Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Porsche 911 R - návrat klasiky

Novým modelem 911 R prezentuje Porsche na ženevském autosalonu 2016 sportovní vůz zhotovený klasickým postupem. Čtyřlitrový atmosférický motor boxer o výkonu 368 kW (500 k) a šestistupňová sportovní převodovka pojí model 911 R s tradicí jeho historického vzoru – závodního vozu schváleného pro běžný silniční provoz z roku 1967.

Malosériový vůz 911 R (R = Racing) se uplatnil v automobilových závodech, v Targa Florio i při soutěžích o světový rekord. Nový 911 R sází stejně jako jeho legendární předchůdce na lehkou konstrukci, maximální výkon a čistý řidičský požitek. S celkovou hmotností 1370 kg při plně natankované nádrži je speciální model v sérii omezené 991 exempláři aktuálně nejlehčím modelem řady 911. Šestiválcovým atmosférickým motorem s vysokými otáčkami a manuální sportovní převodovkou se Porsche znovu hlásí k výkonným sportovním vozům. Model 911 R rozšiřuje spektrum výkonných atmosférických motorů v sepětí se závodními modely 911 GT3 a 911 GT3 RS.

Na zádi modelu 911 R pracuje šestiválec boxer 4.0 z modelu 911 GT3 RS o výkonu 500 k při 8250/min a s točivým momentem 460 Nm při 6250/min. Hranici 100 km/h z klidového stavu prolomí vůz se zadním pohonem za 3,8 sekundy. Puristický charakter „jedenáctky“ s lehkou konstrukcí dokládá i skutečnost, že je vozidlo dodáváno pouze se šestistupňovou sportovní převodovkou. Krátké dráhy řazení podtrhují aktivní požitek z řízení. 911 R dokáže na tachometru ukázat rychlost až 323 km/h. Kombinovaná spotřeba paliva podle NEDC činí 13,3 l/100 km.

Speciálně uzpůsobené sériové řízení zadní nápravy je zárukou svižné schopnosti zatáčet a přesného řízení při současně vysoké jízdní stabilitě. Mechanický příčný uzávěr zadní nápravy vytváří maximální trakci. Nejúčinnějšímu možnému zpomalení slouží sériové brzdy Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB). Brzdové kotouče měří úctyhodných 410 mm na přední nápravě a 390 mm na zadní nápravě. Kontakt s vozovkou zajišťují pneumatiky Ultra High Performance o rozměrech 245 mm vpředu a 305 mm vzadu. Jsou namontovány na kovaných 20“ lehkých kolech s centrálním zamykáním v provedení z matného hliníku.

Ovládací systémy Porsche Stability Management (PSM) přizpůsobilo oddělení vývoje závodních vozů speciálně modelu 911 R. K repertoáru 911 R patří také funkce přidání meziplynu pro dokonalou změnu řadicího stupně během podřazování, kterou lze aktivovat stisknutím tlačítka, nebo jednohmotový setrvačník (volitelná výbava). Výsledkem je výrazné zlepšení dynamiky agregátu ve vysokých otáčkách. Chce-li zákazník zvýšit všestrannost může si přiobjednat zvedací systém. Stisknutím tlačítka se zvýší světlá výška na přední nápravě o cca 30 milimetrů.

Celková hmotnost 1.370 kg znamená snížení hmotnosti modelu 911 R oproti 911 GT3 RS o 50 kg. Kapota a blatníky jsou z karbonu, střecha z hořčíku. Tím se snižuje těžiště vozidla. Zadní sklo a zadní boční skla jsou z lehkého plastu. Nelze zapomenout ani na snížené odpružení v interiéru a zredukování zadních sedadel. Také optimalizovaná klimatizace a rádio s audiosystémem padly za oběť odtučňovací kúře.

Vlk v rouše beránčím


Navenek vypadá 911 R zdrženlivě. Karoserie odpovídá na první pohled modelu Carrera. Pouze příď a záď známé z GT3 a centrální zdvojené koncovky výfuku odkazují na místo zrození 911 R, tedy oddělení závodních vozů ve Flachtu.
Hnací technika a všechny lehké komponenty karoserie vycházejí z modelu 911 GT3 RS. Podvozek jako celek byl převzat z 911 GT3. Karoserie se s ohledem na použití v běžném silničním provozu obešla bez pevně přimontovaného zadního křídla. Místo něj zajišťuje potřebnou transmisi vysouvací zadní spoiler, známý z modelů Carrera, a pro model R specifický zadní difuzor. Přední a zadní maska pocházejí z 911 GT3. Sportovní výfukový systém má podobu lehké titanové konstrukce. Na čelní straně se uplatňují nově koncipované průduchy ve spoileru.

Řidič usedá na skořepinová sedadla z karbonu se středovým pruhem z látky s pepitovým a károvaným vzorem připomínajícím první modely 911 ze šedesátých let. Řidič vozidlo ovládá sportovním volantem GR specifickým pro řadu R o průměru 360 mm. Řadí se krátkou pákou typickou pro vozy řady R. Ozdobné lišty z karbonu v interiéru vozidla s hliníkovou plaketou zapuštěnou na straně spolujezdce odkazují na limitovaný počet kusů řady 911 R. Typickým prvkem pro vozidla GT je otevírání dveří v podobě poutek.

Model 911 R lze objednávat již nyní. V Německu bude na trh uveden v květnu. Cena zahrnující daň z přidané hodnoty a výbavu uzpůsobenou požadavkům v jednotlivých zemích činí cca 189.544 eur.




Porsche 4.3.2017

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar