Porsche 911 Turbo pro letní dny
Společnost Porsche Inter Auto CZ uvede v září do prodeje nový sportovní vůz Porsche 911 Turbo Cabriolet. Díky dobře propracovanému designu, výborné aerodynamice a pokročilé technologii, nabídne oproti konkurenci nízkou spotřebu paliva.
Stejně jako Porsche 911 Turbo Coupé pohání také kabriolet přeplňovaný šestiválec typu „boxer“ se dvěma turbodmychadly o objemu 3,6 litru a technologií VTG. Motor produkuje 353 kW (480 k) a točivý moment dosahuje 620 N.m při 1950/min. Nový volitelný balíček „Sport Chrono Turbo Package,“ jehož součástí je i funkce „overboost,“ dovoluje krátkodobě zátěž zvýšit až na 680 Nm.
Manuální převodovka umožňuje zrychlení z 0 na 100 kilometrů za pouhé čtyři sekundy. S automatickou převodovkou Tiptronic S se čas zkracuje na 3,8 sekundy. Maximální rychlost obou verzí je až 310 km/h. Spotřebu modelu uvádí výrobce 12,9 litrů na 100 kilometrů, což je v porovnání s konkurencí slušná hodnota. I přes speciální vyztužení karoserie a automaticky výsuvný ochranný prvek za zadními sedadly, jenž jsou pro otevřenou verzi vozu nezbytné, váží Porsche 911 Turbo Cabriolet pouze o 70 kg více než kupé. Lehká plátěná střecha skládající se ze tří vrstev, která se může celá stáhnout nebo roztáhnout přibližně za 20 sekund, umožňuje snížení těžiště vozu.
Konstrukce vozu je upravená tak, aby odpovídala specifickým potřebám kabrioletu. Standardně zahrnuje aktivní podvozek Porsche Active Suspension Management umožňující sportovní jízdu typickou pro Porsche 911, zároveň ale zajišťuje i vysokou bezpečnost a výjimečné ovládání vozu. Stabilizační systém Porsche Stability Management a řízení pohonu všech čtyř kol Porsche Traction Management (PTM) rovněž přispívají k výborným jízdním vlastnostem. Systém s elektronicky řízenou vícelamelovou spojkou dovoluje rozdělovat jízdní výkon mezi přední a zadní nápravu podle aktuální potřeby. Ke změně nastavení dojde za méně než 100 milisekund, tedy rychleji než motor stihne zareagovat na změnu zatížení.
Součinitel odporu vzduchu cx je 0,31, čímž se kabriolet může při jízdě srovnávat s modelem kupé. Díky zadnímu spoileru, který se při rychlosti nad 120 km/h automaticky vysouvá o 30 mm dále než u verze kupé, jsou dosahovány jedinečné hodnoty přítlaku na zadní nápravu, a to i ve srovnání s konkurencí.
Díky prvkům pasivní ochrany, mezi které standardně patří šest airbagů, ocelová výztuha integrovaná do rámu předního skla a výsuvný ochranný prvek za zadními sedadly, splňuje vůz zákonné požadavky na pasivní bezpečnost. Navíc disponuje jedním z nejvýkonnějších brzdových systémů. Vpředu jsou brzdové kotouče s šestipístkovými třmeny převzaté z modelu Porsche Carrera GT. Na vyžádání lze do vozu Porsche 911 Turbo Cabriolet namontovat, na závodních okruzích odzkoušené lehké keramické brzdy Ceramic Composite Brake (PCCB).
Bohatá standardní výbava zahrnuje mj. bixenonová světla, 19“ kovaná kola s dvoutónovým zabarvením, klimatizaci, větrný deflektor, systém Porsche Communication Management (PCM) s navigačním modulem a 5,8 palců velkým displejem a audio zařízení Bose Surround Sound System.
Jen je možná škoda, že kabriolet přichází na trh až po letní sezóně.
JL, 25.5.2007
Manuální převodovka umožňuje zrychlení z 0 na 100 kilometrů za pouhé čtyři sekundy. S automatickou převodovkou Tiptronic S se čas zkracuje na 3,8 sekundy. Maximální rychlost obou verzí je až 310 km/h. Spotřebu modelu uvádí výrobce 12,9 litrů na 100 kilometrů, což je v porovnání s konkurencí slušná hodnota. I přes speciální vyztužení karoserie a automaticky výsuvný ochranný prvek za zadními sedadly, jenž jsou pro otevřenou verzi vozu nezbytné, váží Porsche 911 Turbo Cabriolet pouze o 70 kg více než kupé. Lehká plátěná střecha skládající se ze tří vrstev, která se může celá stáhnout nebo roztáhnout přibližně za 20 sekund, umožňuje snížení těžiště vozu.
Konstrukce vozu je upravená tak, aby odpovídala specifickým potřebám kabrioletu. Standardně zahrnuje aktivní podvozek Porsche Active Suspension Management umožňující sportovní jízdu typickou pro Porsche 911, zároveň ale zajišťuje i vysokou bezpečnost a výjimečné ovládání vozu. Stabilizační systém Porsche Stability Management a řízení pohonu všech čtyř kol Porsche Traction Management (PTM) rovněž přispívají k výborným jízdním vlastnostem. Systém s elektronicky řízenou vícelamelovou spojkou dovoluje rozdělovat jízdní výkon mezi přední a zadní nápravu podle aktuální potřeby. Ke změně nastavení dojde za méně než 100 milisekund, tedy rychleji než motor stihne zareagovat na změnu zatížení.
Součinitel odporu vzduchu cx je 0,31, čímž se kabriolet může při jízdě srovnávat s modelem kupé. Díky zadnímu spoileru, který se při rychlosti nad 120 km/h automaticky vysouvá o 30 mm dále než u verze kupé, jsou dosahovány jedinečné hodnoty přítlaku na zadní nápravu, a to i ve srovnání s konkurencí.
Díky prvkům pasivní ochrany, mezi které standardně patří šest airbagů, ocelová výztuha integrovaná do rámu předního skla a výsuvný ochranný prvek za zadními sedadly, splňuje vůz zákonné požadavky na pasivní bezpečnost. Navíc disponuje jedním z nejvýkonnějších brzdových systémů. Vpředu jsou brzdové kotouče s šestipístkovými třmeny převzaté z modelu Porsche Carrera GT. Na vyžádání lze do vozu Porsche 911 Turbo Cabriolet namontovat, na závodních okruzích odzkoušené lehké keramické brzdy Ceramic Composite Brake (PCCB).
Bohatá standardní výbava zahrnuje mj. bixenonová světla, 19“ kovaná kola s dvoutónovým zabarvením, klimatizaci, větrný deflektor, systém Porsche Communication Management (PCM) s navigačním modulem a 5,8 palců velkým displejem a audio zařízení Bose Surround Sound System.
Jen je možná škoda, že kabriolet přichází na trh až po letní sezóně.
JL, 25.5.2007
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout