Porsche Panamera a Panamera 4 s V6 3.6 a 4WD
Po úspěšném vstupu nejmladšího člena rodiny Porsche na světové trhy se v polovině dubna na autosalonu v Pekingu představí nová modelová řada Panamera s motorem V6 3.6. Druhým bude Panamera 4 se stálým pohonem všech kol.
Oba modely jsou ukázkou přínosu neustále zdokonalované strategie „Porsche Intelligent Performance“, spočívající ve vysoké účinnosti přeměny zdrojů v dynamiku. V normovaném kombinovaném cyklu měření spotřeby NEFZ dosahují s dvouspojkovou převodovkou PDK spotřeby pod 10 l/100 km. Panamera se vyznačuje spotřebou 9,3 l/100 km, zatímco Panamera 4 hodnotou 9,6 l/100 km. V případě, že jsou vozy vybaveny na přání dodávanými 19“ pneumatikami s extrémně nízkým valivým odporem, dojde k dalšímu poklesu spotřeby o 0,2 l/100 k.
Nízká spotřeba a dynamika jsou v nových modelech ve výjimečné harmonii. Na jejich vyváženosti má značný podíl např. důraz na minimalizaci hmotnosti. Z tohoto důvodu jsou díly podvozku, dveře, kapota motoru, blatníky či zadní výklopná stěna z hliníku, případně kombinace hliníku a hořčíku. Nový zážehový šestiválec s úhlem rozevření válců 90 stupňů se kompletuje přímo na výrobních linkách v Zuffenhausenu a je o cca 30 kg lehčí než osmiválce Panamera S a Panamera 4S. Nová Panamera tak váží 1730 kg.
Stejně jako u osmiválců, také nová provedení Panamera a Panamera 4 splňují vysoké nároky kladené na dynamiku vozů Gran Turismo, v nichž se specifickým způsobem spojuje komfort se sportovností. Z toho důvodu lze standardní ocelový podvozek doplnit elektronicky řízenými tlumiči, případně jej zaměnit za vzduchové odpružení na přání. Jeho originální zvětšené zásobníky vzduchu mají přínos ve velmi širokém rozpětí tuhosti odpružení, které zajišťuje nejvyšší možný komfort a současně také vrcholnou sportovnost.
Základní cena modelu Panamera pro evropský trh je stanovena na 63 600 Eur bez DPH. Model Panamera 4, který je standardně vybaven dvouspojkovou převodovkou PDK, má cenu stanovenou na 70 500 Eur bez DPH.
JL, 22.2.2010
Nízká spotřeba a dynamika jsou v nových modelech ve výjimečné harmonii. Na jejich vyváženosti má značný podíl např. důraz na minimalizaci hmotnosti. Z tohoto důvodu jsou díly podvozku, dveře, kapota motoru, blatníky či zadní výklopná stěna z hliníku, případně kombinace hliníku a hořčíku. Nový zážehový šestiválec s úhlem rozevření válců 90 stupňů se kompletuje přímo na výrobních linkách v Zuffenhausenu a je o cca 30 kg lehčí než osmiválce Panamera S a Panamera 4S. Nová Panamera tak váží 1730 kg.
Stejně jako u osmiválců, také nová provedení Panamera a Panamera 4 splňují vysoké nároky kladené na dynamiku vozů Gran Turismo, v nichž se specifickým způsobem spojuje komfort se sportovností. Z toho důvodu lze standardní ocelový podvozek doplnit elektronicky řízenými tlumiči, případně jej zaměnit za vzduchové odpružení na přání. Jeho originální zvětšené zásobníky vzduchu mají přínos ve velmi širokém rozpětí tuhosti odpružení, které zajišťuje nejvyšší možný komfort a současně také vrcholnou sportovnost.
Základní cena modelu Panamera pro evropský trh je stanovena na 63 600 Eur bez DPH. Model Panamera 4, který je standardně vybaven dvouspojkovou převodovkou PDK, má cenu stanovenou na 70 500 Eur bez DPH.
JL, 22.2.2010
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout










