Porsche Boxster - lehčí, silnější a úspornější
Přichází nová generace modelu Boxster, roadsteru od Porsche s motorem uprostřed. Komplexní proměna učinila nový Boxster lehčí a silnější, elegantnější a úspornější. Ještě nikdy předtím nebyla mezigenerační proměna vozu Porsche Boxster tak komplexní jako nyní.
Nový otevřený dvoumístný roadster přichází s novou karoserií, vyznačující se nízkou hmotností a přepracovaným podvozkem. Příkladná jízdní dynamika je etalonem své třídy zejména díky spojení nižší hmotnosti, delšího rozvoru náprav, širšího rozchodu kol, větších kol a v neposlední řadě i elektromechanického posilovače řízení. Při zachování dynamiky se zároveň podařilo o 15 procent snížit spotřebu paliva. Kombinovaná spotřeba je nižší než 8 l/100 km.
Vzhled změnily především kratší převisy karoserie, posunutí spodního okraje čelního skla více dopředu, opticky nízko působící karoserie a expresivněji vedené hrany. Prostor pro posádku může být uzavřen přepracovanou, elektricky ovládanou střechou, která nyní nemá ve složeném stavu samostatný kryt. Vnitřní prostor je větší a současně se vyznačuje aktuálním stylem Porsche se šikmou a vysoko umístěnou středovou konzolí.
Nová generace se představuje ve dvou tradičních provedeních: Boxster a Boxster S. Oba modely pohání plochý šestiválec boxer s přímým vstřikováním benzinu, jehož účinnost zvyšuje systém rekuperace kinetické energie, aktivní řízení teploty a funkce start/stop. Výchozí model Boxster disponuje výkonem 195 kW (265 kW) z objemu 2,7 litru – o 10 k větším výkonem než u předchůdce s větším objemem. Technicky motor vychází z šestiválce 3,4 litru připraveného pro Boxster S, který disponuje výkonem 315 k (232 kW), což je o 5 k více než u staršího modelu.
Oba vozy jsou standardně vybaveny šestistupňovou manuální převodovkou, kterou může na přání nahradit sedmistupňová dvouspojková převodovka. Kombinovaná spotřeba vozu Porsche Boxster činí s převodovkou PDK 7,7 l/100 km, u modelu Boxster S 8,0 l/100 km. Bez přerušení přísunu síly k zadním kolům zrychluje model Boxster z klidu na 100 km/h za 5,7 s, provedení Boxster S během 5,0 s.
Pro zvýšení dynamického potenciálu Porsche pro model Boxster nabízí paket Sport Chrono, jehož součástí je poprvé také systém dynamického uložení motoru. Pro Boxster je novinkou rovněž systém vektorového řízení dynamiky Porsche Torque Vectoring (PTV) s mechanickým samosvorným diferenciálem.
Cena nového modelu Porsche Boxster v základním provedení činí 48 291 € vč. DPH a provedení Boxster S je za cenu 59 120 € včetně DPH. Na českém trhu bude k dispozici od května v Porsche Centrech v Praze a Brně.
JL, 18.1.2012
Vzhled změnily především kratší převisy karoserie, posunutí spodního okraje čelního skla více dopředu, opticky nízko působící karoserie a expresivněji vedené hrany. Prostor pro posádku může být uzavřen přepracovanou, elektricky ovládanou střechou, která nyní nemá ve složeném stavu samostatný kryt. Vnitřní prostor je větší a současně se vyznačuje aktuálním stylem Porsche se šikmou a vysoko umístěnou středovou konzolí.
Nová generace se představuje ve dvou tradičních provedeních: Boxster a Boxster S. Oba modely pohání plochý šestiválec boxer s přímým vstřikováním benzinu, jehož účinnost zvyšuje systém rekuperace kinetické energie, aktivní řízení teploty a funkce start/stop. Výchozí model Boxster disponuje výkonem 195 kW (265 kW) z objemu 2,7 litru – o 10 k větším výkonem než u předchůdce s větším objemem. Technicky motor vychází z šestiválce 3,4 litru připraveného pro Boxster S, který disponuje výkonem 315 k (232 kW), což je o 5 k více než u staršího modelu.
Oba vozy jsou standardně vybaveny šestistupňovou manuální převodovkou, kterou může na přání nahradit sedmistupňová dvouspojková převodovka. Kombinovaná spotřeba vozu Porsche Boxster činí s převodovkou PDK 7,7 l/100 km, u modelu Boxster S 8,0 l/100 km. Bez přerušení přísunu síly k zadním kolům zrychluje model Boxster z klidu na 100 km/h za 5,7 s, provedení Boxster S během 5,0 s.
Pro zvýšení dynamického potenciálu Porsche pro model Boxster nabízí paket Sport Chrono, jehož součástí je poprvé také systém dynamického uložení motoru. Pro Boxster je novinkou rovněž systém vektorového řízení dynamiky Porsche Torque Vectoring (PTV) s mechanickým samosvorným diferenciálem.
Cena nového modelu Porsche Boxster v základním provedení činí 48 291 € vč. DPH a provedení Boxster S je za cenu 59 120 € včetně DPH. Na českém trhu bude k dispozici od května v Porsche Centrech v Praze a Brně.
JL, 18.1.2012
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout










