Porsche Cayenne s výkonnějšími motory
Společnost Porsche Inter Auto CZ uvede v únoru do prodeje nové modely Cayenne, Cayenne S a Cayenne Turbo. Zákazníkům nabídnou atraktivní design a nové silnější motory s přímým vstřikováním benzinu - Direct Fuel Injection (DFI).
Cayenne je nyní poháněn šestiválcovým motorem, jehož objem se zvýšil z 3.2 na 3.6 litru. Točivý moment tak vzrostl z 310 na 385 N.m a vžkon má hodnotu 290 k (213 kW). Pro zrychlení z nuly na 100 km/h potřebuje 8,1 sekund, nejvyšší rychlost 227 km/h. Pro srovnání: hodnoty jeho předchůdce – 9,1 s a 214 km/h.
Cayenne S s motorem V8, s objemem zvětšeným na 4,8 litru, dosahuje díky novému přímému vstřikování benzinu a zavedení řízení ventilů VarioCam Plus točivého momentu 500 N.m (doposud 420 Nm) a výkonu 385 k (283 kW), což představuje nárůst 45 k (33 kW) více než doposud. Na 100 km/h zrychlí během 6,6 s, přičemž největší rychlost dosahuje 252 km/h. U nového špičkového modelu Cayenne Turbo se zvýšil výkon motoru v porovnání s předchůdcem o 50 PS (37 kW). Dvěma turbodmychadly poháněný osmiválec má výkon 500 PS (368 kW) a 700 N.m (doposud 620 Nm). Zrychlení z nuly na 100 km/h absolvuje za 5,1 sekund a nejvyšší rychlosti 275 km/h. Ideální přenos síly zajišťuje osvědčený systém Porsche Traction Management (PTM), který rozděluje sílu motoru mezi zadní a přední kola v poměru 62:38. Pomocí lamelové spojky lze podle potřeby převádět až 100 procent výkonu dopředu nebo dozadu.
Aktivní podvozek Porsche Active Suspension Management (PASM) se vzduchovým odpružením patří u modelu Cayenne Turbo do sériové výbavy. Tuto variantu podvozku lze nyní rozšířit o novou, firmou Porsche poprvé použitou, příčnou stabilizaci Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC). Plynulá regulace sklonu karoserie omezuje boční náklon vozidla v zatáčkách a zcela jej vyrovnává téměř ve všech jízdních situacích. Významně se tím zlepšují vlastnosti, stabilita a komfort za jízdy. Při jízdě v terénu umožňuje systém maximální křížení náprav a optimalizuje trakci. PDCC lze objednat také pro modely Cayenne a Cayenne S.
Všechny modely Cayenne jsou sériově vybaveny systémem Porsche Stability Management (PSM) s brzdovým asistentem, zdokonalenou stabilizací přívěsu a Offroad-ABS. Tyto funkce zajišťují zlepšenou rychlejší nástup brzd a snižují rozkmitání, k němuž může u vozidel s přívěsem dojít, a o optimalizovaný brzdný účinek na nezpevněném podkladu. Větší míru aktivní bezpečnosti přinášejí světlomety Bi-Xenon (sériově u Cayenne Turbo). Světlomety mají kromě statického nyní také i dynamické světlo pro jízdu do zatáček, které se aktivuje od rychlosti 3 km/h. Pro Cayenne a Cayenne S lze tyto světlomety objednat jako volitelnou výbavu.
Ceny (bez DPH)
Cayenne V6 – 1 258 824 Kč
Cayenne S – 1 594 958 Kč
Cayenne Turbo – 2 645 378 Kč
JL, 11.1.2007
Cayenne S s motorem V8, s objemem zvětšeným na 4,8 litru, dosahuje díky novému přímému vstřikování benzinu a zavedení řízení ventilů VarioCam Plus točivého momentu 500 N.m (doposud 420 Nm) a výkonu 385 k (283 kW), což představuje nárůst 45 k (33 kW) více než doposud. Na 100 km/h zrychlí během 6,6 s, přičemž největší rychlost dosahuje 252 km/h. U nového špičkového modelu Cayenne Turbo se zvýšil výkon motoru v porovnání s předchůdcem o 50 PS (37 kW). Dvěma turbodmychadly poháněný osmiválec má výkon 500 PS (368 kW) a 700 N.m (doposud 620 Nm). Zrychlení z nuly na 100 km/h absolvuje za 5,1 sekund a nejvyšší rychlosti 275 km/h. Ideální přenos síly zajišťuje osvědčený systém Porsche Traction Management (PTM), který rozděluje sílu motoru mezi zadní a přední kola v poměru 62:38. Pomocí lamelové spojky lze podle potřeby převádět až 100 procent výkonu dopředu nebo dozadu.
Aktivní podvozek Porsche Active Suspension Management (PASM) se vzduchovým odpružením patří u modelu Cayenne Turbo do sériové výbavy. Tuto variantu podvozku lze nyní rozšířit o novou, firmou Porsche poprvé použitou, příčnou stabilizaci Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC). Plynulá regulace sklonu karoserie omezuje boční náklon vozidla v zatáčkách a zcela jej vyrovnává téměř ve všech jízdních situacích. Významně se tím zlepšují vlastnosti, stabilita a komfort za jízdy. Při jízdě v terénu umožňuje systém maximální křížení náprav a optimalizuje trakci. PDCC lze objednat také pro modely Cayenne a Cayenne S.
Všechny modely Cayenne jsou sériově vybaveny systémem Porsche Stability Management (PSM) s brzdovým asistentem, zdokonalenou stabilizací přívěsu a Offroad-ABS. Tyto funkce zajišťují zlepšenou rychlejší nástup brzd a snižují rozkmitání, k němuž může u vozidel s přívěsem dojít, a o optimalizovaný brzdný účinek na nezpevněném podkladu. Větší míru aktivní bezpečnosti přinášejí světlomety Bi-Xenon (sériově u Cayenne Turbo). Světlomety mají kromě statického nyní také i dynamické světlo pro jízdu do zatáček, které se aktivuje od rychlosti 3 km/h. Pro Cayenne a Cayenne S lze tyto světlomety objednat jako volitelnou výbavu.
Ceny (bez DPH)
Cayenne V6 – 1 258 824 Kč
Cayenne S – 1 594 958 Kč
Cayenne Turbo – 2 645 378 Kč
JL, 11.1.2007
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout