Porsche Cayenne a Panamera - nový diesel a doplňky Exclusive
Společnost Porsche Inter Auto CZ představí ve svých Porsche Centrech v Praze a Brně vylepšené modely Cayenne a Panamera. Cayenne Diesel bude k dispozici s novým, ještě účinnějším motorem, pro Cayenne Turbo je možné objednat si zvýšení výkonu na 540 k.
Na prvním místě je třeba jmenovat především druhou generaci motoru pro Cayenne Diesel. Třílitrový šestiválec s nezměněným zdvihem i vrtáním disponuje nyní výkonem 245 k (+5 k). Současně s tím spotřebuje jen 7,2 l/100 km (- 0,2 l/100 km). „Tímto zvýšením účinnosti se Cayenne Diesel stává nejúspornějším provedením své modelové řady a zároveň vyprodukuje nejméně CO2 na každý ujetý kilometr,“ zdůrazňuje Anna Gruberová, PR manažerka Porsche Inter Auto CZ. Zvýšení výkonu motoru přináší samozřejmě také zlepšení dynamiky – zrychlení z klidu na 100 km/h trvá 7,6 s, zatímco nejvyšší rychlost se posunula na 220 km/h.
Výše uvedených zlepšení bylo dosaženo např. použitím nových materiálů snižujících hmotnost a vnitřní tření motoru. Přepracován byl vstřikovací systém a turbodmychadlo, stejně tak byl zdokonalen systém řízení teploty motoru. Zcela nově je například řešen klikový hřídel s menším počtem vyvažovacích závaží a odvrtáváním. Pracovní tlak systému přímého vstřikování se zvýšil o 20 na stávajících 200 MPa, což dává lepší účinnost rozvíření paliva ve válcích. Použité turbodmychadlo s proměnnou geometrií rozváděcích lopatek má novou konstrukci s optimalizovanými ložisky a novou kompresorovou část. Tím se zlepšuje reakce turbodmychadla a zvyšuje jeho účinnost. Aplikováním uvedených změn došlo také ke snížení hmotnosti Cayenne Diesel o 20 kg. Pohotovostní hmotnost tohoto SUV je nyní 2 080 kg.
Cayenne S Hybrid
Zdokonalení jsou aplikována rovněž na Cayenne S Hybrid: řídicí jednotka jeho hybridního hnacího ústrojí je nyní navržena pro ještě více specifického potěšení z řízení. Při vhodných podmínkách se nyní tento model může i po studeném startu v malých rychlostech pohybovat na elektrický pohon. Až do současnosti byl elektrický pohon činný pouze po zahřátí spalovacího motoru.
Porsche Exclusive
Současně s příchodem dalšího modelového roku se rozšiřuje nabídka programu Porsche Exclusive pro modely Cayenne. Pro Cayenne Turbo může být objednáno zvýšení výkonu jeho přeplňovaného osmiválce, čímž dojde k nárůstu o 40 k na 540 k. Točivý moment se zvýší až na 750 Nm, čímž se zkrátí čas potřebný ke zrychlení z klidu na 100 km/h na 4,6 s a maximální rychlost dosáhne na 281 km/h. Spotřeba a emise zůstávají na stávající úrovni: Cayenne Turbo – 11,5 l/100 km.
Zvýšení výkonu se kromě jiného dosahuje dvojicí nových turbodmychadel s titanovo-hliníkovými turbínovými koly, stejně tak jako úpravou elektroniky motoru. Zvýšení výkonu samozřejmě doprovázejí i odpovídající zásahy na brzdové soustavě. Je zdokonaleno chlazení brzd, navíc se také zvětšuje průměr na 420 mm u na přání dodávaných keramických brzdových kotoučů brzdové soustavy PCCB. Odpovídající modely mohou být proto vybaveny i rezervním kolem o průměru 20“.
Dalšími doplňky, nabízenými z programu Porsche Exclusive pro Cayenne, jsou např. černě lakované vnitřní části bi-xenonových světlometů s dynamickou zatáčecí funkcí PDLS, dva páry sportovních koncovek výfuku nebo zatmavené koncové LED svítilny.
Pro interiér Cayenne nabízí Porsche Exclusive například pakety ozdobných švů či kůží nebo mahagonové dřevo v provedení Yachting, hliníkem zušlechtěná hlavice volicí páky převodovky Tiptronic S či nové dekorační lišty dveřních výplní z ušlechtilé oceli nebo karbonu.
Doplňky pro model Panamera
Od podzimu bude nabízen např.asistent pro přejíždění z jednoho jízdního pruhu do druhého, převzatý z Cayenne. Tento systém monitoruje prostor šikmo za vozem, stejně tak jako mrtvý úhel zpětných zrcátek, a řidiče pomocí kontrolky umístěné ve vnějších zpětných zrcátkách informuje o přítomnosti automobilu či motocyklu v tomto prostoru. Novými doplňky jsou černé vnitřní části bi-xenonových světlometů s funkcí PDLS a sportovní koncovky výfuku s novým designem.
Výše uvedených zlepšení bylo dosaženo např. použitím nových materiálů snižujících hmotnost a vnitřní tření motoru. Přepracován byl vstřikovací systém a turbodmychadlo, stejně tak byl zdokonalen systém řízení teploty motoru. Zcela nově je například řešen klikový hřídel s menším počtem vyvažovacích závaží a odvrtáváním. Pracovní tlak systému přímého vstřikování se zvýšil o 20 na stávajících 200 MPa, což dává lepší účinnost rozvíření paliva ve válcích. Použité turbodmychadlo s proměnnou geometrií rozváděcích lopatek má novou konstrukci s optimalizovanými ložisky a novou kompresorovou část. Tím se zlepšuje reakce turbodmychadla a zvyšuje jeho účinnost. Aplikováním uvedených změn došlo také ke snížení hmotnosti Cayenne Diesel o 20 kg. Pohotovostní hmotnost tohoto SUV je nyní 2 080 kg.
Cayenne S Hybrid
Zdokonalení jsou aplikována rovněž na Cayenne S Hybrid: řídicí jednotka jeho hybridního hnacího ústrojí je nyní navržena pro ještě více specifického potěšení z řízení. Při vhodných podmínkách se nyní tento model může i po studeném startu v malých rychlostech pohybovat na elektrický pohon. Až do současnosti byl elektrický pohon činný pouze po zahřátí spalovacího motoru.
Porsche Exclusive
Současně s příchodem dalšího modelového roku se rozšiřuje nabídka programu Porsche Exclusive pro modely Cayenne. Pro Cayenne Turbo může být objednáno zvýšení výkonu jeho přeplňovaného osmiválce, čímž dojde k nárůstu o 40 k na 540 k. Točivý moment se zvýší až na 750 Nm, čímž se zkrátí čas potřebný ke zrychlení z klidu na 100 km/h na 4,6 s a maximální rychlost dosáhne na 281 km/h. Spotřeba a emise zůstávají na stávající úrovni: Cayenne Turbo – 11,5 l/100 km.
Zvýšení výkonu se kromě jiného dosahuje dvojicí nových turbodmychadel s titanovo-hliníkovými turbínovými koly, stejně tak jako úpravou elektroniky motoru. Zvýšení výkonu samozřejmě doprovázejí i odpovídající zásahy na brzdové soustavě. Je zdokonaleno chlazení brzd, navíc se také zvětšuje průměr na 420 mm u na přání dodávaných keramických brzdových kotoučů brzdové soustavy PCCB. Odpovídající modely mohou být proto vybaveny i rezervním kolem o průměru 20“.
Dalšími doplňky, nabízenými z programu Porsche Exclusive pro Cayenne, jsou např. černě lakované vnitřní části bi-xenonových světlometů s dynamickou zatáčecí funkcí PDLS, dva páry sportovních koncovek výfuku nebo zatmavené koncové LED svítilny.
Pro interiér Cayenne nabízí Porsche Exclusive například pakety ozdobných švů či kůží nebo mahagonové dřevo v provedení Yachting, hliníkem zušlechtěná hlavice volicí páky převodovky Tiptronic S či nové dekorační lišty dveřních výplní z ušlechtilé oceli nebo karbonu.
Doplňky pro model Panamera
Od podzimu bude nabízen např.asistent pro přejíždění z jednoho jízdního pruhu do druhého, převzatý z Cayenne. Tento systém monitoruje prostor šikmo za vozem, stejně tak jako mrtvý úhel zpětných zrcátek, a řidiče pomocí kontrolky umístěné ve vnějších zpětných zrcátkách informuje o přítomnosti automobilu či motocyklu v tomto prostoru. Novými doplňky jsou černé vnitřní části bi-xenonových světlometů s funkcí PDLS a sportovní koncovky výfuku s novým designem.
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout