Porsche 911 GT3 RS 4.0 - legenda pro vyvolené
Jeden z nejoblíbenějších, nejobdivovanějších a nejúspěšnějších sériových vozů vycházejících z prostředí motoristického sportu – Porsche 911 GT3 4.0 přijíždí v limitované edici 600 vozů a spolu s ním i všechny vlastnosti, které model 911 GT3 proslavily na závodních tratích.
Současně se ale jedná o automobil homologovaný pro silnice. Zákazníci v České republice si budou moci tuto limitovanou edici pořídit v Porsche Centrech společnosti Porsche Inter Auto CZ, výhradního dovozce a prodejce vozů značky Porsche v ČR.
Až do posledního detailu je speciální model vybavený technikou používanou v závodních vozech: klikový hřídel je například totožný s tím, který se používá v závodním šestiválci modelu 911 GT3 RSR, spojení s kovanými písty zajišťují mj. titanové ojnice. Motor o objemu 4,0 litru je nejobjemnějším, který kdy byl v modelu 911 použit. Při hodnotě 125 k/l se jedná o motor s nejvyšším litrovým výkonem. Nejvyššího výkonu 368 kW (500 k) šestiválec dosahuje při 8250/min. Maximum točivého momentu 460 Nm je k dispozici při 5750/min.
Model 911 GT3 RS 4.0 je připravený poskytnout svým majitelům vzrušující jízdní výkony. S manuální šestistupňovou, sportovně odstupňovanou převodovkou, dosáhne toto Porsche zrychlení z klidu na 100 km/h během 3,9 sekundy. Díky převodům, které jsou navrženy pro jízdu po závodním okruhu, překoná rychlost 200 km/h za méně než 12 sekund.
Mimořádná úroveň jízdní dynamiky modelu 911 GT3 RS 4.0 je výsledkem pečlivého sladění jednotlivých detailů vozu. Samozřejmostí je standardní použití komponentů podvozku pocházejících ze závodního oddělení, důraz byl kladen na minimalizaci hmotnosti vozu. Ve výbavě nechybí např. lehká skořepinová sedadla, přední kapota a přední blatníky jsou z karbonu nebo zadní sklo z plastu. Váha dvoumístného vozu s plnou nádrží je pouze 1360 kg. Výkonová hmotnost modelu 911 GT3 RS 4.0 se tak s hodnotou pouhých 2,72 kg/k dostala pod magickou hranici tří kilogramů na jednoho koně.
Limitovaná edice modelu 911 přijíždí v bílé barvě a mnoha prvky dává jasně najevo svoji příslušnost k motorsportu. Charakteristický je např. široký rozchod kol, nízká světlá výška vozu, velké zadní přítlačné křídlo s bočnicemi, typická dvojice centrálně umístěných koncovek výfuku, stejně tak jako další aerodynamicky optimalizované prvky karoserie. Vůbec poprvé jsou u sériového Porsche použita na bocích přední části vozu malá přítlačná křídla, jejichž úkolem je zvyšování přítlaku na přední nápravě. Ve spojení s účinným zadním spoilerem se tak dosahuje příkladné aerodynamické vyváženosti. Výsledkem je, že při nejvyšší rychlosti je model 911 GT3 RS 4.0 k zemi tlačen přítlakem o hmotnosti 190 kg.
Uvedení modelu 911 GT3 RS 4.0 je na český trh plánováno na červenec 2011 a základní cena je stanovena na 4 544 000 Kč.
Až do posledního detailu je speciální model vybavený technikou používanou v závodních vozech: klikový hřídel je například totožný s tím, který se používá v závodním šestiválci modelu 911 GT3 RSR, spojení s kovanými písty zajišťují mj. titanové ojnice. Motor o objemu 4,0 litru je nejobjemnějším, který kdy byl v modelu 911 použit. Při hodnotě 125 k/l se jedná o motor s nejvyšším litrovým výkonem. Nejvyššího výkonu 368 kW (500 k) šestiválec dosahuje při 8250/min. Maximum točivého momentu 460 Nm je k dispozici při 5750/min.
Model 911 GT3 RS 4.0 je připravený poskytnout svým majitelům vzrušující jízdní výkony. S manuální šestistupňovou, sportovně odstupňovanou převodovkou, dosáhne toto Porsche zrychlení z klidu na 100 km/h během 3,9 sekundy. Díky převodům, které jsou navrženy pro jízdu po závodním okruhu, překoná rychlost 200 km/h za méně než 12 sekund.
Mimořádná úroveň jízdní dynamiky modelu 911 GT3 RS 4.0 je výsledkem pečlivého sladění jednotlivých detailů vozu. Samozřejmostí je standardní použití komponentů podvozku pocházejících ze závodního oddělení, důraz byl kladen na minimalizaci hmotnosti vozu. Ve výbavě nechybí např. lehká skořepinová sedadla, přední kapota a přední blatníky jsou z karbonu nebo zadní sklo z plastu. Váha dvoumístného vozu s plnou nádrží je pouze 1360 kg. Výkonová hmotnost modelu 911 GT3 RS 4.0 se tak s hodnotou pouhých 2,72 kg/k dostala pod magickou hranici tří kilogramů na jednoho koně.
Limitovaná edice modelu 911 přijíždí v bílé barvě a mnoha prvky dává jasně najevo svoji příslušnost k motorsportu. Charakteristický je např. široký rozchod kol, nízká světlá výška vozu, velké zadní přítlačné křídlo s bočnicemi, typická dvojice centrálně umístěných koncovek výfuku, stejně tak jako další aerodynamicky optimalizované prvky karoserie. Vůbec poprvé jsou u sériového Porsche použita na bocích přední části vozu malá přítlačná křídla, jejichž úkolem je zvyšování přítlaku na přední nápravě. Ve spojení s účinným zadním spoilerem se tak dosahuje příkladné aerodynamické vyváženosti. Výsledkem je, že při nejvyšší rychlosti je model 911 GT3 RS 4.0 k zemi tlačen přítlakem o hmotnosti 190 kg.
Uvedení modelu 911 GT3 RS 4.0 je na český trh plánováno na červenec 2011 a základní cena je stanovena na 4 544 000 Kč.
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout