Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Porsche Carrera 4 s pohonem všech kol

Pouze několik týdnů po nových modelech 911 s klasickým zadním pohonem nyní následuje Porsche Carrera s elektronicky řízeným pohonem všech čtyř kol. Ve variantě Carrera 4 a Carrera 4S, kupé a kabriolet, budou uvedeny na český trh koncem října.

Precizní reakční rychlost nového, elektronicky řízeného pohonu všech kol nabízí zákazníkům intenzivnější zážitek z jízdy, především v souhře s novými boxerovými motory s přímým vstřikováním benzínu a převodovkou Porsche s dvojitou spojkou (PDK), dodávanou na přání.
Nová generace motorů se vyznačuje v závislosti na zvoleném typu nárůstem výkonu až o 8,5 %, nižší spotřebou paliva až o 12,9 % a o 15,4 % nižšími emisemi CO2.
U motoru 3.6 vzrostl výkon o 20 k na 345 k (254 kW). Současně dosahuje Carrera 4 kupé s dvouspojkovozu převodovkou (PDK) spotřebu 10,1 litrů na 100 km. Stejně výrazná zlepšení jsou patrná u vozu 911 Carrera 4S s motorem 3.8, jehož výkon narostl o 30 k na 385 k (283 kW). Celková spotřeba se u vozu Carrera 4S kabriolet s PDK snižuje na 10,7 litrů na 100 km.
U nové generace Carrera 4 a Carrera 4S nahrazuje elektronicky řízený Porsche Traction Management (PTM) dosavadní pohon všech kol s lamelovou visko spojkou. Systém vyvinutý pro 911 Turbo a modifikovaný pro modely Carrera v sobě spojuje větší jízdní stabilitu, trakci a jízdní vlastnosti ještě vylepšené sériovou mechanickou uzávěrkou zadní nápravy.
Nové modely s pohonem všech kol mají sportovní manuální převodovku se šesti rychlostními stupni. Jako alternativu lze zvolit zmíněnou dvouspojkovou převodovku Porsche, nahrazující dosavadní automatickou převodovku s měničem Tiptronic S. Vyznačuje se kratší dobou řazení a nižší spotřebou paliva. Převodovka s dvojitou spojkou má sedm rychlostí, které se řadí elektrohydraulicky bez přerušení tažné síly.
Novou generaci modelové řady 911 lze poznat podle decentního ale charakteristického přepracování přídě a nových světel. Nové modely Carrera mají zásadně bixenonové světlomety a nové denní provozní osvětlení v technice LED. Rovněž zadní svítilny tvaru jsou v technice LED. Kromě toho nabízí Porsche poprvé jako opci také dynamické světlo pro jízdu do zatáček. Všechny modely Carrera 4 zdobí zadní partie, která je o 44 mm širší v porovnání s verzemi s pohonem dvou náprav. Nové stínítko reflektoru mezi LED světly propůjčuje zádi ještě dynamičtější charakter.
Nový Porsche Communication Management (PCM) s dotykovou obrazovkou zlepšuje obsluhu zčásti volitelných navigačních, informačních systémů
a audiosystémů. Kromě toho podporuje technologii Bluetooth, USB a iPod.
Základní cena nových modelů Porsche Carrera 4 pro evropský trh bude od 89 577 eur. Vozy Porsche Carrera 4 Cabriolet a Porsche Carrera 4S budou stát od 100 525 eur a cena modelu Carrera 4S Cabriolet bude 111 473 eur. Přesné ceny pro český trh budou známy v příběhu října 2008.

JL, 27.6.2008




Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar