Porsche Boxster Spyder - pokračování tradice
Automobilka Porsche představí na autosalonu v Los Angeles nový vůz Boxster Spyder, který doplní modelovou řadu Boxster a stane se tak jejím třetím a nejvýkonnějším provedením. Tato novinka bude na český trh uvedena v únoru příštího roku.
Nový roadster s motorem uprostřed se vyznačuje výrazným vzhledem, který má klasické znaky tradičních sportovních vozů Porsche. Od ostatních roadsterů s motorem uprostřed se již na pohled odlišuje lehkostí, účelností a nízkým bočním profilem. Vůz je primárně navržen pro jízdu bez střechy, která je provedena v lehkém plátěném designu a v případě potřeby ochrání posádky před nepřízní počasí.
Boxster Spyder se vyznačuje mimořádnou dynamikou, kterou zajišťuje nižší hmotnost, snížené těžiště a přepracovaný podvozek. Před zadní nápravou modelu Boxster Spyder je umístěn plochý šestiválec 3.4 s přímým vstřikováním paliva o výkonu 320 k, což je o deset více než u standardního modelu Boxster S.
S hmotností pouhých 1275 kg se navíc jedná o nejlehčí model v nabídce značky Porsche. V případě, že je součástí výbavy dvouspojková samočinná převodovka PDK a paket Sport Chrono, dokáže díky funkci Launch Control zrychlit z klidu na 100 km/h během 4,8 s, maximální rychlost s otevřenou střechou činí 267 km/h. Průměrná kombinovaná spotřeba s převodovkou PDK je 9,3 l/100 km.
Celá modelová řada Boxster je v současnosti považována za duchovního nástupce legendárního typu 550 Spyder z roku 1953. Vyznačuje se motorem uprostřed, karoserií roadster, nízkou hmotností a mimořádnou agilitou, která přináší radost z jízdy.
Model 550 byl mj. prvním dvoumístným vozem stuttgartské automobilky, který sice byl vyvinut pro použití v závodech, ale následně získal homologaci pro silniční provoz. V následujících letech tento 550 kilogramů vážící Spyder vybojoval mnoho vítězství v okruhových i dříve obvyklých silničních závodech. Model 550 následovaly další navýsost úspěšné modely Porsche Spyder, jedním z nich byl také typ 718 RS 60 z roku 1960.
Tyto legendární závodní automobily Porsche v letech 2004 a 2008 oslavily speciální limitované série modelové řady Boxster, jež nesly doplňkové označení Spyder. Ve srovnání s nimi je ale nový Boxster Spyder zcela svébytným a samostatně vyvinutým sériovým vozem, který se oproti modelům Boxster a Boxster S vyznačuje mnoha významnými změnami konstrukce.
Základní cena pro evropský trh bude startovat na 53 100 € bez DPH.
JL,9.11.2009
Boxster Spyder se vyznačuje mimořádnou dynamikou, kterou zajišťuje nižší hmotnost, snížené těžiště a přepracovaný podvozek. Před zadní nápravou modelu Boxster Spyder je umístěn plochý šestiválec 3.4 s přímým vstřikováním paliva o výkonu 320 k, což je o deset více než u standardního modelu Boxster S.
S hmotností pouhých 1275 kg se navíc jedná o nejlehčí model v nabídce značky Porsche. V případě, že je součástí výbavy dvouspojková samočinná převodovka PDK a paket Sport Chrono, dokáže díky funkci Launch Control zrychlit z klidu na 100 km/h během 4,8 s, maximální rychlost s otevřenou střechou činí 267 km/h. Průměrná kombinovaná spotřeba s převodovkou PDK je 9,3 l/100 km.
Celá modelová řada Boxster je v současnosti považována za duchovního nástupce legendárního typu 550 Spyder z roku 1953. Vyznačuje se motorem uprostřed, karoserií roadster, nízkou hmotností a mimořádnou agilitou, která přináší radost z jízdy.
Model 550 byl mj. prvním dvoumístným vozem stuttgartské automobilky, který sice byl vyvinut pro použití v závodech, ale následně získal homologaci pro silniční provoz. V následujících letech tento 550 kilogramů vážící Spyder vybojoval mnoho vítězství v okruhových i dříve obvyklých silničních závodech. Model 550 následovaly další navýsost úspěšné modely Porsche Spyder, jedním z nich byl také typ 718 RS 60 z roku 1960.
Tyto legendární závodní automobily Porsche v letech 2004 a 2008 oslavily speciální limitované série modelové řady Boxster, jež nesly doplňkové označení Spyder. Ve srovnání s nimi je ale nový Boxster Spyder zcela svébytným a samostatně vyvinutým sériovým vozem, který se oproti modelům Boxster a Boxster S vyznačuje mnoha významnými změnami konstrukce.
Základní cena pro evropský trh bude startovat na 53 100 € bez DPH.
JL,9.11.2009
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout














