Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Subaru akcni nabidky
Alcar - Konfigurátor kol

Porsche 911 GT3 pro silnici i závody

Porsche 911 GT3 nabízí stejné výkony podobné závodním vozům, systematicky odlehčenou konstrukci a bezprostřední zážitek z jízdy. Ještě intenzivněji je tak cítit spojení mezi každodenní jízdou a závodní dráhou.

Vůz pohání plochý šestiválec extrémně vysokootáčkový atmosférický motor objemu 4 litrů a s výkonem 368 kW (500 k), je v podstatě stejný jako v čistě závodním voze 911 GT3 Cup. Nový design podvozku s aktivně řízenou zadní nápravou a systematicky odlehčenou konstrukcí je speciálně upraven tak, aby převáděl sílu motoru na mimořádnou dynamiku jízdy. Celý vůz byl vyvinut na stejném testovacím okruhu a vyrábí se na stejné výrobní lince jako závodní vozy Porsche.

Většina řidičů Porsche GT se se svým vozem ráda projede po okruhu. Právě tam si nová 911 GT3 přijde skutečně na své, a to díky poměru hmotnosti k síle ve výši 3,88 kg/kW (2,86 kg/ k). Díky sedmistupňové dvouspojkové převodovce PDK ve standardu, která byla vyladěna speciálně pro použití ve vozech GT. Tento dvousedadlový vůz váží s plnou nádrží 1430 kg a z 0 na 100 km/h dokáže zrychlit za 3,4 s. Může se pochlubit maximální rychlostí 318 km/h. Pro vyznavače čisté a ničím nerušené jízdy Porsche svou 911 GT3 nabízí také se šestistupňovou manuální převodovkou. Ta umožňuje výkonné 911 rozjet se z 0 na 100 km/h za 3,9 s a dosáhnout maximální rychlosti 320 km/h.


Podvozek těží ze zkušeností, které Porsche má s automobilovými závody. Je nově vylepšen pro ještě lepší dynamiku jízdy. Nový vůz sedí o zhruba 25 mm níže, než 911 Carrera S. Kromě ještě přesnější základní konstrukce se podvozek může pochlubit i mimořádnou ovladatelností, a to zejména díky aktivnímu řízení zadní nápravy. V závislosti na rychlosti se natáčí buď v opačném, nebo ve stejném směru jako přední kola a vylepšuje tak mrštnost i stabilitu vozu. Jízdní dynamiku vozu dále zlepšují dynamická motorová ložiska a samosvorný diferenciál.

Pokud jde o vzhled, nenechává 911 GT3 nikoho na pochybách o svém účelu. Dominantní zadní karbonové křídlo zdůrazňuje skutečnost, že formu sportovního vozu určuje jeho aerodynamika. Odlehčený předek a přední spoiler jsou optimalizovány pro ještě lepší proudění vzduchu. Zlepšení aerodynamických vlastností vozu jsou patrná také v odlehčené zádi s výdechovými otvory a novým difuzérem.

Interiér je vybaven tak, aby odpovídal dojmům z jízdy z 911 GT3. Sportovní volant GT o průměru 360 mm je převzat z modelu 918 Spyder. Řidič i spolujezdec si mohou užívat dynamiku jízdy ve sportovních sedadlech Porsche Sports Plus se zvýšenými bočnicemi a mechanickým podélným posuvem. Výška sedadla a sklon opěradla se nastavují elektricky.
Porsche 911 GT3 nabízí tři varianty sedadel: adaptivní sedadla Sports Plus s elektronickým ovládáním všech funkcí (18 poloh). Druhou možností jsou anatomická sportovní sedadla se sklopnými opěrkami, integrovanými bočními airbagy a manuálním podélným posuvem. A třetí variantou jsou plně anatomická sedadla vyrobená z lehkého plastu s uhlíkovým vláknem s karbonovým vzorem.


Porsche Track Precision již ve standardu
Kromě systému Porsche Communication Management (PCM), jehož součástí je on-line navigační modul s informacemi o provozu v reálném čase, zahrnuje standardní výbava také modul Connect Plus a aplikaci Track Precision. Aplikace Track Precision umožňuje řidičům 911 GT3 zobrazovat, zaznamenávat a analyzovat podrobnosti o jízdě na svém chytrém telefonu.


Uvedení na trh a ceny
Nové Porsche 911 GT3 lze objednávat již nyní. Vůz bude uveden na český trh v druhé polovině letošního roku. Cena nového výkonného modelu 911 v Česku začíná na 4 235 141 Kč včetně DPH.




Porsche 22.3.2017

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2019 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar