Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Porsche 911 výkonnější a zábavnější

Porsche 911 je už mnoho desetiletí nejprodávanějším sportovním vozem světa. Tuto vedoucí pozici dále posílí nová generace s inovativními plochými přeplňovanými motory a zdokonaleným podvozkem.

V rámci modernizace došlo k pozměnění mnoha částí karoserie: jde např. o nové přední světlomety se čtyřbodovým denním svícením, kliky dveří bez krytů prolisů, upravený kryt motoru s vertikální mřížkou a nové zadní svítilny obsahující charakteristická čtyřbodová brzdná světla. V interiéru zaujme nový Porsche Communication Management s multidotykovým displejem, přinášejícím výrazně rozšířenou nabídku funkcí a zjednodušené ovládání.


Nová generace motorů s dvojitým přeplňováním dělá z jízdy v 911 Carrera ještě intenzivnější emociální zážitek – výkon 370 k (272 kW), resp. 420 k (309 kW) u Carrera S. V obou případech to znamená zvýšení výkonu o 20 k (15 kW) a oba motory mají zdvihový objem tři litry. Vyšší výkon modelu 911 Carrera S mají na „svědomí“ upravená turbodmychadla, specifický výfukový systém a speciální naladění elektronické řídicí jednotky motoru.

Pro nové motoryj e dále typické výrazné zvýšení točivého momentu (v obou případech o 60 Nm) s maximálními hodnotami 450 Nm a 500 Nm, které jsou k dispozici již od 1700/min až do 5000/min. Navíc, s maximálními otáčkami 7500/min nová generace motorů jasně překonává ostatní konvenční přeplňované motory.
Nová generace motorů je (v závislosti na konkrétní verzi) až o dvanáct procent úspornější: spotřeba paliva byla snížena až o jeden litr na 100 kilometrů. Model 911 Carrera s převodovkou PDK nyní spotřebuje pouze 7,4 l/100 kilometrů (snížení o 0,8 l na 100 km), zatímco 911 Carrera S, taktéž s převodovkou PDK, si vystačí pouze se 7,7 l/100 km (o 1,0 l na 100 km méně).

Model 911 Carrera Coupé s převodovkou Porsche-Doppelkupplung (PDK) a paketem Sport Chrono zrychlí z nuly na 100 km/h za 4,2 s, díky čemuž je o dvě desetiny sekundy rychlejší než předchůdce. Model 911 Carrera S za pouhých 3,9 s (také o 0,2 s rychleji). Znamená to, že se jedná o první 911 z rodiny Carrera, která se vejde pod magickou hranici čtyř sekund. Maximální rychlost obou modelů byla také zvýšena: 911 Carrera – 295 km/h (+ 6 km/h), zatímco 911 Carrera S – 308 km/h (+ 4 km/h).

Ve spojení s volitelnou výbavou v podobě paketu Sport Chrono má 911 Carrera poprvé volič jízdních režimů na volantu, odvozený od ovladače režimů v hybridu 918 Spyder. Přepínač režimů je tvořen otočným kroužkem se čtyřmi pozicemi pro jízdní režimy „Normal“, „Sport“, „Sport Plus“ a „Individual“. V závislosti na výbavě si řidič následně může nastavit režim jednotlivých systémů dle individuálních potřeb: například systém PASM, aktivní uložení motoru, strategii řazení převodovky PDK a sportovní výfukový systém. V kombinaci s převodovkou PDK má volič další tlačítko, nazvané „Sport Response Button“. Pokud ho stiskne, celé pohonné ústrojí je přenastaveno pro maximální akceleraci po dobu 20 s, což je vhodné např. před předjížděcím manévrem. Převodovka zařadí optimální rychlostní stupeň a management motoru je na krátkou dobu přenastaven na ještě spontánnější odezvu.


Přepracovaný podvozek PASM


Nový systém aktivních tlumičů PASM, který snižuje světlou výšku o dalších 10 mm, je součástí standardní výbavy všech modelů. Zejména použitím nové generace tlumičů s širším rozsahem, které mají ještě přesnější odezvu, se posiluje jízdní komfort. Nová standardně dodávaná kola s pěti tenkými dvojitými paprsky obouvají pneumatiky se sníženým valivým odporem a lepší trakcí. U všech verzí byla zadní kola rozšířena o 0,5“ na 11,5“ a zadní pneumatiky modelu 911 Carrera S mají nyní šířku 305 místo 295 mm.


Součástí výbavy na přání je aktivní řízení zadní nápravy. Zlepšené chování vozu vnímá řidič prostřednictvím nové generace volantů, navržených na základě typu v modelu 918 Spyder. Základní volant má průměr 375 mm; volitelný sportovní 360 mm. Pro neomezenou každodenní použitelnost nabízí Porsche hydraulický zvedací systém s písty integrovanými v přední nápravě. Pouhým stisknutím tlačítka se světlá výška vozu během 5 sekund zvýší o 40 mm, čímž se předejde možnému kontaktu spodní části přídě se zemí.


Nové a rozšířené volitelné asistenční systémy


Novou 911 Carrera lze nyní díky novým a vylepšeným asistenčním systémům ještě snadněji přizpůsobit osobním přáním majitele: volitelná funkce automatické kontroly rychlosti umí brzdit v případě, že je překročena přednastavená rychlost, a to například při jízdě z prudkého kopce. Volitelně dodávaný adaptivní tempomat (ACC) má nově při spojení s převodovkou PDK funkci jízdy setrvačností. Pokud jedete v koloně, mohou se spojky rozpojit a automobil šetří palivo tím, že jede svojí setrvačností. Volitelný asistent jízdy v pruzích pomocí radaru monitoruje dopravu za vozem a používá LED světla v levém a pravém zpětném zrcátku k varování řidiče před vozidlem, které je právě v jeho mrtvém úhlu.


Porsche 15.9.2015

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar