designu propůjčují novému modelu bezkonkurenčně elegantní vzhled
Z hlavních rysů nového modelu Cayenne jmenujme ostřejší křivky a zcela jedinečnou zadní partii vozu, adaptivní zadní spoiler, zadní lavici s dvojicí samostatných sedadel a dvě různá provedení střechy – panoramatické skleněné střešní okno bez možnosti otevírání (ve standardu), resp. (na přání) střechu z karbonových vláken.
Díky výrazně zkosenější křivce střechy klesající směrem k zádi působí Cayenne Coupé ještě dynamičtěji a zaujímá pozici nejsportovněji vyhlížejícího modelu v daném automobilovém segmentu.
Čelní sklo a přední A-sloupek jsou méně zakřiveny než u Cayenne, díky hraně střechy snížené cca o 20 mm. Po přepracování zadních dveří a blatníků se vůz v oblasti podběhů rozšířil o 18 mm, což opět poukazuje na jeho celkově atletické tvary.
Současné Cayenne Turbo s adaptivním střešním spoilerem bylo prvním SUV, který tento prvek aktivní aerodynamiky použil. U všech provedení se střešní spoiler kombinuje s novým adaptivním zadním spoilerem jako součást technologie PAA. Spoiler se nad 90 km/h vysouvá o 135 mm, čímž zvyšuje dosedací tlak zadní nápravy, zatímco díky technologii PAA se zároveň snižuje spotřeba.
Velké panoramatické střešní okno
Cayenne Coupé se standardně nabízí s panoramatickým skleněným střešním oknem (bez možnosti otevírání) o velikosti 2,16 m2. Prosklená plocha 0,92 m2 zprostředkuje cestujícím pocit mimořádné vzdušnosti. Na přání se nabízí i profilovaná střecha z karbonových vláken, která je k dispozici v rámci jednoho ze tří odlehčených sportovních paketů. Součástí paketů jsou rovněž prvky Sport Design a nová odlehčená kola GT Design o velikosti 22", středové panely sedadel s klasickým čalouněním kostkovanou látkou, resp. akcenty z karbonu a materiálu Alcantara po celém interiéru. Paket pro Cayenne Turbo Coupé rovněž zahrnuje sportovní výfukovou soustavu.
Pohodlí na cestách
Nová sportovní sedadla vpředu s nastavováním v osmi směrech a integrovanými hlavovými opěrkami nabízejí mimořádné pohodlí a optimální boční oporu. Vzadu pak Coupé standardně používá dvojici samostatných sedadel. Bez příplatku lze však zvolit variantu komfortních zadních sedadel, kdy jsou cestující na zadních sedadlech usazeni o 30 mm níže než v Cayenne, což přináší spoustu místa pro hlavu i přes sportovní sníženou siluetu tohoto vozidla. Zavazadelník se pyšní objemem 625 litrů, po sklopení zadních sedadel 1540 litrů.
Přeplňované motory o výkonu 340 nebo 550 k
V rámci uvedení na trh jsou k dispozici dvě vysoce výkonná hnací ústrojí. Cayenne Coupé s přeplňovaným šestiválcem o objemu tři litry nabídne 250 kW (340 k) a točivý moment 450 Nm. S paketem Sport Chrono pro akceleruje na 100 km/h za 6,0 s; v případě odlehčených sportovních paketů (výbava na přání) za 5,9 s. Nejvyšší rychlost vozidla je 243 km/h. Na vrcholu nabídky stojí Cayenne Turbo Coupé se čtyřlitrovým agregátem V8 a dvojitým přeplňováním, maximálním výkonem 404 kW (550 k) a točivým momentem 770 Nm. Varianta Cayenne Turbo Coupé akceleruje z místa na 100 km/h za 3,9 s a rozjede se až na 286 km/h.
Široká nabídka prvků výbavy
Porsche Cayenne Coupé je možné objednávat již nyní; koncem května se vůz objeví u prodejců. Ceny v Německu začínají na 83 711 eur v případě Cayenne Coupé, resp. 146 662 eur za Cayenne Turbo Coupé. Ze širokého seznamu standardní výbavy jmenujme posilovač s variabilním převodem řízení podle rychlosti jízdy, 20" litá kola, parkovací asistent vpředu i vzadu včetně zadní parkovací kamery, systém aktivně řízeného odpružení PASM (Porsche Active Suspension Management) a paket Sport Chrono Package.
Porsche 28.3.2019
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout