Porsche 911 GT3 - na silnice i okruhy
Automobilka Porsche představí na autosalonu v Ženevě novou generaci vozu Porsche 911 GT3, který je oproti svému předchůdci ještě výkonnější, rychlejší a propracovanější. Prodej v Evropě začne v května 2009.
Při vývoji nejsportovnějšího a nejdynamičtějšího provedení modelu 911 s atmosféricky plněným motorem využilo Porsche zkušeností získaných z automobilového sportu. Právě to je důvod, proč je nové GT3 ideálním vozem nejen na silnici, ale také na závodní okruh. Nejnovější generace 911 GT3 stanovuje nové standardy zejména v oblasti výkonnosti a jízdní dynamice. Osvědčený atmosféricky plněný plochý šestiválec disponuje výkonem 435 k (320 kW), což je o 20 k více než u předchozího modelu. Toto zvýšení je důsledkem zvětšení objemu motoru o 200 cm³ na 3,8 litru při současném zdokonalení výplachu motoru.
Poprvé v motoru Porsche není proměnným časováním VarioCam vybaveno pouze sání, ale také výfukové vačkové hřídele. Významným zlepšením je kromě zvětšeného výkonu a dynamiky také citelné navýšení točivého momentu ve středních otáčkách. Nový model disponuje zvýšenou trakcí hnaných zadních kol, která zlepšuje dynamiku a časy potřebné pro zrychlení z klidu. Nové GT3 tak zrychlí z nuly na 100 km/h během 4,1 s. Zrychlení z 0 na 160 km/h absolvuje během 8,2 s a nejvyšší rychlost má hodnotu 312 km/h.
Nový model je vybaven stabilizačním systémem PSM (Porsche Stability Management) s možností částečného vypnutí. Tato vlastnost spočívá v možnosti odděleného vypnutí stabilizační a protiprokluzové funkce. Stabilizační systém PSM lze zcela vypnout a řidič si může v extrémních podmínkách užít výjimečnou jízdní dynamiku bez zásahů elektroniky. Aktivní odpružení PASM (Porsche Active Suspension Management) umožnilo technikům zvýšit tvrdost pružin a stabilizátorů. Vůz se ovládá přesněji a současně dokáže ve standardním režimu nabídnout řidičům více pohodlí pro každodenní ježdění.
Vylepšená aerodynamika vytváří vpředu i vzadu ve srovnání s předchozím provedením více než dvojnásobný přítlak. Nové aerodynamické díly karoserie dodávají modelu GT3 spolu s novými bi-xenonovými světlomety a zadními LED svítilnami specifický a nezaměnitelný výraz. Z funkčního i optického pohledu nelze opomenout nová kola se specifickým designem. Jsou lehčí než v minulosti a jejich specifickým rysem je centrální matice. Standardem jsou polozávodní pneumatiky se systémem kontroly tlaku vzduchu.
Pro další zvýšení dynamického potenciálu byla zdokonalena brzdová soustava, kotouče mají zvětšenou plochu a hliníkový střed, snižující jejich hmotnost. Dalším zdokonalením prošel systém vnitřního chlazení kotoučů, který zajišťuje jejich mimořádnou účinnost i při dlouhotrvajícím intenzivním brzdění. Na přání je možné objednat keramické brzdy PCCB (Porsche Ceramic Composite Brake), vyvinuté přímo pro tento vůz.
Od podzimu bude možné GT3 objednat se speciální výbavou, která ještě zlepší jeho chování na závodních okruzích, a to díky pokrokovému systému aktivního uložení motoru PADM (Porsche Active Drivetrain Mount). Speciální silentbloky dokáží rozpoznat sportovní styl jízdy a v závislosti na něm změnit původně pružné uložení motoru na pevné. Tímto řešením zůstane typu GT3 vlastní potřebný komfort při běžném ježdění, a současně se omezí pohyby motoru a jejich důsledky, jež se nejvíce projevují při sportovní jízdě na závodních okruzích nebo v rychle projížděných zatáčkách.
Další novinkou je na přání dodávaná možnost zvýšení přední části vozu o 30 mm, jež se aktivuje samostatným tlačítkem. Tato vlastnost přijde vhod například při jízdě po velmi hrbolatém povrchu nebo při vjezdech do podzemních garáží.
Základní cena pro evropský trh je stanovena na 98 100 EUR.
JL, 4.2.2009
Poprvé v motoru Porsche není proměnným časováním VarioCam vybaveno pouze sání, ale také výfukové vačkové hřídele. Významným zlepšením je kromě zvětšeného výkonu a dynamiky také citelné navýšení točivého momentu ve středních otáčkách. Nový model disponuje zvýšenou trakcí hnaných zadních kol, která zlepšuje dynamiku a časy potřebné pro zrychlení z klidu. Nové GT3 tak zrychlí z nuly na 100 km/h během 4,1 s. Zrychlení z 0 na 160 km/h absolvuje během 8,2 s a nejvyšší rychlost má hodnotu 312 km/h.
Nový model je vybaven stabilizačním systémem PSM (Porsche Stability Management) s možností částečného vypnutí. Tato vlastnost spočívá v možnosti odděleného vypnutí stabilizační a protiprokluzové funkce. Stabilizační systém PSM lze zcela vypnout a řidič si může v extrémních podmínkách užít výjimečnou jízdní dynamiku bez zásahů elektroniky. Aktivní odpružení PASM (Porsche Active Suspension Management) umožnilo technikům zvýšit tvrdost pružin a stabilizátorů. Vůz se ovládá přesněji a současně dokáže ve standardním režimu nabídnout řidičům více pohodlí pro každodenní ježdění.
Vylepšená aerodynamika vytváří vpředu i vzadu ve srovnání s předchozím provedením více než dvojnásobný přítlak. Nové aerodynamické díly karoserie dodávají modelu GT3 spolu s novými bi-xenonovými světlomety a zadními LED svítilnami specifický a nezaměnitelný výraz. Z funkčního i optického pohledu nelze opomenout nová kola se specifickým designem. Jsou lehčí než v minulosti a jejich specifickým rysem je centrální matice. Standardem jsou polozávodní pneumatiky se systémem kontroly tlaku vzduchu.
Pro další zvýšení dynamického potenciálu byla zdokonalena brzdová soustava, kotouče mají zvětšenou plochu a hliníkový střed, snižující jejich hmotnost. Dalším zdokonalením prošel systém vnitřního chlazení kotoučů, který zajišťuje jejich mimořádnou účinnost i při dlouhotrvajícím intenzivním brzdění. Na přání je možné objednat keramické brzdy PCCB (Porsche Ceramic Composite Brake), vyvinuté přímo pro tento vůz.
Od podzimu bude možné GT3 objednat se speciální výbavou, která ještě zlepší jeho chování na závodních okruzích, a to díky pokrokovému systému aktivního uložení motoru PADM (Porsche Active Drivetrain Mount). Speciální silentbloky dokáží rozpoznat sportovní styl jízdy a v závislosti na něm změnit původně pružné uložení motoru na pevné. Tímto řešením zůstane typu GT3 vlastní potřebný komfort při běžném ježdění, a současně se omezí pohyby motoru a jejich důsledky, jež se nejvíce projevují při sportovní jízdě na závodních okruzích nebo v rychle projížděných zatáčkách.
Další novinkou je na přání dodávaná možnost zvýšení přední části vozu o 30 mm, jež se aktivuje samostatným tlačítkem. Tato vlastnost přijde vhod například při jízdě po velmi hrbolatém povrchu nebo při vjezdech do podzemních garáží.
Základní cena pro evropský trh je stanovena na 98 100 EUR.
JL, 4.2.2009
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout