Porsche Panamera S Hybrid - nejúspornější ve své třídě
Modelovou řadu Panamera rozšíří v červnu 2011 nový model Panamera S Hybrid. Mimořádně sportovní a elegantní, nově ale zároveň nejúspornější plně hybridní automobil dané kategorie uvede na český trh společnost Porsche Inter Auto CZ.
Nové provedení Panamery neztrácí nic ze sportovnosti a elegance, při nejvyšším výkonu 380 k (279 kW) spotřebuje jen 6,8 l/100 km, což neposunuje nový model pouze do pozice nejúspornějšího vozu Porsche všech dob, ale současně také na post nejúspornějšího a nejčistšího hybridního automobilu dané kategorie. Těchto parametrů dosahuje i díky speciálním pneumatikám Michelin se sníženým valivým odporem, vyvinuté přímo pro model Panamera a dodávány na přání. Nicméně i v kombinaci se standardními pneumatikami jde Panamera S Hybrid v otázkách spotřeby paliva příkladem, v kombinovaném režimu 7,1 l/100 km.
Panamera S Hybrid stanovuje nová měřítka dynamiky, a to jak v klasické podobě, tak i ve srovnání s jinými hybridními vozy na trhu. Z klidu na 100 km/h zrychlí během 6,0 s a dosáhne rychlosti 270 km/h. Na elektrický pohon ujede přibližně dva kilometry a dosáhne až 85 km/h. Hybridní hnací systém modelu Panamera jako jediný svého druhu dále snižuje spotřebu paliva schopností takzvaného „plachtění“. Při ustálené a vyrovnané jízdě, kdy není potřeba výkon spalovacího motoru, dochází k jeho odpojení a vypnutí. „Plachtit“ může Panamera S Hybrid do rychlosti 165 km/h (Cayenne S Hybrid: do 156 km/h).
Vůz pohání hybridní systém se stejnou konfigurací, jako Cayenne S Hybrid: hlavním zdrojem síly je kompresorem přeplňovaný zážehový šestiválec s výkonem 333 k (245 kW), spojený s elektromotorem o výkonu 47 k (34 kW). Oba motory pohánějí vůz společně, ale jsou schopné jej uvádět do pohybu také samostatně. Elektromotor se při zpomalování nebo brzdění přepíná do režimu generátoru a plní funkci startéru. Mezi spalovacím motorem a elektromotorem je umístěná elektronicky ovládaná spojka, jež dokáže oba motory od sebe odpojit a spolu s elektromotorem tvoří hlavní hybridní modul hnacího ústrojí. Elektromotor je umístěný mezi zážehový motor a převodovku a spojen s nikl-metal-hydridním (NiMh) akumulátorem, v němž se uchovává elektřina získaná rekuperací kinetické energie při brzdění a jízdě. Vůz je vybaven osmistupňovou samočinnou převodovkou Tiptronic S.
Panamera S Hybrid překonává vysokým standardem výbavy i Panameru S s osmiválcovým motorem. Hybridní provedení disponuje např.vzduchovým odpružením doplněným adaptivními tlumiči s funkcí PASM, řízením Servotronic a např. i zadním stěračem.
S novým hybridním modelem čítá modelová řada Panamera šest různých vozů. Právě nejnovější hybridní typ podtrhuje dlouhodobou strategii Porsche Intelligent Performance a v daném segmentu stanovuje zcela nová měřítka pro sportovnost a současně pro přívětivost k životnímu prostředí. Cena modelu Panamera S Hybrid pro český trh byla stanovena na 2 663 000 Kč včetně DPH.
Panamera S Hybrid stanovuje nová měřítka dynamiky, a to jak v klasické podobě, tak i ve srovnání s jinými hybridními vozy na trhu. Z klidu na 100 km/h zrychlí během 6,0 s a dosáhne rychlosti 270 km/h. Na elektrický pohon ujede přibližně dva kilometry a dosáhne až 85 km/h. Hybridní hnací systém modelu Panamera jako jediný svého druhu dále snižuje spotřebu paliva schopností takzvaného „plachtění“. Při ustálené a vyrovnané jízdě, kdy není potřeba výkon spalovacího motoru, dochází k jeho odpojení a vypnutí. „Plachtit“ může Panamera S Hybrid do rychlosti 165 km/h (Cayenne S Hybrid: do 156 km/h).
Vůz pohání hybridní systém se stejnou konfigurací, jako Cayenne S Hybrid: hlavním zdrojem síly je kompresorem přeplňovaný zážehový šestiválec s výkonem 333 k (245 kW), spojený s elektromotorem o výkonu 47 k (34 kW). Oba motory pohánějí vůz společně, ale jsou schopné jej uvádět do pohybu také samostatně. Elektromotor se při zpomalování nebo brzdění přepíná do režimu generátoru a plní funkci startéru. Mezi spalovacím motorem a elektromotorem je umístěná elektronicky ovládaná spojka, jež dokáže oba motory od sebe odpojit a spolu s elektromotorem tvoří hlavní hybridní modul hnacího ústrojí. Elektromotor je umístěný mezi zážehový motor a převodovku a spojen s nikl-metal-hydridním (NiMh) akumulátorem, v němž se uchovává elektřina získaná rekuperací kinetické energie při brzdění a jízdě. Vůz je vybaven osmistupňovou samočinnou převodovkou Tiptronic S.
Panamera S Hybrid překonává vysokým standardem výbavy i Panameru S s osmiválcovým motorem. Hybridní provedení disponuje např.vzduchovým odpružením doplněným adaptivními tlumiči s funkcí PASM, řízením Servotronic a např. i zadním stěračem.
S novým hybridním modelem čítá modelová řada Panamera šest různých vozů. Právě nejnovější hybridní typ podtrhuje dlouhodobou strategii Porsche Intelligent Performance a v daném segmentu stanovuje zcela nová měřítka pro sportovnost a současně pro přívětivost k životnímu prostředí. Cena modelu Panamera S Hybrid pro český trh byla stanovena na 2 663 000 Kč včetně DPH.
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout










