Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Porsche - Cayman a Boxster druhé generace

V těchto dnech Porsche odhalilo na Los Angeles Auto Show druhou generaci sportovních vozů s motorem uloženým uprostřed – Porsche Cayman a Porsche Boxster. Na český trh se dostanou v průběhu února 2009.

V centru této generační proměny stojí zcela nové motory boxer, které nabízejí oproti svým předchůdcům mnohem větší výkon při podstatné úspoře paliva. Zlepšení spotřeby a jízdních vlastností umožňuje také společností Porsche vyvinutá převodovka s dvojitou spojkou – PDK.
Základní pohonná jednotka o objemu 2,9 litrů má v modelu Boxster výkon 255 k
(188 kW) a v modelu Cayman 265 k (195 kW), což představuje oproti předchozí generaci nárůst o deset a dvacet koní.
Pohonná jednotka s objemem 3,4 litrů pro varianty S má díky přímému vstřikování benzínu v modelu Boxster S nyní 310 k (228 kW) a v Caymanu S 320 k (235 kW), což je zvýšení o 15 a 25 k. Vynikající hmotnostní výkon mezi 4,5 kg/k u modelu Cayman S a 5,2 kg/k u modelu Boxster přináší řidičům maximální dynamiku a minimální spotřebu. Zrychlení z nuly na 100 km/h se pohybuje od 4,9 s(Cayman S vybavený PDK a aktivním „Launch Control“ z volitelného paketu Sport Chrono) do 5,9 s pro model Boxster se sériovou šestistupňovou převodovkou.
S PDK zůstávají oba modely poprvé se spotřebou pod devíti litry. Vozy vybavené novým motorem boxer 2.9 dosahují spotřeby 8,9 l/100 km, což je o 11 % méně než s Tiptronic S. U verzí 3.4 s PDK při spotřebě 9,2 l/100 km představuje úspora 16 %.
Nové dvoumístné vozy jsou rozeznatelné podle předních a zadních částí. Nové hlavní halogenové světlomety s integrovanými blinkry připomínají světlomety z modelu Carrera GT. Nové koncové svítilny LED jsou na venkovní straně zašpičatělé a stylisticky integrované do modifikované zádi vozu. Zepředu se Roadster a Coupé odlišují tvarem otvorů pro přístup vzduchu. Zezadu pak novými zadními částmi s difuzorovými vložkami u Boxsteru a stabilizační plochou u Caymana. Speciálním zdůrazněním celkového vzhledu jsou podlouhlá poziční světla LED horizontálně umístěná ve vnějších otvorech pro přístup vzduchu. Dále jsou standardně montována mlhovky – hranatá u Boxsteru a kulatá u Caymanu. Poprvé je nabízen jako příslušenství paket světel s bi-xenonovými světlomety, dynamickým světlem do zatáček a denními LED světlomety. Tyto nahrazují mlhové světlomety a sestávají u Boxster ze čtyř vedle sebe ležících LED, u Caymanu jsou v kulatých světlech čtyři LED uspořádány jako na hrací kostce.
Pro všechny je poprvé k dispozici ze závodních vozů odvozená dvouspojková převodovka PDK, nahrazující dosavadní Tiptronic S. Díky ní zrychlují Roadster i Coupé na 100 km/h o 0,1 s rychleji než s manuální šestistupňovou převodovkou. Obzvlášť rychle to lze dosáhnout s jedním z volitelných paketů Sport Chrono. Ty obsahují exkluzivně pro modely s PDK funkci „Launch Control“ pro nejvyšší rozjezdové zrychlení a „závodní řadící strategii“ pro co nejrychlejší řazení. Pomocí „Launch Control“ se zrychlení na 100 km/h zkrátí o další 0,2 s.
Nově naladěný podvozek je odpovědný za ještě vyšší jízdní dynamiku se zlepšeným komfortem. Změnou charakteristiky ventilu převodovky řízení došlo k redukci potřebné síly, takže Boxster a Cayman zatáčejí lehčeji a spontánněji. Kola jsou nová – u základních modelů o půl palce širší, aby se na přední nápravu vešly větší brzdy modelů S. Boxster a Cayman jsou vybaveny poslední generací systému Porsche Stability Management (PSM). Ten má dvě nové funkce: „Předplnění“ brzdového systému a Brzdový asistent. Při rychlém uvolnění plynového pedálu se ještě před sešlápnutím brzdového pedálu zvýší tlak v brzdách pomocí hydraulického systému PSM. Tím se brzdové obložení lehce dotkne kotoučů a dojde ke zkrácení reakční doba i brzdné dráhy. Při rozpoznání nouzového brzdění podle překročení definované rychlosti sešlápnutí a síly vyvíjené na pedál brzdy uvolní hydraulický systém PSM aktivně brzdový tlak potřebný k maximálnímu brzdění.
Boxster a Cayman jsou sériově vybaveny přístrojem CD-Radio CDR-30 s monochromatickým displejem a přehrávání MP3-CD. Volitelný nový Porsche Communication Management (PCM) s navigací s pevným diskem slouží jako centrální řídící jednotka pro veškerou výbavu v oblasti audio, komunikace a navigace.

JL, 3.12.2008

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar