Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Porsche 911 S/T: speciální edice k 60. výročí 911

Značka Porsche oslavuje výročí 60 let řady 911 speciální edicí vytvořenou pro maximální požitek z jízdy: každý z 1 963 kusů modelu 911 S/T charakterizuje lehký design a puristické jízdní zážitky. Vůbec poprvé zde bude vysokootáčkový motor z 911 GT3 RS spojen s manuální převodovkou a odlehčenou spojkou.

Exkluzivní výroční model spojuje silné stránky verze 911 GT3 Touring a 911 GT3 RS a nabízí jedinečný mix agility a jízdní dynamiky. Kombinuje atmosférický motor boxer objemu 4.0 litru o výkonu 386 kW (525 k) z modelu 911 GT3 RS s manuální převodovkou a zkráceným převodem. Toto spojení konstruktéři vylepšili celkově odlehčenou konstrukcí pro ještě lepší agilitu a jízdní vlastnosti. Porsche 911 S/T váží pouhých 1 380 kilogramů (pohotovostní hmotnost dle DIN včetně náplní), což z něj činí nejlehčí model generace 992. Volitelný designový paket ‚Heritage Design Package‘ čerpá inspiraci ze závodní verze 911 S z konce 60. a začátku 70. let minulého století.


Design a konstrukce v sobě spojuje prvky GT a zkušenosti z motorsportu. To se odráží zejména v agilním a hbitém ovládání, které bylo navrženo pro maximální požitek z jízdy na klikatých okreskách. 911 S/T reaguje na povely řidiče okamžitě, konstruktéři se u něj mimo jiné zaměřili na eliminaci neodpružených a rotujících hmot jak v motoru, tak v kolech či brzdách. Každý pohyb volantu, každý centimetr sešlápnutí plynu nebo brzdy – to vše je realizováno s naprostou přesností a bezprostředností. Na rozdíl od modelu 911 GT3 RS se vývoj modelu 911 S/T nezaměřoval na závodní okruhy, ale spíš na veřejné komunikace.


Samotný název označuje novinku 911 S/T jako potomka výkonné verze první generace 911. Od roku 1969 Porsche nabízelo speciální závodní verzi modelu 911 S. Interně se tato vozidla nazývala 911 ST. Úpravy podvozku, kol, motoru a karoserie výrazně zlepšily zrychlení, brzdění, trakci a přilnavost v zatáčkách. Velké spoilery a další aerodynamické úpravy přitom nebyly v těchto modelech ještě použity. Nový typ 911 S/T přebírá ducha původního modelu 911 S (ST) a interpretuje jej do současné generace modelu Porsche 911. Jubilejní model kombinuje prvky 911 GT3 RS a karoserii 911 GT3 Touring a tento celek doplňuje lehkými komponenty speciálně vyvinutými pro model 911 S/T. Výsledkem je jedinečný zážitek z jízdy v rámci portfolia 911 GT.


Lehká konstrukce od křídel až po spojku

Model 911 S/T dosahuje své agility a ovladatelnosti mimo jiné také díky konzistentní lehké konstrukci. Přední kapota, blatníky a dveře jsou zhotoveny z lehkého plastu vyztuženého uhlíkovými vlákny (CFRP). Totéž platí pro ochranný rám, zadní stabilizátor a speciální výztuhu na zadní nápravě. Automobilka Porsche vybavuje jubilejní model také hořčíkovými koly, keramickými brzdami PCCB, lithium-ionotovu startovací baterií a lehkým sklem – to vše ve standardní výbavě. Díky slabším izolacím, absenci řízení zadních kol a úspoře hmotnosti na hnacím řetězci se podařilo pohotovostní hmotnost dle DIN snížit na pouhých 1 380 kg. 911 S/T je tak o 40 kg lehčí než 911 GT3 Touring s manuální převodovkou.


Inženýři vyvinuli novou lehčí spojku. Ve spojení s jednohmotovým setrvačníkem to snižuje hmotnost rotující hmoty o 10,5 kg. To citelně zlepšuje reakce a odezvu atmosférického motoru boxer, který nyní jde do otáček ještě ochotněji a přímočařeji. Ve spojení se šestistupňovou manuální převodovkou s kratším stálým převodem než u modelu 911 GT3 je výsledkem ještě lepší dynamika 911 S/T, kterou dokumentuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,7 s. Vůz dosahuje maximální rychlosti 300 km/h. Vzrušující jízdní zážitky umocňuje zvuk standardního odlehčeného sportovního výfukového systému. Porsche 911 S/T je jedinou současnou 911kou, která kombinuje přední dvojitý lichoběžník se zadním víceprvkovým zavěšením bez řízení zadní nápravy. Podle toho byly vyladěny tlumiče a další řídící systémy.


Aerodynamika byla rovněž optimalizována spíš pro běžné silnice než pro závodní okruhy. Jubilejní model je standardně vybaven Gurney klapkou ve výsuvném zadním spoileru. Standardní výbava zahrnuje také 20“ (přední) a 21“ (zadní) hořčíková kola s centrální maticí. Vysokovýkonné přední pneumatiky ZR 20 rozměru 255/35 zajišťují vysokou úroveň mechanického gripu. Vzadu Porsche 911 S/T obouvá pneumatiky rozměru 315/30 ZR 21. Anatomická sedadla z uhlíkových kompozitů jsou v sériové výbavě, sportovní sedadla Sport Seat Plus nastavitelná ve čtyřech směrech jsou k dispozici bez příplatku. Přístrojový panel a hodiny paketu Sport Chrono jsou vyvedeny v klasickém zeleném barevném schématu Porsche.

Model 911 S/T je nabízen s volitelným exkluzivním designovým paketem Heritage Design. Nová barva karoserie Shoreblue Metallic a barva ráfků kol Ceramica jsou k dispozici exkluzivně pro tuto variantu. Na dveře lze na přání aplikovat startovní číslo od 0 do 99 a ozdobnou fólii. Klasický znak Porsche z původní „devětsetjedenáctky“, který zdobí příď, kryty matic kol, volant, opěrky hlavy a klíč od vozu, podtrhuje historické kořeny modelu 911 S/T. Interiér má také látková sedadla v klasickém koňakovém designu s černými proužky jako další pocta dědictví. Dvoubarevné semi-anilin kožené čalounění v černé/klasické kůži Cognac s koženou stropnicí a dalšími prvky Porsche Exclusive Manufaktur korunují celý balíček. Logo Porsche a označení modelu 911 S/T vzadu jsou vyvedeny ve zlatém designu.


Nové Porsche 911 S/T lze nyní objednat od 292 187 eur včetně DPH. Designový balíček Heritage stojí 17 505 € včetně DPH. Chronograf 1–911 S/T se nabízí za 11 950 eur.




Porsche 2.8.2023

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Subaru Forester
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar