Porsche Cayman R - sportovní kupé s motorem uprostřed
Nízká hmotnost a mimořádně sportovní ambice, to jsou hlavní přednosti modelu Porsche Cayman R, který se představil ve světové premiéře na autosalonu v Los Angeles. Značka Porsche si ve svém názvosloví písmeno R tradičně rezervuje pro mimořádné sportovní vozy.
R v tomto případě znamená rafinovaný, rychlý, ale především také ryzí. Nový Cayman R je o 55 kg lehčí a o 10 k výkonnější než Cayman S. Speciálně naladěný sportovní podvozek zaručuje ještě bezprostřednější zážitek z jízdy.
Pohon nového kupé s motorem uprostřed zajišťuje zážehový šestiválec o objemu 3,4 l se zvýšeným výkonem na 330 k (243 kW). Standardně je síla motoru přiváděna na zadní nápravu pomocí manuální šestistupňové převodovky a je připravena zajistit zrychlení z klidu na 100 km/h během pouhých 5,0 s. Model může být také vybaven sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou PDK, která tento čas zkracuje na 4,9 s. V případě, že je Cayman R vybaven paketem Sport-Chrono dodávaným na přání, lze stlačit čas zrychlení z 0 na 100 km/h na pouhých 4,7 s. Nejvyšší rychlost udávaná výrobcem u provedení s manuální převodovkou je 282 km/h, s převodovkou PDK pak 280 km/h. Kombinovaná spotřeba dosahuje s manuální převodovkou 9,7 l/100 km, s převodovkou PDK klesá na 9,3 l/100 km.
Jednoznačným cílem při vývoji bylo posílit snížením hmotnosti dynamiku a agilitu vozu a dosáhnout ještě efektivnějšího přenosu výkonu. Inženýrům společnosti Porsche se podařilo snížit pohotovostní hmotnost na 1295 kg, což pro model s manuální převodovkou odpovídá výkonové hmotnosti jen 3,9 kg/k. S převodovkou PDK činí tento poměr 4,0 kg/k. Snížení hmotnosti bylo dosaženo především použitím lehkých materiálů a omezením komfortní výbavy. Stejně jako je jako u 911 GT3/GT3 RS a Boxster Spyder, lze také pro Cayman R objednat lithium-iontový akumulátor. Nové vrcholné provedení kupé s motorem uprostřed je osazeno nejlehčími koly, která jsou ve výrobním programu k dispozici. Kompletní sada kol tak váží méně než 40 kg.
Charakteristická silueta, s podvozkem sníženým o 20 mm, je zvýrazněna pevně umístěným spoilerem na zádi. Jasným odlišujícím prvkem jsou také stříbrně lakovaná kola a další sportovně laděné detaily interiéru i exteriéru. Mezi nimi nechybí černé orámování světlometů, černé kryty vnějších zpětných zrcátek.
Tento motiv se již v minulosti proslavil na vůbec prvním Porsche, které neslo písmeno „R“ ve svém označení – u typu 911 R z roku 1967. Písmeno „R" označovalo závodní zaměření (německy Rennen) této malé série čítající pouhých 19 kusů. Jednalo se o prototyp postavený na základě sériového kupé se šestiválcem Carrera s výkonem 210 k. Mnoho plastových dílů karoserie a extrémně spartánská výbava zajistily snížení hmotnosti na pouhých 830 kg.
Cena nového modelu Cayman R byla pro český trh stanovena na 1 799 000 Kč včetně DPH a pro model s dvoustupňovou převodovkou PDK pak 1 881 000 Kč včetně DPH.
JL, 18.11.2010
Pohon nového kupé s motorem uprostřed zajišťuje zážehový šestiválec o objemu 3,4 l se zvýšeným výkonem na 330 k (243 kW). Standardně je síla motoru přiváděna na zadní nápravu pomocí manuální šestistupňové převodovky a je připravena zajistit zrychlení z klidu na 100 km/h během pouhých 5,0 s. Model může být také vybaven sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou PDK, která tento čas zkracuje na 4,9 s. V případě, že je Cayman R vybaven paketem Sport-Chrono dodávaným na přání, lze stlačit čas zrychlení z 0 na 100 km/h na pouhých 4,7 s. Nejvyšší rychlost udávaná výrobcem u provedení s manuální převodovkou je 282 km/h, s převodovkou PDK pak 280 km/h. Kombinovaná spotřeba dosahuje s manuální převodovkou 9,7 l/100 km, s převodovkou PDK klesá na 9,3 l/100 km.
Jednoznačným cílem při vývoji bylo posílit snížením hmotnosti dynamiku a agilitu vozu a dosáhnout ještě efektivnějšího přenosu výkonu. Inženýrům společnosti Porsche se podařilo snížit pohotovostní hmotnost na 1295 kg, což pro model s manuální převodovkou odpovídá výkonové hmotnosti jen 3,9 kg/k. S převodovkou PDK činí tento poměr 4,0 kg/k. Snížení hmotnosti bylo dosaženo především použitím lehkých materiálů a omezením komfortní výbavy. Stejně jako je jako u 911 GT3/GT3 RS a Boxster Spyder, lze také pro Cayman R objednat lithium-iontový akumulátor. Nové vrcholné provedení kupé s motorem uprostřed je osazeno nejlehčími koly, která jsou ve výrobním programu k dispozici. Kompletní sada kol tak váží méně než 40 kg.
Charakteristická silueta, s podvozkem sníženým o 20 mm, je zvýrazněna pevně umístěným spoilerem na zádi. Jasným odlišujícím prvkem jsou také stříbrně lakovaná kola a další sportovně laděné detaily interiéru i exteriéru. Mezi nimi nechybí černé orámování světlometů, černé kryty vnějších zpětných zrcátek.
Tento motiv se již v minulosti proslavil na vůbec prvním Porsche, které neslo písmeno „R“ ve svém označení – u typu 911 R z roku 1967. Písmeno „R" označovalo závodní zaměření (německy Rennen) této malé série čítající pouhých 19 kusů. Jednalo se o prototyp postavený na základě sériového kupé se šestiválcem Carrera s výkonem 210 k. Mnoho plastových dílů karoserie a extrémně spartánská výbava zajistily snížení hmotnosti na pouhých 830 kg.
Cena nového modelu Cayman R byla pro český trh stanovena na 1 799 000 Kč včetně DPH a pro model s dvoustupňovou převodovkou PDK pak 1 881 000 Kč včetně DPH.
JL, 18.11.2010
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout