Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Porsche 911 Turbo - větší výkon, nižší spotřeba

Automobilka Porsche představí na frankfurtském autosalonu nový model 911 Turbo, který je opět spojením pokrokových technologií, dokonale naladěného podvozku a nezaměnitelného vzhledu. Na český trh bude uveden koncem listopadu.

Srdcem v pořadí sedmé generace modelu Turbo je nový motor 3.8, který disponuje výkonem 500 k (368 kW). Tento první zcela nový motor v celé 35leté historii modelu Turbo je vybaven mj. přímým vstřikováním DFI, stejně tak jako v segmentu zážehových motorů výjimečnými turbodmychadly s proměnnou geometrií rozváděcích lopatek. Nový šestiválec může být poprvé kombinován kromě šestistupňové manuální převodovky také s dvouspojkovou sedmistupňovou převodovkou PDK.
Spojení převodovky PDK, přímého vstřikování DFI a přeplňování má přínos v mimořádně vysoké účinnosti, agilitě a výkonnosti. Kromě toho se ve srovnání předchůdcem vyznačuje snížením emisí o 18 %. Kombinovaná spotřeba se v závislosti na konkrétním provedení modelu pohybuje v rozmezí 11,4 až 11,7 l/100 km. Tyto hodnoty zajistily, že Porsche 911 Turbo se dostává pod hranici spotřeby, nad níž se v USA vztahuje tzv. „Gas Guzzle Tax“, tedy doplňková daň ze spotřeby paliva.Přesto se může novinka pochlubit zrychlením z klidu na 100 km/h během 3,4 s a nejvyšší rychlostí 312 km/h.
Aktivně řízený pohon všech kol PTM spolupracující se systémem PSM, totiž může být na přání doplněn novinkou PTV (Porsche Torque Vectoring), která zvětšuje ochotu vozu k zatáčení a dodává jeho řízení více přesnosti.
Modely s převodovkou PDK mohou být na přání vybaveny sportovním tříramenným volantem s nově pojatými páčkami řazení. Ty jsou umístěné pevně na volantu, a zatímco pravá zajišťuje řazení na vyšší rychlostí stupně, levá zprostředkovává podřazování na menší rychlosti. Ve spojení s volitelným paketem Sport Chrono Turbo má nový sportovní volant, stejně jako standardní volant převodovky PDK s posuvnými spínači řazení, ukazatel funkce Launch Kontrol i režimů Sport a Sport Plus (u jednotlivých volantů jsou ukazatele odlišné).
Základní cena Porsche 911 Turbo pro evropský trh bude v provedení Coupé startovat na 122 400 Eur bez DPH. Za Cabriolet zákazníci zaplatí 131 800 Eur bez DPH. Přesné ceny pro český trh budou známy na podzim tohoto roku.


JL, 12.8.2009

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar