Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Hyundai Tucson
DS3 Crossback
 

Porsche 911 GT3 – tradice zavazuje

Je úplně jedno, jestli Porsche 911 GT3 se bude účastnit okruhových závodů anebo jezdit v běžném provozu. Jeho dynamika je za každých okolností přímo úchvatná. Není divu, 415 k vykoná své.

Srdcem nového Porsche 911 GT3 je kapalinou chlazený  

zážehový šestiválec boxer 3.6, jenž po úpravách dosahuje specifického výkonu 115,3 k/l, čímž se dostává na špici atmosférických motorů, které jsou určeny pro vozidla schválená k běžnému provozu. 



Největší výkon je výsledkem vývoje, jehož cílem bylo zvýšení výkonu bez navýšení zdvihového objemu. Nyní dosahuje 415 k při 7600/min a točivého momentu 405 N.m při 5500/min. Omezovač zasahuje 

v 8400/min. Tyto čísla znamenají pro šestiválec absolutní špičku mezi sériovými automobily.

Kromě vysokootáčkového konceptu, který mohl být realizován důslednou redukcí řady komponentů (písty, ventily apod.), umožnilo zvýšení výkonu optimalizované proudění vzduchu v sacích kanálech, variabilní délka obou sacích potrubí pro každou řadu válců a tím dosažení tzv. rezonančního plnění válců, snížení odporu vzduchu, zvětšení průměru škrticích klapek a přepracované výfukové potrubí.

Kratší odstupňování manuální šestistupňové převodovky bylo přizpůsobeno pro vyšší ptáčky Jak dobře jsou motor a převodovka sladěny dokazuje sprint na 100 km/h za 4,3 s, dosažení rychlosti 160 km/h za 8,7 s a největší rychlost 310 km/h. Ukazatel nejvyššího zařazeného stupně, který je v otáčkoměru, se rozsvítí krátce před dosažením odpovídajících otáček, čímž dá řidiči signál pro přeřazení.

Díky specifickému naladění aktivního podvozku PASM nabízí GT3 vlastně dva sportovní podvozky v jeden. Základní nastavení odpovídá předchozímu modelu a je vhodné pro silnici s nerovným povrchem. Ve sportovním režimu přeřadí systém na tvrdší tlumení, ideální pro jízdu na okruhu s rovným povrchem.

Aby se co nejlépe přenesl potenciál motoru a podvozku na silnici, používá Porsche nové 19“ sportovní pneumatiky (Vpředu 235/35, vzadu 305/30) obuté na ráfcích o velikosti 8,6“ a 12“. Přední i zadní brzdové kotouče mají průměr 350 mm, vpředu pracují šestipístkové a vzadu čtyřpístkové třmeny. S novým nastavením brzdné síly je větší síla v počátku brzdění přenášena na poháněná kola zadní nápravy, čímž se zkrátí brzdná dráha. Na přání jsou k dispozici i keramické brzdy.

Lepší trakci v kritických situacích zajišťuje elektronický diferenciál se zvýšenou svorností a na mokré vozovce kontrola trakce, adaptovaná z Carrery GT. Tu doplňují ještě ABD, ASR a MSR.

K bezpečným jízdním vlastnostem při největší rychlosti přispívají ještě mj. modifikovaný přední spoiler,. Nový tvar zadního křídla zvyšující přítlak na zadní kola a také sportovní tvary karosérie s nízkým koeficientem vzduchu 0,29.

Nové Porsche 911 GT3 přijde na více než 3,3 miliony korun.



Základní technické údaje
Motor: zážehový šestiválec boxer
Objem: 3600 cm³
Výkon: 415 k při 7600/min
Toč. moment: 405 N.m při 5500/min
Rychlost: 310 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 4,3 s
Spotřeba
(město/mimo město/kombin): 19,8/8,9/12,8 l/100 km
Rozměry: 4445 x 1808 x 1280 mm
Rozvor: 2355 mm
Rozchod: 1497/1524 mm
Cena: 3 319 000 Kč


Jindřich Lasík, 8.11.2006


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2019 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar