Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Porsche Panamera - světová premiéra v Číně

Na autosalonu Auto Shanghai, který proběhne v dubnu v Číně bude poprvé představeno Porsche Panamera, unikátní čtyřdveřový model Gran Turismo. Na český trh by se měl atraktivní automobil dostat koncem léta.

Čtyřdveřová Panamera v sobě kombinuje celou řadu vlastností, které se na pohled mohou zdát protikladné. Na jednu stranu jde o pravé Porsche se všemi jeho sportovními a dynamickými vlastnostmi, ale zároveň nabízí nadstandardní komfort jízdy. I přes malou výšku a proporce, připomínající klasická kupé, nabízí Panamera nadstandardní prostor pro čtveřici cestujících a k tomu ještě variabilní prostor pro zavazadla. Zároveň se může pochlubit pohonnými jednotkami, které mají i přes vysoký výkon nízkou spotřebu paliva.
Pod přední kapotou mohou pracovat vidlicové šesti nebo osmiválcové motory s přímým vstřikováním paliva a s výkonovým rozpětím od 300 do 500 k. Vyspělé technologie jim propůjčují mimořádnou kombinaci síly a točivého momentu při ekonomickém provozu a minimu produkovaných emisí.
Panamera se představí ve dvou osmiválcových provedeních: s atmosférickým plněním a přeplňováním dvojicí turbodmychadel. V závislosti na modelu bude vůz vybaven šestistupňovou manuální převodovkou nebo novou sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou PDK.
Na přání lze objednat paket Sport Chrono, který motoru a převodovce poskytne ještě sportovnější a dynamičtější projev.
Modely s atmosférickými motory V6 a V8 přicházejí ve standardu s pohonem zadních kol. Panamera s přeplňovaným motorem je standardně vybavena extrémně lehkým aktivním pohonem všech kol PTM (Porsche Traction Management), který je na přání k dispozici pro ostatní modely.
Kromě standardního ocelového odpružení s proměnnými tlumiči, které samy o sobě poskytují sportovní a zároveň komfortní jízdu, bude vůz nabízen s novým adaptivním vzduchovým odpružením. Nabízí široké rozpětí charakteristiky tlumení, které se dokáže ještě účinněji přizpůsobit nejen jízdnímu stylu řidiče, ale také kvalitě povrchu vozovky.
V režimu Sport Plus snižuje vzduchové odpružení světlou výšku, a Panamera dosahuje lepší aerodynamické účinnosti a nižší spotřebu paliva. Kromě toho dojde ke snížení těžiště, čímž se zvýší bezpečnost jízdy. Na přání lze objednat systém PDCC – Porsche Dynamic Chassis Control, který aktivně omezuje naklánění vozu v zatáčkách, zlepšuje reakce na pohyby volantu a zajišťuje klidnější jízdu přímým směrem po ne právě kvalitních silnicích.
Při vývoji karoserie se kladl důraz na nízkou hmotnost, která je přínosem nejen pro nízkou spotřebu paliva, ale i dynamiku jízdy. V konstrukci karoserie se inteligentně kombinují nejkvalitnější vysokopevnostní ocel, hliníkové a hořčíkové slitiny, stejně tak jako nejmodernější plasty.


JL, 9.1.2009

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar