Porsche 918 Spyder - supersportovní vůz budoucnosti
Supersportovní Porsche 918 Spyder má více než polovinu svého vývoje za sebou a je na nejlepší cestě stát se vozem budoucnosti. Jako vozidlo s hybridním pohonem typu plug-in, tedy s možností vnějšího dobíjení, spojuje výkonný spalovací motor s nejpokrokovějšími elektromotory.
Spojení výkonného motoru s nejpokrokovějšími elektromotory dodává Porsche 918 Spyder dynamiku závodního stroje o výkonu přes 566 kW (770 k) při spotřebě paliva, s hodnotou zhruba tři litry na 100 km nižší než u většiny současných malých vozů.
Porsche využívá speciální technická řešení, jako je karoserie z kompozitu vyztuženého uhlíkovými vlákny, plně variabilní aerodynamika, adaptivní řízení zadních kol a výfuková soustava s nahoře vyvedenými koncovkami výfuku.
Typ 918 Spyder je koncipován jako supersportovní vůz a nástupce typu Carrera GT. Sprint z 0 na 100 km/h zvládne za necelé tři sekundy (Carrera GT: 3,9 s). Spotřeba zhruba tři litry na 100 kilometrů a dojezd v elektrickém režimu více než 25 km jsou jedinečné.
Základem konceptu je rozdělení pohonu mezi tři motory, jejichž spolupráce je řízena inteligentní jednotkou s pěti volitelnými režimy.
Standardně nastaveným provozním režimem po spuštění vozidla je při dostatečném stavu nabití akumulátoru režim „E-Power“. V ideálním případě dokáže vůz ujet přes 25 km. Spalovací motor je v tomto režimu využíván pouze v případě nezbytné potřeby.
V režimu Hybrid pracují elektrické stroje a spalovací motor kombinovaně se zaměřením na nejvyšší hospodárnost a nejnižší spotřebu paliva.
V režimu Sport Hybrid využívá motory s větším důrazem na dynamiku. Spalovací motor je nyní hlavním zdrojem hnací síly. Režim je zaměřen na výkon a sportovní jízdu.
Race Hybrid je režimem pro nejvyšší možný výkon a obzvlášť sportovní jízdu. Spalovací motor pracuje převážně pod vysokým zatížením a dobíjí akumulátor, pokud řidič nevyžaduje maximální výkon.
Tlačítko Hot Lap uprostřed přepínače režimů aktivuje výkonové rezervy a lze ho zapnout pouze v režimu Race Hybrid. Podobně jako v kvalifikačním režimu je trakční akumulátor po dobu několika rychlých kol provozován na hranici maximálního výkonu.
Hlavním zdrojem hnací síly je osmiválec 4.6 litru s výkonem přes 419 kW (570 k), který byl odvozen z motoru úspěšného typu RS Spyder. Výsledkem jsou maximální otáčky až 9000/min.
Na přední nápravě je další samostatný elektromotor o výkonu zhruba 80 kW, který pohání přední kola prostřednictvím pevného převodu. Spojka zajišťuje odpojení elektromotoru ve vyšších rychlostech, aby se zabránilo jeho přetočení. Hnací síla je na každé nápravě regulována nezávisle.
Ukládání elektrické energie pro elektrické stroje zajišťuje kapalinou chlazený lithium-iontový akumulátor složený z 312 jednotlivých článků s energetickou kapacitou zhruba 7 kWh. S vozem bude kromě toho dodávána kompaktní nabíjecí stanice, jež může být pevně nainstalována v domácí garáži. Jejím prostřednictvím trvá rychlé a pohodlné dobití nezávisle na regionálních podmínkách přibližně dvě hodiny.
Českým zákazníků nabídne tento model společnost Porsche Inter Auto CZ, která je výhradním dovozcem a projedcem vozů Porsche v České republice.
JL, 27.3.2012
Porsche využívá speciální technická řešení, jako je karoserie z kompozitu vyztuženého uhlíkovými vlákny, plně variabilní aerodynamika, adaptivní řízení zadních kol a výfuková soustava s nahoře vyvedenými koncovkami výfuku.
Typ 918 Spyder je koncipován jako supersportovní vůz a nástupce typu Carrera GT. Sprint z 0 na 100 km/h zvládne za necelé tři sekundy (Carrera GT: 3,9 s). Spotřeba zhruba tři litry na 100 kilometrů a dojezd v elektrickém režimu více než 25 km jsou jedinečné.
Základem konceptu je rozdělení pohonu mezi tři motory, jejichž spolupráce je řízena inteligentní jednotkou s pěti volitelnými režimy.
Standardně nastaveným provozním režimem po spuštění vozidla je při dostatečném stavu nabití akumulátoru režim „E-Power“. V ideálním případě dokáže vůz ujet přes 25 km. Spalovací motor je v tomto režimu využíván pouze v případě nezbytné potřeby.
V režimu Hybrid pracují elektrické stroje a spalovací motor kombinovaně se zaměřením na nejvyšší hospodárnost a nejnižší spotřebu paliva.
V režimu Sport Hybrid využívá motory s větším důrazem na dynamiku. Spalovací motor je nyní hlavním zdrojem hnací síly. Režim je zaměřen na výkon a sportovní jízdu.
Race Hybrid je režimem pro nejvyšší možný výkon a obzvlášť sportovní jízdu. Spalovací motor pracuje převážně pod vysokým zatížením a dobíjí akumulátor, pokud řidič nevyžaduje maximální výkon.
Tlačítko Hot Lap uprostřed přepínače režimů aktivuje výkonové rezervy a lze ho zapnout pouze v režimu Race Hybrid. Podobně jako v kvalifikačním režimu je trakční akumulátor po dobu několika rychlých kol provozován na hranici maximálního výkonu.
Hlavním zdrojem hnací síly je osmiválec 4.6 litru s výkonem přes 419 kW (570 k), který byl odvozen z motoru úspěšného typu RS Spyder. Výsledkem jsou maximální otáčky až 9000/min.
Na přední nápravě je další samostatný elektromotor o výkonu zhruba 80 kW, který pohání přední kola prostřednictvím pevného převodu. Spojka zajišťuje odpojení elektromotoru ve vyšších rychlostech, aby se zabránilo jeho přetočení. Hnací síla je na každé nápravě regulována nezávisle.
Ukládání elektrické energie pro elektrické stroje zajišťuje kapalinou chlazený lithium-iontový akumulátor složený z 312 jednotlivých článků s energetickou kapacitou zhruba 7 kWh. S vozem bude kromě toho dodávána kompaktní nabíjecí stanice, jež může být pevně nainstalována v domácí garáži. Jejím prostřednictvím trvá rychlé a pohodlné dobití nezávisle na regionálních podmínkách přibližně dvě hodiny.
Českým zákazníků nabídne tento model společnost Porsche Inter Auto CZ, která je výhradním dovozcem a projedcem vozů Porsche v České republice.
JL, 27.3.2012
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout












